Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Citrullin-malát

Citrulline-malate

Őrült, mindent elsöprő energia. Eszed ágában sincs félbehagyni az edzést, az ismétlést, vagy épp az előtted álló távolságot ... hiszen ennél most jóval több van benned. A fáradság nem áll többé az utadba. Érzed, ahogy az ereidben tombol a vér, az izmok feszülnek, az erőd végtelen. Ismét egy tökéletes, kemény edzés. A nap végén büszkén térsz nyugovóra, hiszen a szervezetedben a helyreállító folyamatok már keményen és hatékonyan dolgoznak, hogy Te mihamarabb, újult erővel visszatérhess a terepre… És mindezt EGY ÖSSZETEVŐNEK köszönheted...

Egy összetevő, melyről eddig talán keveset hallottál, pedig már jó ideje ott lapul a legtöbb, valamire való teljesítményfokozó dobozán. Ő a citrullin-malát.

Mi is az a citrullin-malát?
Egyrészt szerepel a történetben egy citrullin, mely egy nem esszenciális aminosav és természetes közegben a görögdinnyében található meg jelentősebb mennyiségben.
A másik főszereplő pedig a főképp gyümölcsökben előforduló malát (azaz almasav) névre hallgató vegyület. Mind a két anyag a szervezetben is megtalálható, és fontos anyagcsere folyamatok (karbamid-ciklus és citrát-kör) szereplőiként befolyásolják az energiatermelést, valamint a méregtelenítő folyamatokat. És tulajdonképpen ennek a két terméknek a kémiai kötéséből lesz a citrullin-malát.

Hatása
"...Eszed ágában sincs félbehagyni az edzést, az ismétlést, vagy épp az előtted álló távolságot..."
A citrullin-malát egyik fő értéke, hogy elősegíti az oxidatív úton történő energiatermelést. Biokémiai kisokosba nem váltunk át, elégedjünk meg annyival, hogy a citrullin-malát megnöveli edzés közben az ATP szintézisét, (ugye az ATP a sejtek fő eledele, azaz innen nyerik az energiát), így az energiaraktárak gyorsabban helyreállnak.

Mit jelent ez a gyakorlatban? A fáradságot elfelejtve képes leszel intenzívebb, hosszabb edzésekre. Tovább bírod a gyűrődést, gyúrást, futást … mert a citrullin-malát biztosítja a folyamatos előre haladást.

"…Érzed, ahogy az ereidben tombol a vér, az izmok feszülnek, az erőd végtelen…."
A citrullin-malát másfelől a nitrogén-oxid fokozó hatása miatt került be rögtön a táplálékkiegészítők kis elitjébe. Tradicionálisan a gyártók arginint (illetve az arginin
sóit tartalmazó összetevőket) használtak az NO fokozására. A csavar pedig ott van a történetben, hogy a citrullin-malát még hatékonyabban emeli meg az arginin szintet (és ugye ezáltal az NO szintet..) a szervezetben, mint a tiszta L-arginin. Na hoppá.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Te ebből annyit veszel észre, hogy a vér és az energia betölti az izmokat, az ereket, szép lassan az egész testedet. Jobban durran a bicepsz, a mell, a láb…javul a teljesítményed, gyorsabban regenerálódsz és az izomtömeg is szépen gyarapszik. (Persze itt naivan feltételezem, hogy mindemellett rendesen kajálsz…)

"...A szervezetedben a helyreállító folyamatok már keményen és hatékonyan dolgoznak, hogy Te mihamarabb, újult erővel visszatérhess a terepre…"
És még egy jó pont a citrullin-malát mellett! A karbamid – ciklusban betöltött szerepe révén, illetve a vérkeringés fokozó hatásával hatékonyan távolítja el az edzés, és a fokozott fehérjebevitel során felhalmozódott káros anyagcseretermékeket (ammónia, tejsav, és más egyéb nem kívánatos nitrogén származékok) a szervezetből.

