Állítsd össze a saját NO-fokozó, edzés előtti energizálódat – stimulánsok nélkül!

Energia stimulánsok nélkül?!

Sokszor kapunk olyan kéréseket Tőletek, melyben stimuláns-mentes, tiszta hatóanyag tartalmú kiegészítőket kerestek – mert magas vérnyomással, egyéb egészségügyi problémákkal küzdötök, vagy egyszerűen érzékenyek vagytok a pörgetőkre. Viszont néha Nálatok is – mint mindenkinél… - mégis jól jönne egy kis plusz energia, frissesség, mentális fókusz az edzésen vagy a mindennapokban… Nézzük meg, Ti miképp állíthatjátok össze a saját, pörgető-mentes kis energia-koktélotokat!

Első alapanyag: egy jó kis bedurrantó NO-fokozó

Az edzőtermi berkekben az NO-fokozók a legnépszerűbb edzés előtti formulák: nem is csoda, hiszen melyik vasgyúró ne szeretné azt az érzést, amikor a vér betölti az izmokat, az ereket, szép lassan az egész testet. Jobban durran a bicepsz, a mell, a láb… javul a teljesítményed, gyorsabban regenerálódsz és az izomtömeg is szépen gyarapszik. (Persze most naivan feltételezem, hogy rendesen kajálsz…) Ez pedig köszönhető mindannak, hogy a nitrogén oxid fokozza az érfal tágulatát, amely viszont nagyobb volumenű véráramlást tesz lehetővé.

Na már most a jó hír az, hogy az NO-fokozók jótékony hatással vannak a magas vérnyomásra, és fontosak bizonyos szív-, érrendszeri betegségek megelőzésében: például a magas vérnyomás, érelmeszesedés, vagy szívkoszorúér szűkület esetén is fontos szerepet kaphat – tehát a használata a Te esetedben feltételezhetően nemhogy nem káros, de még előnyös is lehet!

De ugye jelen esetben nem lehet ám bármely NO-s dobozra lecsapni, mert általában a gyártók különféle stimulánsokkal is teletolják a dobozt a durvább hatás érdekében – amit most szeretnénk kikerülni. A következő a trükk: az NO termelődését általában két alapanyag serkenti: az arginin (illetve annak különféle változatai, például L-Arginine-alfa-ketoglutarát) vagy a citrullin-malát. Tehát ha stimulánmentes NO-fokozót akarsz, akkor nincs más dolgod, mint ebből a két hatóanyag típusból választani.

Hogyan alkalmazd?
Arginin esetén a nitrogén-oxid (sőt, növekedési hormon!) fokozására 3-5 gramm javasolt edzés vagy lefekvés előtt, éhgyomorra. Amúgy érdemes Ornitinnel együtt szedni, mivel együtt hatékonyabb növekedési hormon kibocsátást tehetnek lehetővé.
Citrullin – malátot edzés előtt 30 perccel, éhgyomorra fogyaszd. A termékek feltüntetik az ajánlott dózist, de általában 3-5 gramm citrullin-malátot érdemes bevinni a megfelelő hatás érdekében.

ALC (acetil-L-karnitin)

Az ALC az l-karnitin acetilált formája, és a kutatások szerint jóval hatékonyabban szívódik fel és hasznosul, mint ismertebb párja. Az ALC szintén javasolt energiaszint növelésére (különösen állóképességi/kardió edzések esetén) és a zsírégetés (közvetett) elősegítésére.

Hogyan alkalmazd? Napi 0,5 -1,5 g szedése ajánlott.

További koffeinmentes energizálók

Az egyik legismertebb "csodaszer" a ginseng, melyet már ősidők óta az erővel és az egészséggel kapcsolnak össze. A ginseng nem csak az immunrendszert erősíti, de hatékonyan serkenti a szellemi és a testi teljesítményt is. A kutatások azt mutatják, hogy a ginseng az adrenalin hormon hatásán keresztül éberebb állapotban tartja az agyunkat, fokozza az idegrendszeri működést – így késlelteti a fáradság megjelenését. Ezen felül javítja a tüdő munkájának hatékonyságát és növeli az oxigénfelvételt - sőt egyesek úgy találták, hogy az izmok működésére, azok energia-felhasználására is kedvező hatással van.

A másik segítőnk a Ginkgo Biloba nevezetű növény lehet, mely hosszabb távon serkentheti az agyi vérkeringést. A kutatások szerint növeli az agy oxigénellátottságát, fokozza az erek rugalmasságát - így jótékony hatással lehet a szellemi és fizikai teljesítőképességre is.

