Bromelain

A még hatékonyabb fehérjeemésztésért!

Két ok miatt tudjuk kiváltképp hasznosítani: egyrészt emésztőenzimként javítja a fehérjékét felszívódását (és ugye aki izmot akar, az viszi be rendesen a fehérjét), valamint csökkenti a gyulladást és a fájdalmat a sérült izomszövetekben.

Felfedezése
Maga az ananász az Európaiak számára 1493-ban lett ismert, Colombusék Amerikába érkezését követő évben. Az amerikai őslakosok már ismerték az ananász anyagcserére gyakorolt hatását és gyulladáscsökkentésben játszott szerepét.

Magát a Bromelain-t azonban jóval később, 1891-ben izolálta egy venezuelai vegyész, név szerint Vincente Marcano. Bár a gyógyászati felhasználása még tovább váratott magára, csak az 1950-es évek végén kezdték alkalmazni ezen célból, de azóta az egyik legszélesebb körben alkalmazott hatóanyaggá avanzsálódott.

Természetes előfordulása
Az ananásznak főképpen a gyümölcsében, de a növény egyéb részeiben - úgy mint a szárban is - nagy mennyiségben előfordul.

Hatása
Fehérje emésztést segítő hatása úgy érvényesül, hogy a vegyület rendelkezik azon sajátságos tulajdonsággal, hogy képes szétválasztani a aminosavakat. Az fehérjék ugye úgy épülnek fel, hogy sok száz, vagy akár ezer aminosav egymáshoz kapcsolódik peptid kötésekkel: konkrétan az egyik aminosav karboxil csoportjának a hidroxil csoprotja a másik aminosav aminocsoportjának hidrogénjével kapcsolódik össze.

Amit még érdemes tudni, hogy a kollagénekben (ami ugye egy fehérje típus) az aminosavak ugyanígy kapcsolódnak egymáshoz. Mint azt tudjuk a húsban (azaz az izomban) a kollagéneknek köszönhető, hogy megtartja az alakját az izomszövet. Amikor a peptid kötések felbomlanak a kollagénben, akkor az izomszövet elveszíti a szilárdságát. A Bromelain pontosan erre képes, hogy felbontja ezeket a kötéseket.

Emiatt a fehérje bontó hatása miatt szokták hozzáadni főképpen a kiegészítőkhöz, ugyanis leegyszerűsíti azt a folyamatot, hogy a szervezet felbontsa a bevitt fehérjét és majd ebből építse fel a saját fehérjééit. Ez a hatása kiemelten fontos olyan megnövelt fehérje bevitel mellett mint amit a sportolók többsége is tesz!

21 380 Ft -7% 19 980 Ft
peak_whey_fusion_2010_2260_1.jpg

Ezen kívül van kimutathatóan gyulladáscsökkentő hatása is a szervezetben. Egyaránt alaklamas izületi, izom sérülések okozta fájdalomra és vagy betegségek okozta gyulladások csökkentésére. Vérhígító hatása folytán segít a véraláfutások kezelésében. Rendelkezik továbbá némi vérnyomás csökkentő hatással és egyéb hatásait vizsgálják a rák gyógyászatban.

Alkalmazása
Mivel fehérje bontó és emésztést segítő, ezért célszerű étkezés után fogyasztani

Kik legyenek óvatosak a szedésével?
Vérhígító hatású gyógyszerekkel együtt szedni (lévén ez a vegyület is vérhígító hatású) nem javasolt.

Hiánya esetén
Hiánytünetek a klasszikus értelemben nincsenek.

Mellékhatása
Mellékhatásai nem ismertek jelenleg.


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

feherjebevitel.jpg

Mennyi fehérje szükséges valójában?

Biztosan hallottátok már a kifejezést, hogy "nitrogén egyensúly", de lefogadom nem teljesen sikerült tisztázni mit is takar. Szerencsére csak eddig kellett várni rá, hogy végre megtudd.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

gyulladscskknet_telek_05.jpg

Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Ízületi gyulladás esetén kulcsfontosságú lehet a táplálkozásod! Megmutatjuk milyen ételeket vigyél be, és miket kerülj - hogy a gyulladásos folyamatokat minél hamarabb leküzdhesd!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!