Acetil-L-Karnitin

Az L-karnitin súlycsökkentő, egészségmegóvó és energizáló hatásait mindenki ismeri. Az acetil-L-karnitin (ALC), az L-karnitin olyan formája, mely lényegesen erőteljesebb és szélesebb körű pozitív hatással rendelkezik az L-karnitinnél. Nézzük, mire használd és miért!

Természetes előfordulása

Az L-karnitin nem esszenciális tápanyag, tehát az emberi szervezet is képes előállítani. A szintéziséhez két esszenciális aminosavra, a lizinre és a metioninra; valamint C, B3, B6 vitaminokra és vasra van szükség. Ezen kívül a táplálkozás során is juttathatunk be L-karnitint a szervezetünkbe. Az L-karnitin általában az állati eredetű táplálékokban fordul elő, így például húsban, halban, tejtermékekben.

Az Acetil-L-Karnitin az L-Karnitin egy speciális észtere, mely ilyen formában nagyobb felszívódási hatékonysággal és biológiai aktivitással bír – mivel az L-karnitintől eltérően könnyedén áthatol vér-agy gáton.

Hatása

Az ALC szintén kimondottan hatásos lehet a zsírégetésben, hiszen elősegíti a zsírsavak izmokba történő szállítását - hogy ott energiaként eléghessenek. Az ALC bevitelének egyik célja tehát a zsírsavak szállítása, és ezáltal a lebontásának, felhasználásának elősegítése. Nem kérdéses tehát, hogy a diétázás, szálkásítás folyamán a rendszeres mozgás mellett kiemelkedő a szerepe.

Azonban míg az L-karnitin súlycsökkentő kiegészítőként ismert, az ALC öregedésgátló hatásából fakadó népszerűsége messze felülmúlja súlycsökkentőként való használatát.

Az ALC – hogy említettük - könnyedén áthatol a vér-agy gáton, ahol egy bizonyos enzim az acetil-koenzim szintjét megemeli – így hozzájárulva az acetilkolin termeléséhez. Az acetilkolin pozitív hatással van az agyra, stimulálja az agyműködést, a memóriafunkciókat javítja, és olyan mentális frissességet nyújt, amit munkához, agy akár az edzéshez is kamatoztathatunk. Az acetil-l-karnitin könnyebben jut be az agyba, így a hatására létrejövő szellemi frissesség néhány órán belül már érezhetjük!

Ráadásul az ALC memóriafunkciókban betöltött pozitív szerepét az idősek is kiaknázhatják! Kutatások alapján az ALC a következő tünetek kezelésekor lehet hasznos: koncentrációs problémák, Alzheimer-kór, Parkinson-kór vagy egyéb mentális eredetű problémák.

9 180 Ft -15% 7 780 Ft
san_alcar_750_100.jpg

Napi adag és a szedésével kapcsolatos tudnivalók

Napi ajánlott adag felnőttek részére testsúlytól és edzettségtől függően 500-1500 mg, amit különösen edzés előtt 30 perccel, éhgyomorra érdemes bevinni a szervezetbe. A testedzésen kívül szedhető még a nap bármely szakaszában: étkezések előtt fél-1 órával, szintén éhgyomorra.

Használatát más zsírégetőkkel is érdemes kombinálni. Akik nem szenvednek semmilyen szív és érrendszeri betegségben, akkor az L-karnitin és más koffeintartalmú, esetleg termogenikus kiegészítők együttes használata még hatékonyabb eredményhez vezethet a zsírégetés folyamán.

18 480 Ft -15% 15 680 Ft
animal_cuts.jpg
10 980 Ft -15% 9 280 Ft
bsn_thermonex_1.jpg
11 580 Ft -14% 9 980 Ft
nutrex_lipo6x_120.jpg

Mellékhatása

Mérgező hatásai nem ismertek, legfeljebb gyomor-bélrendszeri panaszok, hányás, hasmenés jelentkezhetnek nagyobb adagok fogyasztásakor.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

taplalek_kiegeszitok_dietahoz_1.jpg

Zsírégetők... vannak még csodaszerek, vagy maradtak a hazug ígéretek?

Utálod, hogy megint egy csomó pénzt elvertél hangzatos, zsírégetőkre... és a hatás elkeserítő? Olvasd el a cikket, és változtasd meg a hozzáállásod a sikerért!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

has02.jpg

Zsírégetők áttekintése: esélyt se adjunk a zsíroknak!

Úgy döntöttünk, hogy egy áttekintést fogunk csinálni, amivel sikerül remélhetőleg segítséget nyújtani és rendszerezni, hogy a legnépszerűbb zsírégető hatóanyagok miképpen fejtik ki a hatásukat, és emiatt esetleg mit-mivel érdemes kombózni, hogy a zsíroknak esélyt se hagyjunk!

vitamin_012_4.jpg

Turbózd fel a zsírégetődet! 5 alapvető tipp, amivel hatékonyabb lehet a zsírégető kúrád!

Nézzük meg, mit tehetsz annak érdekében, hogy még hatékonyabb legyen a zsírégetőd!

anyagcsere01.jpg

Zsírégető tanácsok középhaladó szinten: Hogyan pörgessük fel az anyagcserét?

Lássuk a legegyszerűbb tippeket arra, hogyan égessünk el naponta 400-600 kalóriával többet!