Banános protein gofri

Kezdőknek, haladóknak, banán-imádó sportolóknak, vagy csak egészségtudatos (vagy arra nevelt) gyereknek-felnőtteknek… jöjjön egy könnyen összedobható, finom, diétás gofri recept! Akár reggelire, akár elvitelre! Magas fehérje és minőségi szénhidráttartalmának köszönhetően tökéletes nasi edzések előtt vagy után!

Hogyan készíthetjük el kedvenc édességünket egészségesen? A dolog roppant egyszerű! Nincs más dolgunk, mint kellő nyitottsággal lecserélni a megszokott, ám nem túl egészséges alapanyagokat az egészségtudatos konyha új sztárjaira! Bizony, a mi gofrinkban a liszt helyett zab és protein lesz, és a vaj-margarin krémességét a banán és a kókuszolaj váltja ki!

A banán amúgy nemcsak az íze miatt lesz muffinunk izgalmas színfoltja, hanem olyan pihe-puha állagot ad neki (a tojásokkal karöltve), amire a vaj, margarin vagy a coccolino maci sem képes! Gyerkőcöknek, sportolóknak nagyon ajánlatos, hiszen gazdag szénhidrátokban, vitaminokban és ásványi anyagokban (például káliumban és magnéziumban, melyek segíti az izomműködést).

Hozzávalók - 8 darabhoz:
2 tojás (legalább L-es)
150 g banán (kábé egy darab)
50 g vaníliás vagy banános protein
120 ml tej
100 g darált zabpehely vagy zabpehelyliszt (gluténmentes, ha szükséges)
fél tk. szódabikarbóna
1 ek kókuszzsír

Elkészítés:

A banánt a tojással turmixold össze, majd keverd össze velük alaposan a többi hozzávalót. Én végig egy késes mixerben dolgoztam, így ő mindent elvégzett helyettem: a zab darálást, a banán trancsírt, és az alapos átkavarást. Arra mindig ügyeljünk, hogy a gofri tésztáját krémesre, teljesen csomómentesre keverjük! Várj pár percet, még a zab megszívja magát – addig legalább előmelegszik a gofri sütőd.

Ha ez meg is történt, akkor a masszát merőkanállal szedd a forró gofrisütőbe, és – sütőtől függően - kábé 4 perc alatt süsd készre. Fontos, hogy töltésnél inkább kevesebb legyen a tészta, mint több – mert azt senki nem szeretné, hogy a gofri sütő összezárásakor a felesleg utat törjön magának a sütőn túl…

Akinek nincs gofri sütője, az palacsintaként is manifesztálhatja a végeredményt!

A kész gofrit soha ne rakjuk egymásra, mert akkor a gőz nem tud szabadon távozni, és nem fogjuk a vágyott roppanós ízt elérni.

27 580 Ft -15% 23 380 Ft
dymatize_elite_whey_4500.jpg
20 680 Ft -18% 16 980 Ft
pvl_mutant_whey_4540.jpg
29 980 Ft -19% 24 380 Ft
powertrack_power_whey_4000.jpg

Végül! Hab a tortán. Vagyis inkább csoki szósz a goffrin. Semmi rafkó nincs benne, cukormentes kakaópor, édesítő, pár csepp kókuszolaj. Összekavar, és ízlés szerint megcsurgat. (Tipp: a kókuszolaj és a kakaó ugyanolyan arányba legyen – én a fenti adaghoz 25 g kakaóport és 25 g kókuszolajat, illetve némi folyékony édesítőt használtam!)

Természetesen ezen túl mással is ízesítheted: diabetikus lekvárral, gyümölcsökkel, sűrűre kevert proteinnel - de natúran fogyasztva sem biztos, hogy bármiféle hiányérzet támadna benned! :)

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények