A szálkásításról

Strandszezon előtti mentőöv 1.

Egy raklapnyi levelet kapunk arról, hogy szeretnétek a strandszezonra felkészülni, jó formába kerülni. Emiatt most egy kicsit foglalkozzunk a szálkásítással, a formába kerüléssel. A lefaragás időszakában kicsit át kell alakítani az edzést, és nagyon radikálisan átalakítani az étkezést és táplálék kiegészítést. Erről fogunk most beszélni az alábbi írásokban.

Kezdjük a másik oldalról: sokan vannak, akik az év 365 napján csak tömegelnek, szedik magukra a kilókat. Túrják befelé a tömegnövelőt és napi szinten annyit esznek, amennyiből egy harmadik világbeli falu jól lakhatna egy hónapig. Az első kérdés ami felmerülhet, vajon mennyire szabad meghízni a tömegnövelés alatt? A világ egyik legismertebb és legelismertebb testépítő edzője Charles Glass (akit amikor először láttam tizenévesen egy magazinban és nem ismertem a nevét csak azt néztem "wow Snoop Dogg jól kigyúrta magát" :)) azt vallja, hogy nem szabad nagyon meghízni még a tömegnövelés alatt sem. Egész évben lehetőség szerint tartsuk az esztétikus, többé-kevésbé szálkás formát. Annál könnyebb lesz csúcsformába kerülni és annál több izmot tudunk megtartani a lefaragás során.

Ok, most aki ezt olvasod nem biztos, hogy így jártál el. Először mérjük fel a jelenlegi állapotunkat. Ha nem látszik a hasizmodnak legalább a kontúrja, akkor sajnos túl sokat szedtél magadra! Aki megfogadta a régi tanácsomat és vezette az edzésnaplót, írta mikor mennyit evett milyen gyakorlatokat végzett, az most visszakeresheti mit csinálhatott rosszul. A helyzet nem reménytelen, viszont innentől már ügyelni kell rá, hogy több felesleges zsírt ne szedjünk magunkra. Ellenben kezdjük meg a lepucolást, miközben izmot  lehetőleg ne veszítsünk túl sokat. Azzal nem kábítalak, hogy minden izomtömeged meg tudod tartani miközben fogysz, mert a naturálban edzőknél ennek majdnem a nullával egyelő az esélye.

Első lépés az aerob munka beiktatása. Mivel a zsír csak oxigén jelenlétében tud égni, emiatt a kardió edzés a létező legjobb választás a lepucoláshoz. Sokan a tömegnövelés alatt semmilyen aerob munkát nem végeznek, ezen mindenképpen változtatni kell a formába hozás ideje alatt. Az aerob edzés mennyisége 20-60 perc körül lehet. Ebben a cikkben nem szeretnék belemenni, hogy most a tradícionális közepes intenzitású aerob munka a hatékonyabb, vagy a HIIT (high-intensity intreval training), azaz a nagy intenzitású interval edzés "utóégető hatása". Kifejezetten nagy rajongója vagyok az HIIT-nek, de nem való mindenkinek, főleg nem túlsúlyosaknak és kezdőknek.  A lényeg, hogy be kell iktatni az állóképességi munkát!

A folytatásban megtudjuk a további lépéseit az áhított strand formának, sőt csak nektek ajándékba egy rövid edzésterv is szerepel majd!


Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

otthoni_kardi_03_1.jpg

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.

391315_424579934260433_185390312_n.jpg

L-karnitin

Az L-karnitin egy széles körben ismert és alkalmazott zsírégető: hatékonyabb testzsír vesztést, csökkent koleszterin szintet, késleltetett fáradságot és javuló teljesítményt ígérnek.

trend_03_2.jpg

Miért nem működik a tartós koplalás?

Fogyásról ne is álmodj amíg nincs rendben a hormon szinted! Az alábbiakban amolyan érdekességként megtudhatod, miért nem sikerült még teljesen lefogynod.

zold_tea_1.jpg

Zöld tea

Egy összetevő, amit nem leng körbe számos negatív előítélet - viszont bárki számára elérhető, biztonságosan alkalmazható, és egészségmegőrző-, vagy épp javító hatásait már hosszú idők tapasztalata és kutatási eredményei erősítik.

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

strandszezon2_1.jpg

A szálkásításról folytatás

Folytassuk a szálkásítást: hangold át az edzéseidet és a táplálék kiegészítőidet a szálkásításra!

koredzes_01.jpg

Köredzés - alapismeretek

A köredzés bizony remek dolog: megállja a helyét, bármi is legyen a célod: akár szálkásítás, akár erő és állóképesség fejlesztés...vagy csak ha már a tököd tele van és szeretnéd valami újdonsággal feldobni a befásult edzésnapokat.

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

ehezes_es_a_zsirbontas_karos_oldala_03.jpg

Az éhezés és a zsírbontás káros oldala

Ha a célod akár a fogyás, akár az izomépítés, akkor nagyon hasznos megismerni ezeket a folyamatokat, hogy elérhesd a céljaidat. Jöjjön tehát az anyagcserénkről egy cikk, amely segít megérteni a diétánk HOGYAN-ját és MIÉRT-jét!

dombra_sprint_02.jpg

A nagy próbatétel: dombra futások

Ismerjétek meg intervall edzések egyik nagyszerű szabadtéri formáját: a dombra futásokat! Nemcsak a kondidat kapja helyre, de segít a zsír lefaragásában... sőt! Még a futó-technikádat is javítja! Nem utolsó soron gyors, kíméletlen, szadista móka.

kitrs_040_2.jpg

Strandszezon kiegészítők: mitől lehetsz még jobb formában!?

Kiegészítők a klasszikus zsírégetőkön túl... amelyek segítenek, hogy hatékonyabban csökkentsd a zsírt és hozd a top formád!

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

kredzs_01.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Köredzés és HIIT

Mostani írásunkban a két legdivatosabb és legszélesebb körben használt zsírégető módszer mellett sorakoztatunk fel érveket-ellenérveket!

szlkst_programok_03.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Komplexek és hagyományos kardió

Folytatjuk a szálkásító programok bemutatását! Ezek közül jön egy kevésbé ismert módszer is, mely a zsírégetésen túl a kondidat is remekül fejleszti!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

dita_021.jpg

Miért nem sikerült még mindig lefogynom?

Íme pár tipp, amivel felgyorsíthatod a fogyást, illetve talán megleled annak az okát, hogy eddig miért nem volt oly sikeres a diétád.

alig_eszem_02.jpg

"Alig eszem, de mégsem fogyok?!"

A diétázók körében az egyik legfelkapottabb problémakört vesézzük ki: "Alig eszem, akkor miért nem fogyok?" Hát, most megkapod a választ!