A vádli edzés 2015-ben: sose mond, hogy nincs remény!

A végső harc a növekedésre képtelen vádlik ellen

A vádli mai napig a legtöbbünk számára az egyik legnehezebben fejleszthető izomcsoport. Általában a legtöbben elintézik egy vállrándítással, hogy úgysem lehet növekedésre sarkalni, még akkor sem, ha egy gyógyszertárnyi szteroidot magukba tolnak. Azért a helyzet nem ennyire elkeserítő, mert igenis van remény, még akkor is, ha már éppen feladni készültél a helyzetet. Szerencsére egy rakás ember van a világon, akik ugyanúgy azzal küzdenek, hogy a vádlijukat növekedésre bírják, és előbb-utóbb, valakinek a módszere még Nálad is működhet!

Nézzük tehát a legutóbbi gyógymódokat, a szöcske vádli jelenségre!

Amit nagyon sokan elfelejtenek, hogy a vádlit aztán tényleg minden lehetséges szögből edzeni kell, ha növekedésre akarod sarkallni. Mivel iszonyúan jó a helyi izomerő-állóképessége, mivel úgy alakult ki, hogy a járás miatt folyamatosan terhelve van.

Tegyük fel, hogy végzel álló vádlit és ülő vádlit. Akkor már mindent megtettél azért, hogy minden lehetséges szögből edzeni kezd a vádlit. Nem, egyáltalán nem!  A szervezeted adaptálni fogja azt a fajta terhelést. Próbáltad már különféle szélességű terpeszekben, befelé vagy kifelé forduló lábfejjel?  Esetleg edzetted már úgy is a vádlit, hogy nem a sarkad emeled, hanem, mint az első sípcsonti izom antagonistáját? Valószínűleg, még nem!

Pedig a maximális növekedés érdekében kellene előröl, hátulról, oldalról, minden lehetséges oldalról is nyúzni!

Ha van pozitívum abban, hogy a vádli ennyire nehezen kifárasztható, és ennyire jól regenerálódik az az, hogy ezen a logikán elindulva (illetve mivel kis izomcsoportról van szó) nem kell aggódnunk a túledzettség miatt. A kulcsa a dolognak éppen emiatt az, hogy gyakran lehet edzeni teljes kimerülésig, mert hamar regenerálódik belőle.

Az egyik legjobb módszer a vádli kicsinálására, amikor a rest-pause training metodika szerint teljesen kinyírjuk. A nemrégiben emlegetett 100 ismétléses edzés elég jól kombinálható a vádli esetében. Mondjuk úgy, hogy a használt súly legyen az, amivel normális esetben 20 ismétlés menne (a vádli szereti a magas ismétlés számokat) és kezdj el dolgozni bukásig… ha ez eljött, akkor 20 ismétlés után pár másodperces szünet, és újból annyi ismétlés amennyi csak megy, majd újabb szünet és megint maximális, míg egészen 100 ismétlésig kínlódod fel magad.

Ha igazán komolyan akarod, akkor időre csináld: indíts el egy stopperórát, és minden edzés alkalmával mérd az össz idődet a pihenő időiddel együtt, amíg el nem éred a 100-at. Amikor már el tudod érni a 100-at kevesebb, mint 5 pihenővel, akkor növeld a súlyt!


A másik, hogy nem csak a lábedzések végén legyen vádli, hanem heti 3 nap, és mindegyik alkalommal kicsit variálva. Mondjuk így:

Hétfő: álló vádli

Szerda: szamár vádli

Péntek: ülő vádli

A következő héten pedig variáld meg, hogy a normál, csípőszéles lábtartást lecseréled mondjuk teljesen zártra, harmadik héten meg váll szélesre, negyedik héten pedig mondjuk befelé fordított lábfejjel végzed a gyakorlatot. A lényeg, hogy folyamatosan változzon a gyakorlat és szög, miközben még a pihenőket is redukáljuk, sőt még a súlyt is növeljük. Ha ezt megpróbálod, akkor tényleg a végsőkig megtettél mindent, a fejlődés érdekében. 

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

vadli_tippek_3.jpg

Ki hogy áll a vádlikkal?

Egy szépen formált vádli sem Mission Impossible, még akkor sem, ha most Te is genetikai sorscsapásként tekintesz szerencsétlen alsó lábszáradra. Hasznos tippek, hogyan szabadítsd ki a vádlidat a genetika vaskos markából...

vdli_01_1_1.jpg

Vádliemelés állva, gépen

vadli_edzes_erosidegzetueknek_02.jpg

A vádli edzés folytatása ... Csak erősidegzetűeknek!

Zúdítsd az intenzitásnövelő technikák tárházát a vádlidra, és tépd szét az előtted álló genetikai korlátokat. Hogy Te is kiérdemelhesd az igazi sportolóhoz méltó vaskos, gyémánt alakú vádlikat.

csacsivadli_02.jpg

"Csacsi" vagy szamár - vádli

ulovadli_05.jpg

Ülő vádli

vadli_labtolon_06.jpg

Vádli lábtoló gépen

vadli_gyilkos_30as_03.jpg

A "vádli-gyilkos 30-as"

Ha elég mazochista vagy, no meg szeretnél egy kis színt, vérbőséget és izomlázat vinni a vádlid életébe, akkor fűszerezd meg az edzését ezzel a manőverrel! Bárhol, bármikor lesújthatsz rá, hiszen eszköz sem szükséges a kivitelezéséhez!

vdli_edzs_01.jpg

Gyűjtögess a vaskosabb vádliért!

A vádli. Általában nehezen fejlődő gonoszul satnya izom és valljuk be őszintén, hogy már mindenki a francba kívánja a nem túl izgalmas magas volumenű sarokemelgetéseket... De most találtunk erre is megoldást! Gyűjtögess a vaskos vádliért!

vdli_01.jpg

Tipikus hibák a vádli edzésen

Nem fejlődik a vádlid?! Az alábbi írásban igyekeztünk összegyűjteni azt, hogy milyen tipikus hibákat követnek (és valószínűleg követsz el Te magad is) a vádli edzésének során!