A nap legfontosabb étkezése

Kritikus pontja a fejlődésednek, hogy mit eszel edzés után.

Minden bizonnyal hallottál már róla, de ha nem akkor éppen itt az ideje, hogy megtudd: a nap legfontosabb étkezése (nem a reggeli) az amit edzés után fogyasztasz. Gondold csak végig, amikor egy kemény igénybevétel után elfogyott minden glikogén az izmaidból és a májadból, amikor az edzés már annyira hosszú és kemény volt, hogy a szervezet elkezdte a saját fehérjét lebontani, csak hogy energiához jusson, akkor aztán tényleg nem mindegy mivel töltöd fel!

Ebben a "végelgyengült" állapotban az egyetlen esélyed, hogy a szervezeted visszarángasd a leépülés állapotából, sőt eltold az izomépülés felé, ha elkezded minél hamarabb feltölteni a kimerült raktárakat. A célja ennek az táplálkozásnak, hogy pótoljuk a szénhidrátot és minél előbb fehérjével (ezáltal aminosavakkal) lássuk el az izomzatot, ami így képes lesz beindítani a gyógyuló folyamatokat. 

Egy ilyen edzés utáni "nasinak" kb. 300-500 kalóriát kellene tartalmaznia, attól függően, hogy mekkora a testtömegünk. Egy 50 kg-os nőnek nyilván nem szükséges annyi tápanyag, mint egy 120 kilós férfinek, emiatt a relatív széles sávban megadott kalória szükséglet! Bármilyen diétát is követsz, az edzést követő étkezésnek nem árt, ha relatív kevesebb zsírt tartalmaz. Ennek az oka, hogy a zsírok lassítják a szénhidrát és fehérje bontást, és bár a zsírok nélkülözhetetlenek, ugyanakkor az edzés utáni kajád az kicsit szabályt bont ilyen szempontból! Valószínű máris körvonalazódik a kép benned, hogy az edzés utáni étkezés a tömegnövelő, vagy MRP italod időpontjának is ideális.

Ha a testzsírodból szeretnél leadni, abban az esetben is az edzés utáni étkezésednek egészen más jellemzőkkel kell bírnia, mint azt általában a diéta során javasolni szokták. Meglepő mód ilyenkor olyan szénhidrátokat kell választanod, amelyek glikémiás indexe magas, vagyis hirtelen felnyomják a vércukor szintet az egekbe! Emiatt szoktak sokan szőlőcukrot fogyasztani az edzést követően, akár az edzés utáni shakeben elkeverve. Amiatt is jó ötletnek tűnik ez, mivel megemeli az inzulin szintet. Mivel az inzulin anabolikus hatását már ecseteltem, emiatt erre nem térnék ki. Szóval ha minden áron bűnözni szeretnél édességgel ez a leginkább elfogadható alkalom rá.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

Alternatívák a jobb minőségű szénhidrátokra.

Miután a korábbi szénhidrátokról szóló cikkekben szépen megértettük, hogy miért nem barátunk a finomliszt és a bocicsoki, eljött az ideje, hogy ezeket elfelejtsük és a jó szénhidrátokkal kerüljünk közelebbi kapcsolatba.

proteinpowder.jpg

Még egy alapvető információ a proteinturmix fogyasztáshoz.

Az az örök kérdés: Tejjel vagy vízzel igyuk a proteint?

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

sznhidrt_tlts_03.jpg

Szénhidrát töltés

A versenysportban bevett szokás a szénhidrát töltés. Viszont úgy érezzük, hogy a hobbi sportolóknak is ajánlott, ha hallanak egy kicsit erről a módszerről, legalább alapfokon. Szóval jöjjön most mindenkinek: a szénhidrát töltés!

inzulin_01.jpg

Anabolikus inzulin bomba a turmixodba!

Nemcsak a tökéletes edzés utáni turmixhoz kerülünk közelebb, de megtudjuk azt is, hogy miképp serkenthetjük az inzulin anabolikus hatását, anélkül, hogy elzsírosodnánk!

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

sznhidrt_01.jpg

Miért együnk szénhidrátot?

A mostani írásunkban amolyan kortest beszédként igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyen szénhidrátot, ha valamilyen okból nem tette volna!

fitness_fasrt_01.jpg

Unod a sima csirkét? Készíts "gyúrós" fasírtot!

Aki unja már a hagyományos csirke-állagot, annak most mutatunk pár újítást!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!