Általános étkezési hibák amiket a profik egy része is elkövet

Miért ne kövesd vakon a fitnesz modellek szokásait?

Általában mindenki szeretne úgy kinézni, ahogyan az ideáljai a fitnesz magazinok címlapján, és ezért igyekszik mindent megtenni. Sokszor esnek ezek az emberek abba a hibába, hogy vakon elfogadják és követik a hallott, népszerű tanácsokat, holott ezzel számtalan esetben éppen ellentétes hatást váltanak ki önmagukban: túl véknyak lesznek, kevés izomtömeggel, és mindennek néznek ki, csak éppen egészségesnek nem. Lássuk tehát azokat a hibákat, amit a legtöbb fitnesz modell elkövet!

Extrém alacsonyan tartott kalória bevitel

Véleményem szerint ez a legáltalánosabb jelenség. Sokan az alacsony testzsír hajhászása közben elfelejtik, hogy rendben, hogy barmira lefogyott és most már mondjuk 14%-os a testzsírja, mindez nagyon véznán fog kinézni, ha közben izomból is lefogyott. Bevett szokás, hogyha mondjuk az alapanyagcseréje valakinek 1700 kcal, akkor olyan 500 kcal-lal kevesebbet visz be, hogy kellően lefogyjon. Mindezt persze teszi egy komolyabb edzésmunka mellett, hogy persze biztosan nagy legyen a kalória deficit.

Ha tartósan alacsony a kalória bevitel és kemények az edzések, akkor a regeneráció is egyre rosszabb lesz. Elfelejtik sokan, hogy a színpadi formájuk a fitneszes versenyzőknek a fizikailag leggyengébb egyúttal. Nem fenntartható egész évben és ha ezt próbálod te is, akkor egyenes az út a sérülésig, a legyengült immunrendszerig, és a túledzettségig. A szervezet nem lesz képes visszaállítani a homeosztázist és a teljesítményed egyre csak romlani fog!

Túl sok diétás étel - mert ami finom, az biztosan hizlal is…

Észre sem veszed, de az étkezésed már nem okoz többé örömet, hanem csak tápanyag bevitellé degradálódott. Tojásfehérje rántotta, hideg csirkemell, ízetlen rizs, sótlan vízben főtt brokkoli… Egy idő után valójában az embernek már elszáll az agya ettől, hogy semmi öröme nem lesz lassan az étkezésekben.

De komolyan...! Nem igaz, hogy mindenről le kellene mondani ami jó, csak azért, mert az már biztosan egyúttal romboló és iszonyatosan hizlaló. Keress alternatív megoldásokat:

Szénhidrát-fóbia

A szénhidrát az üzemanyag, ami az erőt adja a mozgáshoz. Különösen, ha az edzés hosszabb (több mint egy óra) akkor a szénhidrátok szerepe kiemelten hangsúlyos. A szervezet ugye ha nem tud a szénhidrátokhoz nyúlni, akkor is kell neki - így rendkívül gazdaságtalan módon nem szénhidrát anyagokból szerzi be a mennyiségét – például az izomfehérjét bontja aminosavakra hajtóanyag gyanánt.

Az okosabb fitnesz versenyzők még a verseny előtti héten is azért olyan 150-250 gramm szénhidrátot bevisznek, mert tudják jól, hogy anélkül nemcsak gyengének érzik majd magukat, de hitványul is néznek majd ki: mivel a szénhidrát mennyiség jelentősen befolyásolja a szervezetben a folyadéktereket. Ha nincs szénhidrát az izom kevéssé fog domborodni, hiszen nem nagyon van a szervezetben víz, és az izomszövet nagyobb részben ugye H2O!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények