B6 vitamin - Piridoxin

Az étvágy és állóképesség fokozó.

Különösen fontos vegyületről van szó, ami Koenzim funkciója révén részt vesz a fehérje és aminosav-anyagcserében. Tehát izomnövekedés szempontjából kiemelten fontos! Befolyásolja a vér a vérképzést és mivel a hemoglobin képzésben is szerepet játszik ezáltal vér oxigén transzport folyamataiban. Ami állóképességi sportok esetében ugye sorsdöntő!

Ha már szóba került az állóképesség és a B6 vitamin, kutatások bizonyítják, hogy azok az atléták akik tartósan kaptak B6 vitamint, azoknak az aerob kapacitása átlagosan 6%-os növekedést mutatott. Ugyanakkor növeli a maximális erőkifejtés mértékét és csökkenti a savasodást!

Jótékony hatása a fentiek mellett még az étvágy fokozó jellege, emiatt vékony srácoknak melegen ajánlott! De néhány esetben még adják fejfájás és hányinger csillapításra is. Gondolok itt elsősorban olyan esetekre mint  a terhességnél jelentkező reggeli rosszullét, amit B6 vitamin adagolásával egyéb más mellékhatású gyógyszerek helyett javasolják.

Hiányában a leggyakoribb tünetek az étvágytalanság, levertség, izomgörcsökre való hajlam. Gyomor és bélbetegségek esetén gyakrabban alakul ki a hiánya. Ezért szokták pl. hányós-hasmenéses betegségek esetén előszeretettel ajánlani!

Adagolása életmódonként és sportáganként eltérő. Nem edzettek napi igénye napi 2-3 mg naponta, erő sportokban 6-8 mg, ugyanakkor állóképességi sportok esetében ez a szám akár napi 10 mg felett is lehet!

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

noi_felsotest_03_2.jpg

Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.

repa01_1.jpg

Vitaminok összefoglalása

Összeszedtük nektek a legfontosabb vitaminokat, azok legfontosabb élettani szerepét, hiányukban előforduló tüneteket, ajánlott napi mennyiséget, természetes előfordulásukat.

tolas_01_2.jpg

Béta-alanin

A Béta-alanin nem csak a testépítők, erőemelők és állóképességi sportolók körében népszerű, hanem egyszerűen azon hobbisportolók számára is kiváló, akik növelni szeretnék a teljesítményüket és egy izmosabb formára vágynak.

tapkieg_focihoz_01.jpg

Táplálkozásról focistáknak!

Ha komolyan veszed, amit csinálsz, akkor az edzés nem mindig elég: szükség van a megfelelő táplálék kiegészítésre és diétára is. Azonban ez ugye sportáganként eltérő lehet -lássuk először a labdarúgást.

zma_03.jpg

ZMA

Állítsd magasabb fokozatra az izomépítést és a regenerációt! A ZMA alkalmazása optimális tesztoszteron és növekedési hormon szintet eredményezhet a szervezetben, ezen felül javítja az alvás minőségét is!

b6_01.jpg

Növekedési hormonszint növelés B6 vitaminnal?!

Egy érdekes kutatási eredményre bukkantunk, amit most kicsit körbe is járunk: valóban lehet-e B6 - vitaminnal fokozni a növekedési hormonszintet? És ha igen, mennyi lenne a hatásos adag?

vitamin_idseknek_01.jpg

A legfontosabb vitaminok és nyomelemek 50 év felett

Íme a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek bevitelére fokozottan ügyelnünk kell idősebb korban (még inkább)!

Jelszó: csak semmi savasodás!

Ha szeretnéd kitolni a fáradságot, csökkenteni a savasodást: akkor béta - alaninra fel! Ismerd meg, és használd megfelelően! Útmutató a cikkben!

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?