A tömegnövelő

Eszik-e vagy isszák a folyékony táplálékot?

Következő irományomnak az a célja, hogy kicsit rendet tegyen a fejekben, és megnézzük mit is takar pontosan a tömegnövelő termékcsalád, sőt hogy megnézzük mi a különbség egy MRP és egy tömegnövelő között.

Úgy gondolom itt sem árt egy picit tisztába tennünk a dolgokat. Lássuk akkor a "súlyemelő porokat" ahogyan a 90-es évek elején nevezték a tömegnövelőket itthon.

Ezek a termékek plusz kalória beviteli lehetőséget kínálnak, a hagyományos szilárd étkezések mellett. Hiszen mint tudjuk a tömegnövelés étkezési alapja a túlevés, és mindig könnyebben tud az ember X számú kalóriát meginni, mint megenni. Tehát először is miből áll egy tömegnövelő? Legnagyobb részt fehérjékből és szénhidrátokból, plusz még néhány alkotó részből, tömegnövelője válogatja. Maradjunk egyenlőre a fehérje tartalmánál, mivel általában ezek alapján rangsoroljuk a tömegnövelőket.

Megkülönbözetünk 15% alatti fehérje tartalommal bíró fehérjéket. Ez a csoport nagyon magas szénhidrát tartalommal rendelkezik, minimális fehérje mellett. Ezt azoknak ajánlott akik tipikusan vékonyak, normális esetben hízásra szinte képtelenek, sem izmot sem zsírt nem tud a szervezete építeni (vagyis az ektomorf alkatúak). Ezzel az extra mennyiségű kalóriával és megfelelő edzéssel azért képesek a legvékonyabbak is eredményeket elérni. Aki viszont hízásra hajlamos az messze kerülje el a 15% alatti fehérje tartalommal bíró termékeket!

804,1414,6055

A következő kategória a 15 és 30 % közötti fehérje dózisú termékek. Ezek már egy magasabb minőséget képviselnek. Kevésbé tartalmaznak cukrokat, vagyis kevésbé gyorsan hat, ellenben a tömeg, amit felpakol jobb minőségű. Az átlagos igényű felhasználó szükségleteinek teljes mértékben megfelel!

4338,756,5187,5527,1225,4694,1020,6452,6443

30% feletti fehérjetartalom esetén már olyan szereket találunk, amelyek már akár fele-fele arányban tartalmaznak szénhidrátot és fehérjét. Következésképpen talán még az előzőnél is jobb minőségileg a felszedett massza (bár ez erősen függ a normál étkezéstől is mellette). Sok gyártó az ilyen felső kategóriás termékeibe már pluszba vitaminokat és nyomelemeket is hozzáad, közelítve ezzel az étkezést helyettesítőkhöz. Többnyire ez is hozzájárul a 30% feletti fehérjetartalmú termékek magasabb árfekvéséhez. Talán nem mindenkinél lesz olyan radikálisan nagy a tömegnövekedés, mint egy 15% alatti fehérje tartalmú terméknél, ellenben a megszerzett tömeg kevesebb zsírt fog tartalmazni. Mert sajnos egy tisztán (szteroidok nélkül) edző embernél , hacsak nincs fantasztikus genetikai adottsága, akkor a tömegnövelés és formálás egyszerre csak nagyon keservesen megy. Tehát nekünk földi halandóknak marad a feltömegelési alapozó időszak, és a lefaragás.

5430,970,1346,5899,3899,1670,5747,1778,1260

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fehrje_032_3.jpg

Fehérjeforrások versenye!

Alábbiakban azt nézzük meg, hogy a leggyakoribb fehérje forrásokat hogyan csoportosítjuk, és közülük melyik, milyen arányban tartalmazza az aminosavakat... azaz vajon melyik a legjobb fehérjeforrás?

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

602473_449730748397201_1331908622_n.jpg

Általános tömegnövelő edzésterv

Azzal az ötlettel álltunk elő, hogy ebben az évben egy egész éves edzéstervet kaptok tőlünk! Bizony minden hónapban kaptok egy új ciklust, amit teljesíteni kell! Íme az első edzésterv!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.