Hogyan alkalmazd? Általában a legjobb, ha címkén fellelhető adagolást követjük. Itt fontos megjegyezni, hogy ha  magas vérnyomásban szenvedő-, szívritmuszavarral kezelt-, asztmás vagy, illetve egyéb keringési problémák miatt gyógyszert szedsz (pl. véralvadásgátlók) akkor ne használd ezeket a termékeket, inkább a többi hatóanyag közül válogass!

Bónusz: BCAA!

A BCAA kiegészítést akkor javaslom leginkább, ha állóképességi tréninget folytatsz, vagy ha rendszeresen hosszabb (1-1,5 órán túli) az edzésidőd. Szintén nagyon hasznos kiegészítő, ha diétázol, ne adj ég éhgyomorra edzel. A BCAA segít csökkenteni a katabolikus folyamatokat, és késlelteti a fáradságot. Nem csak az edzés alatti teljesítményt, hanem a regenerációs illetve az anabolikus (izomzatot építő) folyamatokat is nagyban gyorsíthatod az edzések körül plusz BCAA bevitellel!

8 180 Ft -35% 5 280 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg

Hogyan alkalmazd? A pontos adag testsúlyfüggő, de általában napi 5-10 grammot napi 3 alkalomra elosztva szoktak javasolni.

Tehát ezekből az alapanyagokból Ti magatok is összeállíthatjátok az edzés előtti energizálótokat – illetve pár komplettebb formula is már piacra került direkt azok számára, akik rosszul tolerálják, vagy egészségi állapotuk nem engedi meg a különféle stimuláló hatású összetevők fogyasztását.

9 580 Ft -16% 8 080 Ft
ax_ultrareps_1750.jpg

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

tipp_az_edzshez_01_1.jpg

Nitrogén-oxid

Ha az izomfejlődés, állóképesség javulás, gyorsabb regeneráció és a keringési rendszered egészsége fontos a számodra - akkor mondj igent a NO-ra!

koffein_02_1.jpg

Koffein

A koffeint stimuláló, élénkítő hatása miatt világszerte ismerik és használják már nagyon hosszú évszázadok óta - emellett az utóbbi évtizedekben nagy karriert futott be a táplálék-kiegészítők piacán is.

aerobik_01.jpg

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Ha inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Kiegészítő-tippek, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, a fáradságot elfelejtve!

no_fokoz_03.jpg

NO-fokozóval az érrendszer egészségéért!

Az NO-fokozók népszerű edzés előtti kis motyók, mellyel jobban durran a mell, a láb… eresebb a bicepsz, motiváltabb az edzés… Viszont ezen kívül van ám az NO-nak egy másik, szintén fontos és nem figyelmen kívül hagyható oldala!

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

erezettsg_02.jpg

Mitől lesz erezettebb a karom?

A kockás has téma után úgy tűnik akadt még egy dolog, amit rendszeresen kérdeztek tőlünk... íme a kérdés, és a cikkre kattintva a válasz!

protein_turmix_recept_01.jpg

Anabolikus nyári koktél ötletek

Csak hogy kicsit elviselhetőbbé tegyük a Ránk leselkedő kánikulát... jöjjön néhány igazán finom, jeges ital - persze cselesen, a fehérjére éhes igényeinkhez méltóan felturbózva!

magas_vrnyoms_01.jpg

Edzhetek-e magas vérnyomással?

Nézzük meg mit szabad és mit nem javasolt tenni a teremben magas vérnyomás esetén!

kezdo_03_2.jpg

Kardió edzés - magas vérnyomással: mit tegyünk és mit ne?

Az aerob edzést még általában a sportban kevésbé járatos orvosok is terápiás kezelésként szokták alkalmazni, viszont itt is van olyan formája az edzésnek, ami nem biztos, hogy a legjobb alternatíva.

energiaital_04.jpg

Az energiaital: barát vagy ellenség?

Nézzük meg, mit mondanak a gyakorlatban az eredmények: vajon az energiaital valóban javítja a teljesítményt a súlyzós edzés, az állóképességi edzés és a maximális erőt igénylő edzés terén is?

ckla_02.jpg

Készíthetünk házilag NO-fokozó koktélt?!

Egy NO-fokozó zöldség? Igen! Ismerd meg az edzés előtti bedurrantókból ismert NO-fokozó természetes "lelőhelyét"!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!