Az 5 legjobb kiegészítő a teljesítményért

Mik a legnépszerűbb étrendkiegészítők azoknál, akik a maximumra törekednek?

Milyen étrend kiegészítők azok, amik a legnépszerűbbek, ha teljesítmény fokozás a cél? Az alábbi cikkben összeszedtük a legjobb 5 kiegészítőt, ami segít. Ezek azok a kiegészítők, amik legáltalánosabban alkalmazhatók arra, hogy az edzéseid keményebbek, intenzívebbek legyenek, mindeközben a mentális fókusz is megmaradjon! Lássuk az 5 legjobb kiegészítőt a teljesítményért!


A "jó öreg” kreatin, kétséget kizáróan a top első kiegészítő, amit az emberek tudatosan azért szednek, hogy erősebbek és vagy gyorsabbak legyenek az a kreatin. A kreatin alkalmazásának elkezdése volt az első igazi áttörés a sporttáplálék kiegészítőknél. A hatás mechanizmusáról sokszor írtunk már, illetve a különféle kreatinok alkalmazásának (kell-e feltöltő fázis, melyik kreatint válasszuk… stb.) módjait is taglaltuk. 

A másik dolog, amit a kreatin kapcsán sokan vitatnak, hogy káros-e a tartós szedése? A legtöbben az állítólagos vese károsító hatását emelték ki, amit azonban az évtizedek alatt megcáfoltak a kutatók. Jelenlegi állás szerint nincs negatív hatása az egészségre, sőt sokkal több van benne, mint azt régen hittük. Gondolunk itt az időskori izomsorvadás megakadályozására, és egyéb pozitív hatásaira. Egyetlen ismert és egyértelműen bizonyított mellékhatása a fokozottabb víz-visszatartás.

15 980 Ft -10% 14 380 Ft
muscletech_creakic_hardcore_180.jpg
5 180 Ft -15% 4 380 Ft
mhp_creatine_monohydrate_300.jpg

A koffein általában minden edzés előtti energizáló alkotóeleme, illetve számos zsírégetőben is megtaláljuk. Természetesen nem csak kiegészítő formájában fogyasztják, hanem jelen van, mint napi élvezeti cikk - tea és kávé formájában. A koffein segíti a fizikai teljesítményt, energikusabbá tesz, és javítja a koncentrációt. Egy viszonylag kevéssé ismert hatás, hogy fogyasztásakor kitolódik a fájdalom küszöb! Gondolj csak arra, hogy amikor az ereidben a vér már savvá vált, és üvöltesz a fájdalomtól, akkor a koffein tartalmú kiegészítő az, ami segít, hogy ennek ellenére megcsináld azt az utolsó ismétlés lábtolást...

12 080 Ft -15% 10 280 Ft
mutant_rehab_1280.jpg

A Béta-alanin mostanában lett felkapott, holott egy a természetben is előforduló, non-esszenciális aminosavról beszélünk. A béta-alanin egy máik aminosav vegyülettel, a hisztidinnel közösen fejti ki a hatást, a kettő aminosav együtt alakul karnozinná. Ez a vegyület az vázizomban tárolódik csak úgy, mint a kreatin, és a fő szerepe, hogy a pH értéket stabilizálja, azzal, hogy a hidrogén ionokat stabilizálja. Amikor alacsony lesz a pH szint, akkor jön el a savasodás.

Tehát, ha leegyszerűsítjük a képletet, akkor több béta-alanin több karnozint eredményez, az pedig kitolja a savasodási küszöböt.

Érdekesség, hogy az edzés előtti fokozóknál a sokaknál tapasztalt fura, bizsergő érzésért elsősorban a béta-alanin tehető felelőssé.

Az L-arginin és az L-citrullin hatása a szervezetre gyakorlatilag majdnem ugyanaz. A nitrogén-monoxid koncentrációt, ennek hatására az erek kitágulnak, és több vért tud szállítani. Ennek hatására ugye javul az oxigén és tápanyag ellátás az izmokban, és ezáltal a teljesítmény jobb lesz!

9 680 Ft -15% 8 180 Ft
bsn_hyper_fx_315.jpg
11 580 Ft -49% 5 880 Ft
bpi_1mr_140.jpg

Végül a BCAA, amit elsősorban nem úgy szoktunk emlegetni, mint teljesítmény fokozót, hanem sokkal inkább az izom megtartásra / növelésre szánt kiegészítőt. Mégis az elágazó láncú aminosavaknak komoly hatása van a teljesítményre. 

Pontosabban a BCAA mérhetően javítja a koncentrációt és stressztűrést legyen szó akár edzésről, akár a mindennapokról. A BCAA-t szedők fókuszáltabbak és jobban el tudják látni a feladatokat, akkor is, ha már erősen fáradnak.

5 880 Ft -15% 4 980 Ft
californiafitness_bcaa_400.jpg
8 180 Ft -28% 5 880 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg
9 980 Ft -15% 8 480 Ft
now_bcaa_1200.jpg

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Jelszó: csak semmi savasodás!

Ha szeretnéd kitolni a fáradságot, csökkenteni a savasodást: akkor béta - alaninra fel! Ismerd meg, és használd megfelelően! Útmutató a cikkben!

cink_01.jpg

Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

bta_alanin_01.jpg

Melyik a legjobb edzés előtti kiegészítő, ami nem stimuláns?

Most mutatunk egy olyan természetes hatóanyagot, mely képes kitolni a fáradságot az edzéseken, hihetetlenül megnöveli az erőt és az állóképességet - a stimulánsokra jellemző negatív tulajdonságok nélkül!

edzesterv_a_szexi_vekony_feszes_formakert_07_1.jpg

Erő, állóképesség, több szufla, kevesebb savasodás!

Ha nem csak a kinézet, hanem az erő, állóképesség, kitartás is számít, akkor ez a Te cikked! Kiegészítő tippek kifejezetten a funkcionális sportot kedvelőknek!