Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 7. rész

Nem fordítasz elég időt a pihenésre.

A legtöbb vasgyúró, ha előtte nem is hitte el, de azért évek során kitapasztalta saját bőrén. Viszont neked mint új húsnak talán meglepő lesz: az izom építés nem az edzés alatt történik.

Sőt az edzésen gyakorlatilag nem csinálunk mást, mint roncsoljuk az izomszövetet. A rostokban mikroszkopikus szakadások keletkeznek, amelyek később a pihenés alatt kezdenek el gyógyulni. Azonban nemcsak "meggyógyul" hanem átalakul a szerkezete, amolyan védekező reakcióból, felkészülve a következő terhelésre az izomszövet erősebbé válik. Ha úgy tetszik "felkészül a támadásra", a következő edzésre. Éppen ezért elengedhetetlenül fontos a pihenő. Ha nem megfelelő a regeneráció, akkor a legkeményebb edzésekből sem fogsz hasznot húzni.

A nyugodt, napi 7-8 órás zavartalan alvás sajnos sokaknál munka, magánéleti gondok, stb. miatt nem tud összejönni, pedig elengedhetetlen volna a fejlődéshez. Ha hosszútávon nem vagy kipihent, akkor mondj búcsút erőnek és az izomépülésnek, a sportteljesítményed javulásának. Kapcsold ki a TV-t este egy kicsit hamarabb és igyekezz lefeküdni időben! Az éjszakai dorbézolást pedig redukáld le minél ritkábbra ha lehet!

Próbáld meg kezelni a stressz-t, hogy nyugodtabban tudj elaludni majd este, szellőztesd ki a fejed egy sétával minden nap, járj el masszázsra kéthetente egyszer legalább, esetleg ha van a teremben ahová jársz szauna, akkor próbálj kicsit kikapcsolni. Az érzelmi-munkahelyi gondok okozta stressz legalább annyira hátráltatni tudja a fejlődésed, mint a rossz étkezés és a rossz edzésprogram.

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_kis_sllyal_04_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 1. rész

Sokan kezdenek bele különböző testedzésbe, és még ennél is többen feladják pár hónap után - rosszabb esetben egy sérüléssel, szerencsésebb esetben csak az áhított eredmények elmaradása miatt. Az alábbiakban szeretnék ismertetni néhány olyan mindennapos hibát, amelyeket jó eséllyel te magad is elkövettél vagy elkövetnél.

hat_tizparancsolat_4_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész

A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki türelmetlen, mert eredményeket akarnak lehetőleg azonnal...

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_3.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 3. rész

Vajon Te is túl sokat időt töltesz a szintednek nem megfelelő felesleges gyakorlatokkal?

tuledzes01_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 4. rész

Te vajon minden testrészedet kellő tiszteletben tartod?

push_and_pull_terv_050_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 5. rész

Nagyon sokan, akik súlyzós edzésre adják a fejüket, egyszerűen elkezdenek "gyúrni" anélkül, hogy magukban tisztába tennék mit is szeretnének elérni.

csoki_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 6. rész

Az edzésnapló fontossága: miért és hogyan!

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

tuledzettseg.jpg

A túledzettség szindróma

Nézzük meg, hogy konkrétan mi a túledzettség, melyek a tünetei és miképp kerülheted el ezt a nem épp hasznos állapotot!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!