Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 5. rész

Hiányzik a cél.

Nagyon sokan, akik súlyzós edzésre adják a fejüket, egyszerűen elkezdenek "gyúrni" anélkül, hogy magukban tisztába tennék mit is szeretnének elérni.

Talán egy kicsit erősödni, talán egy kicsit tömeget építeni? Ha magad előtt sem egyértelmű pontosan mit szeretnél elérni, akkor nem is tudod megvalósítani! Ha viszont tudod mit akarsz, és kész vagy tenni érte el fogod érni!

Tűzz ki pontos, célokat pl. "le akarom redukálni a testzsíromat 10% alá", vagy "fel akarok tömegelni 100kg-ra", esetleg "fekve nyomásban el akarom érni a saját testsúlyom másfél szeresét". A lényeg, hogy legyenek konkrét céljaid az edzésben is, ugyanúgy mint az élet más területein.

A fenti példáknak mind-mind megvan a maga módszere, hogy elérd azt a későbbiekben. Mert nincs olyan diéta vagy táplálék kiegészítő, és nem létezik olyan edzésterv ami minden célra univerzálisan alkalmas lenne. Emiatt mindenképpen tűzz ki több rövidtávú célt és egy hosszútávút, ha elérted az elsőt, akkor egy újabbat, és így tovább... Ha hiányzik a fókusz, akkor hiányzik majd az eredmény is. Kerüld ezt el! Eddz okosan és céltudatosan! Ha megfogalmaztad magadban a célt, akkor koncentrálj csak arra amíg el nem érted, és ne váltogasd ész nélkül az edzésterveket, mert egy helyben fogsz topogni! A testedzésre sajnos nem igaz, hogy "minden út Rómába vezet", itt mindenkinek mások a céljai!

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_kis_sllyal_04_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 1. rész

Sokan kezdenek bele különböző testedzésbe, és még ennél is többen feladják pár hónap után - rosszabb esetben egy sérüléssel, szerencsésebb esetben csak az áhított eredmények elmaradása miatt. Az alábbiakban szeretnék ismertetni néhány olyan mindennapos hibát, amelyeket jó eséllyel te magad is elkövettél vagy elkövetnél.

hat_tizparancsolat_4_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész

A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki türelmetlen, mert eredményeket akarnak lehetőleg azonnal...

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_3.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 3. rész

Vajon Te is túl sokat időt töltesz a szintednek nem megfelelő felesleges gyakorlatokkal?

tuledzes01_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 4. rész

Te vajon minden testrészedet kellő tiszteletben tartod?

csoki_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 6. rész

Az edzésnapló fontossága: miért és hogyan!

guggolas03_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 7. rész

Te vajon elég időt fordítasz a pihenésre?

lapos_has_03_1.jpg

Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

clok_03.jpg

A legfontosabb dolog, ami meghatározza az eredményességedet!

Van egy dolog, ami MINDENNÉL fontosabb, legyen a célod akár tömegnövelés, akár szálkásítás, akár teljesítménynövelés. Ez lesz az, ami igazából meghatározza majd, hogy a munkád mennyire lesz eredményes. De sokan elsiklanak felette. Vajon Te is közéjük tartozol?