B2 vitamin - Riboflavin

A sejtek anyagcseréjének jó barátja.

B2 vitamin neve Riboflavin. Legnagyobb mértékű haszna számunkra, vagyis inkább a sejtjeink számára a sejtlégzés, az elektrolit átvitel, a vasbeépülés (vashiányosaknak a B2 vitamin halmozottan ajánlott), a látás javítása (sportlövészek hajrá!). Illetve amitől minden súlyokkal edző tapsikolni kezd: a fehérje felépítést támogatja. Úgy értem amikor a külső fehérje forrásból a szervezet felépíti a saját szerkezetét.

Az emberi bélben lévő baktériumok és mikroorganizmusok lakóparkja, amit a közismert joghurt reklám óta tudjuk, hogy bélflórának hívnak (ez kivételesen nem az a Bél Flóra...:)) elvileg természetesen termeli ezt a vitamint. Azonban főleg ilyenkor télen a megfázós időszakban, amikor tömjük az antibiotikumokat, akkor előfordul, hogy a jótékony baktériumok is elhaláloznak a barátságos tűzben. Ekkor bizony a B2 vitamin termelés is akadozhat.

Hiányában kialakuló betegségek (hangsúlyozom, ritkán tud előfordulni) a száj-nyálkahártya gyulladás és a nyelvgyulladás. Egyes értekezések szerint idősebb korban magasabb bevitel szükséges mert, akkor a termelése a szervezetben szintén alacsonyabb lehet. Illetve olvasni olyat is, hogy a vegetáriánusoknál általánosságban jobban oda kell figyelni a B2 vitamin bevitelre, mert ezek többsége állati eredetű élelmiszerekben vannak jelen!

Szükséges mennyiség naponta 2-3 mg nem sportolóknál, sportolóknál egészen kicsivel magasabb 3-4 mg naponta.

Természetes forrásai a Riboflavinnak a tejtermékek, a hús, a tojás és a gabona magvak. Illetve természetesen itt is a jó öreg B vitamin komplexek!

2336,942,1990,2491,8017

Gil / Fitbuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

noi_felsotest_03_2.jpg

Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.

negativ_kalria_03_2.jpg

Vitaminok két nagy típusa

Ismerd meg a vízben és zsírban oldódó vitaminok családját!

repa01_1.jpg

Vitaminok összefoglalása

Összeszedtük nektek a legfontosabb vitaminokat, azok legfontosabb élettani szerepét, hiányukban előforduló tüneteket, ajánlott napi mennyiséget, természetes előfordulásukat.

ironman_03.jpg

Táplálékkiegészítők triatlonhoz és más állóképességi sportághoz

Lássuk milyen kiegészítőket érdemes beszerezni, ha esetleg most triatlonisták akarnánk lenni...

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!