Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 3. rész

Túl sokat időt töltesz a szintednek nem megfelelő felesleges gyakorlatokkal.

Adott szinten felesleges alatt azt értem, hogy például sokan fejlett karspecifikációs gyakorlatokat végeznek (lehetőleg 15 különböző gyakorlatot a karjukra, hogy minden szögből érje inger, mert így mondta neki az egyik bajnok), holott képtelenek egyetlen saját testsúlyos húzódzkodásra, nem képesek leguggolni szabályosan a saját testsúlyuk felével sem...

Ez megint csak a türelmetlenségre vezethető vissza elsősorban. Egy haladónak egész más a helyzete, de egy kezdőnek messze nem ez a legjobb út. Nagyon sokan ragadtak meg egy szinten pont a fentiek miatt.

Ki a kezdő? Ha nem vagy képes leguggolni 10 szabályos ismétlésben a saját testsúlyodnak megfelelő súllyal a válladon és/vagy nem tudsz végrehajtani szabályos felhúzásokat a saját testtömeged másfélszeresével, akkor bizony még kezdő vagy. Ne keseredj el, van aki egy életen át kezdő marad. Amíg nem vagy elég erős, addig fókuszálj olyan nehéz alapgyakorlatokra mint a fentiek, illetve a fekvenyomásra, a húzódzkodásra, tolódzkodásra (amikor már könnyen megy 10-12, akkor elkezdheted szépen súllyal a derekadon), a merev lábú felhúzásokra, katonai nyomásokra.

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_kis_sllyal_04_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 1. rész

Sokan kezdenek bele különböző testedzésbe, és még ennél is többen feladják pár hónap után - rosszabb esetben egy sérüléssel, szerencsésebb esetben csak az áhított eredmények elmaradása miatt. Az alábbiakban szeretnék ismertetni néhány olyan mindennapos hibát, amelyeket jó eséllyel te magad is elkövettél vagy elkövetnél.

hat_tizparancsolat_4_2.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 2. rész

A túl nagy intenzitású, vagy a túl gyakori edzést azért vettem elsőnek, mert ezzel találkoztam és találkozok a legtöbbször. Alapvetően mindenki türelmetlen, mert eredményeket akarnak lehetőleg azonnal...

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

tuledzes01_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 4. rész

Te vajon minden testrészedet kellő tiszteletben tartod?

push_and_pull_terv_050_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 5. rész

Nagyon sokan, akik súlyzós edzésre adják a fejüket, egyszerűen elkezdenek "gyúrni" anélkül, hogy magukban tisztába tennék mit is szeretnének elérni.

csoki_1_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 6. rész

Az edzésnapló fontossága: miért és hogyan!

guggolas03_1.jpg

Az edzés során elkövetett leggyakoribb hibák - 7. rész

Te vajon elég időt fordítasz a pihenésre?

edzs_utni_turmix_01_2.jpg

Alap gyakorlatok vs. Izolációs technikák.

kezd_hibk_03_1.jpg

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?

szabad_suly_vs_gep_1.jpg

Szabad súlyok vagy gépek?

Szabad súlyokkal vagy gépekkel jobb edzeni. A két tábor kibékíthetetlen és örök ellentétre ítéltetett. Nem igazságot szeretnék tenni, hanem objektíven felsorakoztatni érveket és ellenérveket mindkettő mellett és ellen.

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

izombuks_01.jpg

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!

guggolas_071.jpg

Virtuális guggolás szeminárium

Most alaposan kivesézzük és megtanítjuk Neked is a kellő technikát, csak hogy Te is átélhesd a guggolás örömeit.