Mit jelenthet a gyakorlatban? A káros vegyületek hatékony likvidálásával csökkenhet az izomzat elsavasodásának a mértéke. Gyorsabban regenerálódsz, és egy őrületes láb edzés után sem lesz olyan gusztustalan izomláz a hátsódban.
És még egy adalék infó: az alkohol lebontását is támogatja a szervezetben…

Alkalmazása és használatával kapcsolatos tudnivalók 
Edzés előtt 30 perccel, éhgyomorra fogyaszd. A termékek feltüntetik az ajánlott dózist, de általában 3-5 gramm citrullin-malátot érdemes bevinni a megfelelő hatás érdekében.
Természetesen jóhiszeműen feltételezzük, hogy a táplálkozásod maximálisan rendben van. Amíg menzakoszton vagy a sarki pékség ellátmányából vegetálsz, addig ne várj csodát semmilyen kiegészítőtől.

Vásárlási jó tanácsok
A citrullin-malát megtalálható önmagában is, ugyanakkor a még nagyobb durranás elérése érdekében a gyártók izgalmas kombinációkat is kínálnak. Ha van kedved kísérletezni, akkor érdemes kipróbálnod kreatinnal, béta-alaninnal, L-carnitinnel és/vagy BCAA-val. Ez a kombináció nem pörget, viszont szépen megtolja az energiát.
Amennyiben nem bírsz magaddal, és semmilyen egészségügyi problémád nincs, akkor olyan stimuláns anyagokat is bevetsz mellé, mint például a koffein.

Mellékhatása
Nincs mellékhatása. Ha bármilyen egészségügyi problémád van, akkor nézd meg, hogy a választott termék nem tartalmaz-e más, esetleg stimuláns hatású anyagokat.

És végül, ha már úgyis oly sokszor szóba került a citrullin-malát NO fokozó hatása:

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Érdemes együtt szedni arginint és citrullint?

hanibal | 2017-02-27 21:07:20

Igen, erősítik egymás hatását!

Tőke Szilvia | 2017-03-04 01:49:22

Kapcsolódó cikkek
Hatékony táplálékkiegészítők a CrossFit edzésekhez

A CrossFit elterjedésével sokan érdeklődtök, hogy milyen táplálékkiegészítők lennének a leghasznosabbak kifejezetten ehhez az edzésmódszerhez. Íme egy kis segítség!

Készíthetünk házilag NO-fokozó koktélt?!

Egy NO-fokozó zöldség? Igen! Ismerd meg az edzés előtti bedurrantókból ismert NO-fokozó természetes "lelőhelyét"!

Edzhetek-e magas vérnyomással?

Nézzük meg mit szabad és mit nem javasolt tenni a teremben magas vérnyomás esetén!

Állítsd össze a saját NO-fokozó, edzés előtti energizálódat – stimulánsok nélkül!

Energia, NO-fokozás, bedurranás az edzéshez... stimulánsok nélkül?! Igen, erre is van megoldás! Ha egészségügyi-, illetve más okok miatt kerülöd a pörgetőket, de szeretnél egy kis plusz löketet... akkor ez a cikk Neked szól!

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

NO-fokozóval az érrendszer egészségéért!

Az NO-fokozók népszerű edzés előtti kis motyók, mellyel jobban durran a mell, a láb… eresebb a bicepsz, motiváltabb az edzés… Viszont ezen kívül van ám az NO-nak egy másik, szintén fontos és nem figyelmen kívül hagyható oldala!

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Ha inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Kiegészítő-tippek, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, a fáradságot elfelejtve!

Harcosok táplálék-kiegészítői

Akár tetszik akár nem, a harcművészet és küzdősport igenis veszélyes, ezért fel kell készíteni a testet még a technikai képzés előtt arra, hogy ellen tudjon állni a szélsőséges behatásoknak.

Nitrogén-oxid

Ha az izomfejlődés, állóképesség javulás, gyorsabb regeneráció és a keringési rendszered egészsége fontos a számodra - akkor mondj igent a NO-ra!

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.