Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 4. rész

Egyes testrészek teljes elhanyagolása

Az alsótest elhanyagolása tipikus "férfi betegség", hogy egyszerűen nem edzetek lábra. Ezzel szemben a szebbik nem képviselőinek ha csak megemlítem, hogy dolgozzunk kicsit a háton, vagy egy-két gyakorlattal a vállaikon a karjukon, akkor sikítva menekülnek ki a teremből és közben azt kántálják: "nem akarok olyan csúnya tömegszörny lenni, mint a magazinokban".

Szóval férfiak, számtalan alkalommal, amikor valamelyikőtök a tanácsomat kéri "hogy-hogy nem tudok tömeget építeni", akkor előbb-utóbb kiderül, hogy azért mert az edzései körülbelül így néznek ki: nyom 3-4 sorozat mellet, aztán 3-4 kart, végül (jobb esetben) felül a szobabiciklire 20 percre - mert ez volt részéről a láb edzése. Azután csodálkozik, hogy nem fejlődik úgy ahogy várná.

Első érv a lábak edzése mellett, hogy a felsőtest izmainak tömege elhanyagolható az össz izomtömeget nézve, mindössze olyan 15% körül. Tehát ha meg is duplázod, akkor is elenyésző a változás. Ellenben az olyan nagy izmok, mint a combfeszítők csoportja, a hajlítók, vagy farizom már igen tekintélyes. Zárójelben jegyzem meg, hogy a pálcika lábú, pici nőies csípőjű, ellenben vastag karú testalkat kifejezetten röhejes.

Második érv a hormon kibocsájtás. A hormonok és az edzés közötti összefüggésekről hamarosan fogok itt a FitBuilder hasábjain beszélni, azonban addig is elöljáróban. A legnagyobb nemi hormon kibocsájtást a maximális közeli súlyokkal végzett, sok izomcsoportot megdolgoztató gyakorlatokkal lehet kiváltani, és a felhúzások és a guggolás ebben is a gyakorlatok királyai!

Kedves lányok, asszonyok és nagymamák, ti akik súlyzós edzésre adnátok a fejeteket nektek a megnyugtatásotok végett szeretném mondani, hogy nem fog elő fordulni, hogy egy reggel majd arra ébredtek, hogy hirtelen 60-as karotok lett, mert tegnap csináltatok néhány húzó gyakorlatot. Egész egyszerűen a nőknek a hormontermelése nem engedi meg, hogy akkora izomtömeget építsenek mint egy férfi. A magazinokban látható hatalmas izomzatú hölgyek - akik egyéni véleményem szerint sokszor úgy néznek ki, mint egy nagyváltósúlyú ökölvívó a nem váltó műtét után - valószínűleg már elfogyasztottak egy kisebb gyógyszertárnyi anabolikus szert.

Ez az egyik véglet, azonban ott van még az agyon éheztetett kifutó modell ideál, akikről pedig a Gyűrűk Ura Gollam karakterére asszociálok - vékony, csontos karok, ahol jól látható a felkarcsont és a belső és külső könyökdudorok szinte átszúrják a bőrt, a bordák nemkülönben. Na jó, lehet,hogy egy ilyen bikini modell - Gollam kúszna feléd, hogy "látni akarom a drágasszágod..." valószínű nem zavarnánk el ;-), de mégsem egészséges, se nem esztétikus. A legtöbb nőnek igenis jól állna ha a lenne szépen kidolgozott tónusos felsőtestük, és nem tiltakoznának kézzel-lábbal bizonyos gyakorlatok ellen.

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_kis_sllyal_04_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 1. rész

Sokan kezdenek bele különböző testedzésbe, és még ennél is többen feladják pár hónap után - rosszabb esetben egy sérüléssel, szerencsésebb esetben csak az áhított eredmények elmaradása miatt. Az alábbiakban szeretnék ismertetni néhány olyan mindennapos hibát, amelyeket jó eséllyel te magad is elkövettél vagy elkövetnél.

hat_tizparancsolat_4_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész

A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki türelmetlen, mert eredményeket akarnak lehetőleg azonnal...

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_3.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 3. rész

Vajon Te is túl sokat időt töltesz a szintednek nem megfelelő felesleges gyakorlatokkal?

push_and_pull_terv_050_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 5. rész

Nagyon sokan, akik súlyzós edzésre adják a fejüket, egyszerűen elkezdenek "gyúrni" anélkül, hogy magukban tisztába tennék mit is szeretnének elérni.

csoki_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 6. rész

Az edzésnapló fontossága: miért és hogyan!

guggolas03_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 7. rész

Te vajon elég időt fordítasz a pihenésre?

fekvenyomas_03_1_2.jpg

A tesztoszteron és az edzés.

Tudj meg mindent a tesztoszteronról: hogyan optimalizálható a szintje edzéssel és táplálékkiegészítőkkel!

jnl_1_2.jpg

7 gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben

Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. A kérdés az, hogy Te vajon több vagy, mint az átlag?

mellbicepsz_031.jpg

"Hé, na mit edzünk ma?"..."Nemtom, legyen mondjuk egy mell-bicepsz?..."

A tökéletes Adonisz forma eléréséhez ugyan miért nem elég csak a mell-bicepsz? Több érdekes hátulütője is van a dolognak, részletek a cikkben!

labedzes_05.jpg

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

tomegnoveles_csajoknak_13.jpg

Izomtömeg növelés csajoknak? Izomtömeg növelés csajoknak!

Takarítsd ki a tudatodból a vékonyságot éltető sztereotípiát, és mutasd meg, hogy a női testformálás nemcsak diétából és kardióból áll. Feszes formák? Ahhoz bizony kell az az izomszövet!

guggolas_071.jpg

Virtuális guggolás szeminárium

Most alaposan kivesézzük és megtanítjuk Neked is a kellő technikát, csak hogy Te is átélhesd a guggolás örömeit.