Banános-diós gyúrós kenyér

Bár a mostani receptünk nem feltétlenül az alacsony kalóriák jegyében íródott, de úgy gondolom, hogy aki aktívan sportol és nem veszettül fogyózik, az megengedheti a jó minőségű szénhidrátokban, egészséges zsírokban és persze elmaradhatatlan fehérjében gazdag finomságunkat.

Nem is olyan rég volt egy cikk, ami arról szólt, hogy miképp tudod lisztet ügyesen szankcionálni a receptedből… nos ott számos alternatívát írtam, és az alábbi recept a jó példa arra, hogy a dolog mennyire működőképes!

Hozzávalók:
5 banán (3 kis tejjel leturmixolva + 2 nagyon apróra feldarabolva)
két marék dió (kis darabkákban)
ízlés szerint mazsola
30 g fehérje por
2 tojás
60 g zabpehely
1/2 csomag sütőpor
kis tej vagy víz (ezt nem mértem ki pontosan, annyit önts hozzá, hogy a palacsintatésztánál sűrűbb állagot kapj)
Fűszerek ízlés szerint: fahéj, kardamon, szerecsendió, natúr kakaó
Édesítő

Elkészítés: túl sok körmönfont manőverre ne számíts… egy nagy edényben szépen mindent össze kell keverni csomómentesen – még mielőtt a diót és banándarabokat belehajítod, érdemes botmixerrel átmenni az anyagon… ha már úgyis előszedtük a banánok kivégzése végett :).

Ha minden egyben, akkor öntsd szilikonos formába a masszát, és előmelegített sütőben 160 fokon süsd meg. Nálunk fél óra után már aljasan terjengő, nyálelválasztást fokozó banán-illat lepte el a konyhát, így elzártuk a sütőt, és szépen benne hagytuk kihűlni a kenyérkét.

A türelem megérte, mert szépen kijött a helyéről és morzsamentes gusztusos kis szeletekre is hagyta magát felvágni.

Külön érdekesség, hogy a banán-dió vonulat igen erőteljes benne, ennek nyomán a család zabtól-proteintől idegenkedő ága is szó nélkül betakarította az adagját... persze a végén volt nagy rácsodálkozás, amikor elárultuk, hogy a kis kenyerünk bizony liszt, cukor meg egyéb nyavaja nélkül készült. :)

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

no_cake_no_gain_03.jpg

No cake - no gain

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

fehrje_stihez_01.jpg

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!