Csajok, ne csak térdepeljetek..., hanem csináljatok rendesen fekvőtámaszt!

Fekvőtámasz gyorstalpaló 3 lépésben

Előzőleg úgyis pedzegettük, hogy a lányoknak sem árt karbantartani néhány gyakorlattal a mellizmukat, ezért jöjjön az egyik klasszikus kedvencem: a fekvőtámasz.

Miért pont a fekvőtámasz?

A fekvőtámasz az egyik legjobb összetett gyakorlat, amely nem csak a mellizmunkat, hanem a felsőtestünk szinte valamennyi porcikáját alaposan megdolgoztatja. Ám aki elkényelmesedik, és nem képes túl lépni a térdepelős változaton, az bizony sohasem élvezheti ezen gyakorlat nagyszerű előnyeit. Másodsoron a pasiknak is kifejezetten imponáló, ha egy lány a rendes fekvőtámasszal is képes megküzdeni és nem némi gagyi változatokkal szenved a sarokban.

Helyes technikával fekvőtámaszokat nyomni sok csaj számára bizony kisebb kihívás. A következőkben ezért nem csak a helyes kivitelezést fogjuk megtanulni, hanem azon lépéseket is, melyek elvezetnek a tökéletes formáig.

Tehát először is így festene egy szabályos fekvőtámasz:

A kiinduló helyzet: egyenes végig a testünk, karunk nyújtva, vállszélességnél kissé szélesebb támasszal, ujjak előre nézve, tenyér a talajon. A lábak nyilvánvalóan a lábujjakon támaszkodnak.

A mozgás: engedjük le lassan testünket a talajig, közben szívjuk be a levegőt. Törzsünk maradjon egyenes egészen a lábunktól a fejünk búbjáig, mindvégig lefelé nézünk, hasunk, fenekünk, mindenünk feszes... A mozgás végpontja az lenne, amikor a mellkas a talajt érinti – vagyis legalább próbáljuk megközelíteni. Egy pillanatra tartsuk meg ezt a pozíciót, majd nem fekszünk le, nem esünk össze, nem adjuk fel, hanem innen a levegő kifújásával, és izmaink erejével küzdjük vissza magunkat a kiinduló pontra.

És ugye az lenne a lényeg, hogy nem csak pár darabot hozzunk ebből össze, hanem a fekvőtámasz rendes szériával az edzésterved fontos része legyen. Ezért íme három egyszerű lépés, melynek során ezt elérheted:

Első szint: Fekvőtámasz falnak támaszkodva.

Álljunk szembe a fallal, nyújtott kartávolságban a tenyereidet helyezd ugyanúgy rá, mint ahogy a talajra kellene. A technika és a szabályok itt is ugyan azok, mint a hagyományos fekvőtámasznál: feszes, egyenes testtartás, és persze teljes mozgástartomány. Minél távolabb állunk a lábfejeinkkel a faltól, annál nehezebb lesz a gyakorlat.

Második szint: Fekvőtámasz alacsonyra helyezett rúdon.

Kapjatok elő egy padot (nagyon fontos hogy fixált pozícióba legyen!) de az erőkeret rúdja is megfelelő comb magasságban. Helyezzük rá a tenyerünket, és az előzőhöz hasonlóan próbáljuk itt is szabályos, teljes mozgástartományban végezni a fekvőtámaszokat. Győződj meg itt is arról, hogy egyenes a tartásod. Minél alacsonyabb fokon támaszkodunk, azaz minél lejjebb van a rúd az erőkeretben, annál nehezebb lesz a gyakorlat.

Harmadik szint: ...már a talajon, majdnem a célban.

Eljutottunk a talajig. Nem, most sem térdepelünk le, mivel az a tapasztalat, ha egy lány elkezdi a térdepelős fekvőtámaszokat, akkor nem igazán akar belőle tovább fejlődni. Helyette a fenn említett technikát alkalmazzuk, azonban könnyítésképp még széles terpeszben: azaz a lábfejeink legyenek egymástól csípőszélességnél nagyobb távolságban.

Ezek a variációk azért fontosak, mert tulajdonképpen helyesen megtanulhatjuk kivitelezni a gyakorlatot, mialatt fokozatosan szoktatjuk az izomzatunkat a terheléshez. Végül, ha ezeken a lépcsőkön végig küzdöttük magunkat, idővel eljutunk arra, hogy a standard fekvőtámaszt is gyönyörűen tudjuk használni az edzéstervünk során.

És ugye, egyszer sem kellett letennünk hozzá a térdünket??

Akik pedig annyira belelendültek, hogy már a standard fekvőtámaszt is kisujjból rázzák ki, Nekik hamarosan jön néhány keményebb variáció. :)

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

noi_melledzes_2.jpg

MELLesleg miért ne hanyagoljuk el mi csajok a mellizom edzést?

Egy jól irányzott melledzés kiváló hatással lehet a mellünk külső megjelenésére. Nézzük meg, hogy ezen kívül MELLesleg miért ne hanyagoljuk el még mi csajok, a mellizom edzést?

fekvotamasz_variaciok.jpg

Fekvőtámaszozni jó. De hogyan lehetne még jobb?

A hagyományos fekvőtámaszunk ismert, és kevésbé ismert módosításai - avagy kinek mi ugrik be a "nyalókáról"?

jnl_1_2.jpg

7 gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben

Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. A kérdés az, hogy Te vajon több vagy, mint az átlag?

halado_edzesterv_noknek_1.jpg

Haladó edzésprogram csajoknak

Ha úgy érzed, hogy az aerobik, a pehelysúlyok és a taposógépek ideje lejárt, és szeretnél idén nyáron végre tökéletes formában mutatni, akkor kövesd az alábbi edzésprogramot!

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

tomegnoveles_csajoknak_13.jpg

Izomtömeg növelés csajoknak? Izomtömeg növelés csajoknak!

Takarítsd ki a tudatodból a vékonyságot éltető sztereotípiát, és mutasd meg, hogy a női testformálás nemcsak diétából és kardióból áll. Feszes formák? Ahhoz bizony kell az az izomszövet!

tapkieg_csajoknak_01.jpg

Táplálékkiegészítő tippek csajoknak – az izomtömeg növeléshez

Az ilyen kemény csajok, mint Te, biztos elérik a céljukat... és az ilyen kemény csajoknak bizony a tökéletes kiegészítők is kellenek! Nézzük meg, melyek lennének a legideálisabb alapkiegészítők számodra!

sajt_testsly_nehezts_02.jpg

10 tipp, hogy a saját testsúlyos gyakorlatokat nehezítsd!

Ha úgy érzed nem vagy elég nehéz eset, akkor jöjjön pár ötlet, amivel növelheted a saját testsúlyos gyakorlatok hatékonyságát.

fekvtmasz_03.jpg

Éljen sokáig a fekvőtámasz!

Vajon a fekvőtámasz is tud-e olyan hatékony lenni, mint a fekvenyomás? Ha hiszed, ha nem, de megfelelően alkalmazva, a kivitelezést némiképp módosítva... de tud! Íme az útmutató!

integet_izmok_02.jpg

Búcsú az integető izmoktól!

Íme a két kedvenc, akár otthon is elvégezhető tricpesz gyakorlatunk, melyeket rendszeresen végrehajtva - vagy csak a szokásos edzéstervbe bevéve - hatékonyan fogják a karodat formálni!

sajt_testslyos_01.jpg

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

felesleges_gyakorlat_04.jpg

Csajok, ne pazaroljátok az időt felesleges gyakorlatokkal!

Gyomláljuk ki a felesleges gyakorlatokat az edzéstervedből – hogy az edzéssel eltöltött idő valóban a céljaidat szolgálják hatékonyan!