A zsírégetésen túl: mire jó MÉG az L-carnitine?!

Az L-carnitine kevésbé ismert hatásai

Az L-carnitine kétségtelenül az egyik legszélesebb körben ismert zsírégetők közt szerepel. Az l-karnitin vélemények több ezre taglalja jótékony hatását a fogyás során. Most azonban nem arról fogunk beszélni, hogy mennyire hatékonyan támogatja a testsúly-kontrollt, hanem, hogy milyen egyéb hatásai vannak, amiknek köszönhetően nem csak, mint "fogyasztószert" kellene számon tartani. Ismétlésképpen annyit, hogy az L-carnitine a szervezetben is termelődik, az alapja aminosavakból áll. A vegyületet 1937 óta tudják előállítani szintetikusan is. Nézzük meg, milyen hatásait fedezték fel ebben a durván 80 éves periódusban!

Az L-karnitin hatása

Zsírégető mivoltát csak a rend kedvéért említjük meg, mivel van róla már számtalan cikk, nálunk és máshol is. A zsír-transzportban van szerepe elsősorban, de mivel azt is bebizonyították, hogy az éhség érzetet is befolyásolja, ezért másodlagos módon is támogatja a testsúly optimalizálást is.

Az izomtömeget is képes közvetve növelni, mivel hatására hosszabb edzéseket vagy képes elvégezni. Az erő-állóképességre gyakorolt hatását manapság egyre gyakrabban hallani. Sok olyan volt kutatás, amiben a zsírégető mivoltát nem sikerült bebizonyítani - mégis is elismeréssel adóztak a fáradságérzetet csökkentő / a holtpontot kitoló hatása miatt az l karnitin kapszulát szedők.

A csontsűrűségre is pozitívan hat. Újabb eredmények alapján az idősebb embereknél megindult csontritkulást is lassította, fiataloknál pedig mérhetően javította a csont denzitását. A kalcium beépülést a D-vitaminnal karöltve támogatja.

Az l karnitin kapszula további hatása

A vesék munkájára szintén támogatólag hat. Kimutatták, hogy akiknek valami miatt a veséi fokozottabb igénybevételnek vannak kitéve (a magasabb fehérje fogyasztást is ide sorolják), azoknál kevesebb volt azoknak a markereknek az aránya a vizeletben, amik arra utalnak, hogy a vese nem tudja ellátni maradéktalanul a feladatait.

Cukorbetegeknek egy jó hír: az l karnitin kapszula hatására a glükóz oxidáció gyorsul, ennek eredményeképpen pedig a véráramban mérhetően alacsonyabb lesz a cukorszint.

Emellett a szív- és keringési rendszerre gyakorolt hatását több klinikai tanulmány igazolja: az infarktus kialakulása az l karnitin kapszula szedők körében alacsonyabb. Azt, hogy már kialakult, krónikus keringési zavar esetében mennyire hatékony arról a vélemények megoszlanak.

Az l karnitint mikor kell bevenni?

Az L-carnitine adagolásáról egy kis ismétlés jelleggel annyit, hogy olyan 2-4 gramm naponta már segít az általános egészségmegőrző célokra. Olyan 6 gramm felett pedig még a fokozott igénybevétel esetén sem indokolt a szedése, mert már nincsen mérhető különbség - legalábbis az l carnitinnal kapcsolatos vélemények szerint.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

391315_424579934260433_185390312_n.jpg

L-karnitin

Az L-karnitin egy széles körben ismert és alkalmazott zsírégető: hatékonyabb testzsír vesztést, csökkent koleszterin szintet, késleltetett fáradságot és javuló teljesítményt ígérnek.

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

cink_01.jpg

Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

bta_alanin_01.jpg

Melyik a legjobb edzés előtti kiegészítő, ami nem stimuláns?

Most mutatunk egy olyan természetes hatóanyagot, mely képes kitolni a fáradságot az edzéseken, hihetetlenül megnöveli az erőt és az állóképességet - a stimulánsokra jellemző negatív tulajdonságok nélkül!

has02.jpg

Zsírégetők áttekintése: esélyt se adjunk a zsíroknak!

Úgy döntöttünk, hogy egy áttekintést fogunk csinálni, amivel sikerül remélhetőleg segítséget nyújtani és rendszerezni, hogy a legnépszerűbb zsírégető hatóanyagok miképpen fejtik ki a hatásukat, és emiatt esetleg mit-mivel érdemes kombózni, hogy a zsíroknak esélyt se hagyjunk!