Alternatívák a jobb minőségű szénhidrátokra.

Avagy mi mindenből készíthetünk muffint.

Miután a korábbi szénhidrátokról szóló cikkekben szépen megértettük, hogy miért nem barátunk a finomliszt és a bocicsoki, eljött az ideje, hogy ezeket elfelejtsük és a jó szénhidrátokkal kerüljünk közelebbi kapcsolatba.

Persze nem a mindennapi kenyerünk ellen akarok szót emelni, de amennyiben szeretnénk egészségesebb irányba terelni a táplálkozásunkat (vagy neadj'ég fogyni is) akkor mindenképp próbáljuk meg a rossz szénhidrátjainktól megválni. És hogy könnyebb legyen a búcsú, segítségképp összeírtam egy kis táblázatot, mely - bár nem az élet minden gondjára ad megoldást -, de jó kis alternatívákat nyújt az egészségtelen falatok kiváltásához. Nem kell parázni az új ízektől, előbb utóbb megszerethetőek. De ha bármikor is elakadnánk, van egy örök aranyszabály: muffint mindenből lehet készíteni

A leggyakrabban fogyasztott "rossz" szénhidrátjaink

...és néhány lehetőség az egészségesebb irányba…

Első helyen: Minden konyha kihagyhatatlan sztárja: a finomított liszt

Tudom, ez az, ami nélkülözhetetlen. De ne legyünk ennyire fantáziátlanok: vegyetek zabpehelylisztet - ízre, állagra észre sem vehető a különbség. Palacsintának vagy piskótának is kiváló eleme lehet, de akár sűrítéshez is jó esélyekkel használható.

Másodikként: Kenyérfélék és népes családja (zsömle, kifli, buci-maci, stb)

A legtöbb kenyéren az olyan csodaszavak mellett, mint "rozsos", vagy "teljes kiőrlésű" ugyanúgy ott van a sima búzaliszt is. Ha már mindenképp szeretnénk valamit a kis sonkánk alá, akkor végezzünk kutatómunkát, és keressünk olyan terméket, mely nem tartalmaz finomított lisztet. Ha nem megy, akkor barátkozzunk össze a puffasztott rizzsel. Morzsákra vigyázni.

Még dobogós: Chips és egyéb rágcsálós kaják

Mogyoró és egyéb magvak (persze itt nem az agyonsózott tésztabundásra gondolj). Bátrabbaknak: kölesgolyó, buláta, pörkölt szója

Tészta, tarhonya, galuska, krumpli á la püré vagy netalán olajban sült változatban

Itt egész egyszerű a dolog: zöld, sárga, fehér és egyéb színű bab (de nem csülökkel), lencse, barna rizs, durumtészta, és természetesen a zöldségek széles kis csapata. Haladóknak: köles, hajdina, bulgur

Cukor

Bár az édesítőszer is egy kétes eredetű dolognak van beállítva, de tény, hogy kalóriát nem tartalmaz... akik ódzkodnak tőle, ők édesítsenek mézzel, fahéjjal (úgyis nemsokára karácsony)

Gríz

Hát ez könnyű: zabkorpa

Csoki és egyéb édességek, amiket hozhat a télapó :)

Cukrozatlan kakaópor, proteinszeletek, csokis, vaníliás és egyéb izgalmas ízű tejsavóproteinek

Reggeli cukrospelyhünk

Zabpehely - tessék előszedni a fantáziátokat ;) de ha nem sikerül, későbbiekben számíthattok Ránk

A sör :)

A sör :) ezt még mindig nem tudtuk kiváltani... ötlet?

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

szenhidrat.jpg

Akkor most más tészta: tudj meg mindent szénhidrátokról!

Két ellentétes tábor alakult ki a szénhidrátok kapcsán: vajon szükséges-e a szénhidrát vagy lehet-e nélküle élni?

csiga03_1.jpg

Szénhidrátok nélkül lehet élni... de ki akar? - vagyis szénhidrátok a diétában

Nézzük meg, hogy milyen szénhidrátforrásokra alapozhatunk a diétában!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

sznhidrt_01.jpg

Miért együnk szénhidrátot?

A mostani írásunkban amolyan kortest beszédként igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyen szénhidrátot, ha valamilyen okból nem tette volna!

szenhidrat_05.jpg

Újabb érv a szénhidrát mellett!

Még pár érvet sorakoztatunk fel, amikkel igyekszünk eloszlatni a tévhitet, hogy a szénhidrátok fogyasztását minden esetben kerülni kellene. Mai írásunkban kifejezetten azt fogjuk tárgyalni, milyen módon hathat a szénhidrát a regenerációra.