A szív útján: edzés tippek szívbetegeknek

Nem, most nem egy olyan cikk jön, ahol a legújabb bicepsz növelő trendet, hát vastagító technikákat vagy popsi kerekítő manővereket leshetitek el. Kicsit más is a célközönség, de remélem, egy olvasásra ide kattintotok – hiszen ha nem Nektek, talán a családi vagy ismerősi környezetben akadhat olyan személy, aki számára hasznos lesz!

A szívbetegek edzése mindig is fontos téma volt, hiszen eléggé kétélű a dolog: ha túlzásba esünk, akkor komolyan árthatunk magunknak – azonban a passzivitás is súlyos egészségügyi, esztétikai gondot okozhat.

Szív- és érrendszeri problémák esetén a következő kardió mozgások javasoltak: fokozatosságot szem elől tartva, heti 2-4 alkalommal mérsékelt intenzitású, egyenletes pulzusszámon. Az edzés során fontos a pulzus fokozatos megemelése a megengedett szintig (ez általában a maximális pulzus 60-70%-a), majd csökkentése a kiindulási értékre.

Sokan félnek belevágni az edzésbe, hiszen nem tudják, milyen következményei lesznek, mit tegyenek, ha rosszul lesznek, kitől kérhetnek segítséget, stb. Épp ennek a problémának a kiküszöbölésére született egy szó szerint szívet derítő kezdeményezés a Budai hegyekben!


A budapesti Szent Ferenc Kórház kreatív módon segíti a szív- és érrendszeri betegséggel vagy magas vérnyomás-betegséggel élők, illetve cukorbetegek életét. A kórház szomszédságában rehabilitációt segítő túraösvényt alakítottak ki, amelyet egészséges és beteg személy is használhat.

A túra útvonalat egy szív jelzés mutatja, mely a kórház szomszédságából indul, és 5,1 km, illetve 2,7 kilométer hosszú. Az erdei út könnyű terep még az edzetlen, illetve beteg személynek is. Vannak kisebb szintkülönbségek, de ezek végén pulzusmérő pontokat jelöltek ki, hogy folyton ellenőrizhessük testünk reakcióját. A terheléshez nem szokott embereknek pihenőhely, azaz pad bőséggel áll rendelkezésre.

Mivel ez egyben tanösvény is – így okosodhatunk az utunk során. Most nem a természeti jelenségeket, hanem saját testünk működéséről kapunk értékes információkat az utunkba kerülő "Tudta-e ön, hogy…" táblákon.

Igény szerint amúgy teleszkópos túrabotot, pulzusmérő karórát és szívritmusmérőt bocsátanak a látogatók rendelkezésére. Ha valaki nem egyedül szeretné a távot teljesíteni, vagy séta közben további információkra van szüksége, a kórház szakemberei által vezetett túrát is választhatja.


Forrás: http://termeszetjaro.hu/cikk/hars-hegyi_tanosveny_a_szivbetegekert

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

teljesitmenytura_4.jpg

A megfelelő táplálék-kiegészítés teljesítménytúrázóknak

Használd ki a táplálékkiegészítők erejét a Te sportodban is!...hogy minden határ eltűnjön előtted, és új csúcsokat hódíthass meg. A szó minden értelmében.

no_fokoz_03.jpg

NO-fokozóval az érrendszer egészségéért!

Az NO-fokozók népszerű edzés előtti kis motyók, mellyel jobban durran a mell, a láb… eresebb a bicepsz, motiváltabb az edzés… Viszont ezen kívül van ám az NO-nak egy másik, szintén fontos és nem figyelmen kívül hagyható oldala!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

szv_01.jpg

Négy kiegészítő a szíved egészségéért!

Mostani cikkünkben arról beszélünk, hogy miket érdemes beszerezni, ha mondjuk bármilyen keringési zavarral küzdesz, és úgy fogsz bele az edzésbe!