Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

A zsírégető edzés egy lehetséges útja

Edzésterv zsírégetéshez.

És akkor jöjjön egy lehetséges út, amivel meg lehet próbálni a súlyzós és a metabolikus edzések előnyeit is kiaknázni.

A történet valahol itt kezdődött, olvass utána, hogy képbe legyél!


A. nap: Nehéz súlyzós edzés (Hát-mell) + Metabolikus edzés
Pihenőnap
B nap: Nehéz súlyzós edzés (Láb-vádli) + Metabolikus edzés
Pihenőnap
C nap: Nehéz súlyzós edzés (Váll-kar-has) + Metabolikus edzés
Pihenőnap

A súlyzós edzés paraméterei:

  1. Az ismétlés és sorozatszám: alapos bemelegítés után végezz mindegyik gyakorlatból kettő (esetleg három) nehéz, 6-8 ismétléses szettet. Próbáld meg végig tartani a terhelést, és ugyanakkora súlyokkal dolgozni, mint a szálkásítást megelőző időkben.
  2. Pihenőidő nagyjából ízlés szerint: vagyis annyit pihenj, hogy tudd tartani a terhelést.

A. nap: Hát – mell
Húzódzkodás (akár súllyal) vagy mellhez húzás széles fogással, csigán
Felhúzás
Döntött törzsű evezés egykezes súlyzóval
Fekvenyomás rúddal
Tolódzkodás mellre
Csajoknak: 30’-os Fekvenyomás egykezes súlyzóval és fekvőtámasz

B. nap: Láb - vádli
Elölguggolás
Lábtoló
Sétálós kitörés súllyal
Merevlábas felhúzás
Tetszőleges vádli gyakorlat a végére (3 x 15-20)

C. nap: Váll – kar - hasizom
Mellről nyomás
Bicepszhajlítás rúddal
Tolódzkodás vagy szűknyomás
Hasizom bicska fittball labdán (3 x 10-15)
Lábemelés bordásfalon (3 x 10-15)

Metabolikus edzés paraméterei:

  1. Az ismétlés és sorozatszám: válogass össze nagyjából öt gyakorlatot, és 15-20-as ismétlésszámmal végezz belőlük 3-5 kört.
  2. A pihenőidők a körök végén legyenek szigorúan egy percre maximalizálva.
  3. A gyakorlatok tetszőlegesen variálhatóak, de azért a sorrendjüket úgy állítsd össze, hogy azok egymástól távol eső és nem összefüggő izmokat terheljenek.

Felülés
Guggolás medicin labdával
Fekvőtámasz
Padra fellépés
Ugrókötél
Négyütemű fekvőtámasz
Guggolás
Kettlebell lendítés
Kitörés
Man maker

Néhány útravaló jó tanács:

Ez az edzésterv haladóbbaknak való. Sok olyan gyakorlat van benne, ami megfelelő testi felkészültséget igényel és helyes elsajátítását meg kell tanulni. Ha most vagy először a teremben, kövesd a kezdő edzésterveket, lődd be a helyes táplálkozási irányt, és ne stresszelj: kezdőként már a mozgás varázsától is beindul a fogyás.

Mindig a nehéz súlyzós résszel kezd az edzést, és igyekezz maximálisan odatenni magad! Itt nincs lehetőség több száz ismétlésre, gyakorlatra, időpocsékolásra. Amint látod, az edzéstervben nem raktunk be több tonnányi gyakorlatot, hiszen ez nem a hatalmas izmok építésének ideje. A cél, hogy őrizd meg az izomzatod, de közben futólépésben szaladjon le rólad a zsír.

A nehéz súlyzók edzések és az intenzív metabolikus blokkok nagyon kemények, ezért ha minimalizálni akarod a katabolizmust, akkor tartsd be a három jó tanácsot:

  1. Hagyj időt és lehetőséget a regenerációra! Tudom, hogy egyesek szálkásítás alatt kényszeresen szeretnek edzeni, de ez az izomveszteség kockázatát emeli meg.
  2. A program csak egy intelligens táplálkozási rend mellett működik. Ha ugyanúgy össze-vissza eszel, ne várj csodát. Tudod, fehérje mindenek felett.
  3. Ha a fenti pontok teljesültek, akkor érdemes bizonyos kiegészítőkbe is beruházni (például glutamin, BCAA), mely szintén csökkenthetik az izomveszteséget.

Amúgy a program csöppet sem elhanyagolandó, pozitív mellékhatása, hogy fejleszti a funkcionális képességeidet, sőt az állóképességedet is nagyban javíthatja. Tehát a lényeg: ha le akarsz fogyni, lépj ki a hangzatos zsírégető tartomány mítoszából és nyomd keményen!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

Egy nagyon kemény, haladó szintű, 12 hetes edzésterv következik, mellyel mindenkinek esélye nyílhat arra, hogy az utolsó, oldalán-hasán-hátsóján jó ideje tornyosuló zsírréteggel leszámolhasson!

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

Szálkásodj és fejleszd a kondíciód a HIIT erejével!

Mutatunk valamit, ami segíteni fog a szálkás, száraz izomtömeg elérésében és a kondíciód gyors fejlesztésében: a HIT... vagyis a HIIT.

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

Útbaigazítás a zsírégető edzés leghatékonyabb irányvonalához.

Vajon Te is a leghatékonyabb edzésformát választottad, ha a testsúly csökkentése lenne a célod? Nézzük sorra a legelterjedtebb zsírégető módszereket... előnyöket és hátrányokat kidomborítva!

EPOC

Vajon melyik edzésforma a leghatásosabb, ha zsírt szeretnénk égetni? Órákon át gyötrődni a futógépen abban a misztikus zsírégető tartományban, vagy rövid, ámde annál keményebb edzést végigküzdeni? Íme a válasz!

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.