Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Túlevések a diéta során

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet egy trükkös dolgot tesz, amint kezdi azt érzékelni, hogy a napi bevitt energia mennyisége csökken. Elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hiszen az emberi szervezetből az elmúlt 5000 évnyi termelés és mezőgazdálkodás még nem irtotta ki azt a belénk programozott túlélést szolgáló kapcsolót, hogyha nincs zsákmány, akkor lassítsa le az anyagcserét...vagy éhen halunk. Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

Sajnos ez a reakciója a szervezetünknek nemcsak azt éri el, hogy lassul a tápanyagok égetése, hanem azt is, hogy a zsírt elkezdi szépen raktározni amennyire csak tudja. Korábban beszéltünk az , ami bár támogatta a fennmaradását az emberiségnek, mert ezzel kerültük el az éhhalált, ugyanakkor manapság sokak elhízásáért felelős.

Egy kis ismétlés: amikor a kalória bevitelt minimalizálod, akkor a leptin szintje elkezd csökkenni a szervezetben. Ez viszont kapcsolatban áll a kortizol nevű hormonnal - ami hírhedt a katabolikus hatásáról - és megindul a szervezet saját kis pánik reakciója az éhezésre. Amivel ezt teljesen meg tudjuk bolondítani, és ki tudjuk küszöbölni: azok a diéta során az egyszeri, rendszertelen időközönkénti túlevések a hét egy a napján!


Most valószínű sok kalória számlálós diétát követő ezt olvasva a fogát csikorgatja, pedig ez működik! Nem arra kell gondolni, hogy mondjuk diétázok egész héten, aztán pénteken megeszek három tortát, meg 10 rúd kolbászt és leöblítem 30 üveg sörrel… Hanem hogy a saját diétádhoz mérten egyél túl, kb. annak maximálisan az 1.25 -1.4-szeresét kalóriában. Tehát ha mondjuk Te 1800 kalóriás diétán lévő nő vagy, akkor a csalós napon egyél meg nyugodtan 2200-2500 kalóriát akár!

Ezzel a kis trükkel átvered a szervezeted, hogy már nem is éhezel, minden rendben, a hormonszintbeli változások révén pedig újra felgyorsulhat az anyagcseréd. Vagyis amikor másnap visszatérsz megint az alacsony kalória bevitelre, akkor nem fog már minden egyes többletként bevitt energiaegységből zsírt szintetizálni, csak hogy megvédjen a későbbi éhezés okozta hatásoktól.

Kicsit bulvárosabb dolog, de az én egyik nagy kedvenc pankrátorom Dwayne "The Rock" Johnson esküszik a heti egy csalós napra - amiatt is mert ő ezen a napon valóban pizzát és hamburgert tol befelé, legalább is állítása szerint!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

esti_etkezes.jpg

Táplálkozásunk népszerű tévútjai: az esti étkezés dilemmája

Vannak olyan napszakok, melyeknek kifejezetten fontos szerepe van az étkezésünk szempontjából. Így van ez a késő esti órákkal is, amikor már-már nyugovóra térnénk, ámde gyötör minket a dilemma: együnk vagy ne együnk?

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

dieta_uj_dimenzioban_01.jpg

Diéta egy új dimenzióban

Olyan kis ötlet-csomagot adunk neked, amely nem csak abban segít, hogy hamarabb elérd a célodat, hanem amely a diéta hírhedt mellékhatásait is elfeledteti!

tkezsi_gyakorisg_07.jpg

Testépítő étkezés - racionálisan!

A műanyag dobozok és a háromóránkénti evés - ez az egyetlen járható út? Vajon tényleg ez lenne érvényes trend az átlagemberre, sportolóra, férfira, nőre, minden halandóra? Aligha...

dieta_az_unnepek_alat_04.jpg

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

leangains_03.jpg

Étkezési stratégia a zsírmentes izomtömegért! - Így alkalmazd a gyakorlatban!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

dits_sti_titok_05.jpg

A nagy diétás süti-trükk!

Ritka az olyan diétás süti, amiből akár több kockát is betolhatunk, mégse kell miatta másnap több órán át róni a büntető kardió-köröket... de megoldás talán most is van! Diétás süti-trükk!

dita_016.jpg

Szálkásító mintaétrend csak Neked!

Kötelező cikk, ha a diétádhoz egy interneten fellelhető, egyszerű, mégis hatékony minta étrend sablont keresel!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

kalria_04.jpg

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?

hrom_tkezs_tvhit_01.jpg

Három étkezés tévhit - megcáfolva!

Három népszerű étkezési tévhit, melyek nemhogy használnak, hanem akár árthatnak is a diétánknak! Reggeli, ebéd, vacsora... mindegyikről eloszlatunk egy-egy téves elképzelést!

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!