Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Brokkoli kávé?! Ez lesz az új trend?

Ha követed az éppen aktuális fitnesz-táplálkozási divatokat, akkor bizonyára hallottál már az újabb őrületről: a brokkolis kávéról. Jó valamire egyáltalán, vagy csak egy újabb divat, amit fel lehet hypeolni?

Azzal promottálták, hogy azoknak egy nagyon egyszerű alternatíva lehet, akik kevés zöldséget fogyasztanak - ellenben sokan csak legyintenek, hogy ez most egy újabb parasztvakítás. Hol az igazság? Vizsgáljuk meg kicsit a témát!

A brokkoli hasznosításának itt az a módja, hogy porrá őrölve a kávéba szórják. Ez elsőként Ausztráliában került kísérleti jelleggel a fogyasztókhoz. Az ötlet azon alapult, hogy a bár jó minőségű, de valami miatt nem eladható (elsősorban esztétikailag hibás, megnyomódott, stb.) brokkolit keverik bele a kávéba.

"Az eljárás során, különleges módon szárítják és dolgozzák fel a zöldséget, hogy a benne található értékes vegyületek minél kevésbé vesszenek el” – írják róla.

Maga az ötlet az ausztrál Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation-tól származott, akik szerint az ausztrálok úgy általában túlságosan kevés zöldséget fogyasztanak. Ugyanakkor ez a brokkoli, amit nem tudnak eladni, a kukába menne - szóval egyúttal egy takarékossági döntés is volt.

Ha a dolog elterjed szélesebb körben a világon, (ismerve a társadalmunk hozzáállását a reform ételekhez, ezt borítékolhatjuk...) akkor valószínűleg nálunk is egy alternatív megoldás lehet a zöldségfogyasztás felturbózására, illetve a létező leghipsterebb módja lesz annak, hogy brokkolit együnk.

Állítólag az íze nem a legjobb, de mivel kellően marketingelték már mindenhol mielőtt kapni lehetne, emiatt valószínűleg ez lesz a következő év legnagyobb divathulláma a paleo-veganketogén diéta után…

Túl a tápértéken, mint azt tudjuk a brokkoli gazdag C, K, A és B6 vitaminban emellett káliumban és magnéziumban. Alapvetően a brokkoli nagyon népszerű fitneszes körökben... szóval a célközönség, akiket a brokkoliporral felütött kávéval kellene rávenni a fogyasztásra az nem feltétlenül a gyúrósak szubkultúrája lesz: gondoljunk csak a csirkemell - brokkoli diétán szálkásodó tömegekre.

Összességében tehát az ötlet jópofa, de semmi estre sem mondhatni, hogy megváltotta volna az emberiséget. Amennyiben valamiért nem állhatod a zöldségeket, mégis egy szeretnéd őket az étrendedbe beiktatni, akkor javasoljuk az olyan kivonatokat, amelyekben koncentráltan megtalálsz minden jót, amit a növények csak adhatnak!

Végezetül... ha már a kávéfogyasztás, akkor újra előjön "a koffein most akkor káros-e” téma, ami egy örök slágernek látszik egészségügyi és táplálkozástudományi körökben.

Legutóbbi nagy célcsoportot érintő kutatás során, ahol kifejezetten szívbetegek esetében vizsgálták a koffein hatását 2016-ban (dr. Luis Rohde vezetésével) arra jutottak, hogy még amikor diagnosztizáltan szívbeteg emberek kaptak nagy dózisokat, akkor is relatív biztonságos volt.

Olyan 500 mg koffein naponta (ami 4 jó erős eszpresszó kb.) még nem okozott hosszútávon bármilyen romlást az állapotukban.

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Újabb érdekességek a koffeinről: újabb pozitív-negatív oldal!

A koffein népszerű stimuláns, így újabb pozitív-negatív hatásáról számolunk be!

Koffein fogyasztási tippek – sportolás mellé

A koffein az egyik legnépszerűbb stimuláns, amely a sportbarát emberek életébe is igen gyakran beszivárog. Most néhány tippet szeretnék adni, hogy a koffeint miképp használd, ha a sportteljesítményedet szeretnéd vele növelni!

Csak egy vitamin a szebb kinézetért!

Drága és mesterséges dolgokkal teletömött krémek, bőr és hajápolók helyett használd ezt!

Energiahiány? Növeld a teljesítményed csupán néhány kulcsfontosságű vitaminnal!

Igyekeztünk most összeszedni Nektek, hogy melyek azok a plusz tápanyagok, amelyekkel leginkább maximalizálhatod az energiaszinted!

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?