A nagy diétás süti-trükk!

A legtöbb diétás süti recept-készítő már azzal elégedetten nyugtázza a napot, hogy lecserélte a margarint vajra (vagy ami még menőbb manapság: kókuszzsírra), a fehéret barnára, teljes kiörlésűre, vagy valamely hasonszőrű bio liszt készítményre. Nos, nem vitatom, hogy ezzel a manőverrel valóban egészségesebb produktumot kapunk, viszont a sütinek a kalóriatartalmát biztos nem sikerült kellően elégséges szintre leredukálni.

Persze mellette szól, hogy a rostban gazdagabb lisztek jobban telítenek (egy diétázót…? …. ugyan :)) és a vércukorszint sem egy hullámvasútpálya – de sajnos mégse hozzák el azt az utópiát: hogy befalhatunk belőle egy fél tepsit, akkor sem kell másnap több órán át róni a büntető kardió köröket.

Mert valljuk be, minden hízásra hajlamos endomorf lélekben gyakran előbukkan ez a gondolat:


Mi a megoldás? Legyél Te is beteg elme, és rejts zöldséget a sütibe!
Sok zöldség - pár klinikai eset kivételével – nem túl jellegzetes ízű képződmény, így talán többre hivatott, mint a csirkemell-ett gubbasszon. Ellenben olyan jófejek, hogy magas rost és víztartalmuknál fogva szintén telítenek, viszont relatív roppant alacsony kalóriát tartalmaznak – így aktív közreműködésükkel nagyon sok étel energiatartalma elég komolyan csökkenthető.

Nézzünk pár konkrét dolgot!
Első tanács: ha még friss palánta vagy a reformkonyha területén, akkor szerezz be egy szilikonos muffinsütő szettet, és kezd vele a pályafutásodat. Tudniillik a szilikonos formában sült muffinok minden kezdő kis szakács kedvencei, mivel (szinte) bármely elvetemült megoldás kisül benne. (Nekem elhiheted…)

Íme pár tipp az édes vonal kedvelőinek… ahogy a répatorta gondolatával mindenki megbékélt, így szerintem minden haladó (és alacsony szénhidráton tengődő) elme nyitott lesz az alábbi ötletekre. Diétás brownie-kba és muffinokba az alábbi kis csapat vendégeskedhet:

Cukkini – aki biztosra akar menni
A cukkini íztelen, szagtalan lény, és csekély kalóriatartalmával tökéletesen integrálható mindenféle süteménybe. Csináltunk belőle pizzát, kenyeret, de az édesebbik oldalával is nyomulhatunk tovább! Igen, a cukkini lehet az aduász akár egy vaníliás muffin vagy egy brownie esetén is, hiszen segítségével olyan krémes és puha textúrát kap a süti, hogy tökéletes megoldás lesz a vaj és egyéb zsiradék kiváltására! Nem beszélve arről, hogy a süti mennyiségét is szinte kalóriamentesen megnöveli!

Cékla – az ínyenceknek
A céklás sütit lehet imádni és utálni. Köztes esettel még nem találkoztam… Ha nem próbáltad, viszont egy kísérletet mindenképp megér! A cékla jellegzetes ízével kitűnően passzol minden csokis (azaz csokis proteines és natúr kakaósJ) sütibe! Főzd puhára, pürésítsd össze, és kevert bele a tésztába! Különleges ízt, és puha, omlós állagot kapsz cserébe!

Karfiol - a bevállalósoknak
Karfiol a sütibe?! Na igen. Elsőre talán bizarrnak tűnik, viszont csak a jó ízkombinációt kell megtalálni az alapanyagokhoz, és a puhára főtt karfiollal úgy tudod "dúsítani" a tésztát, hogy nem kell plusz zsiradékot hozzáadnod, illetve a lisztes szekció mennyiségét is lecsökkentheted!

Végül egy példa-recept… a karfiol brownie… mert talán ez a legelképzelhetetlenebb! :)

Hozzávalók:
400 g karfiol
60 g csokis protein (a kevert típusúakkal a legjobb)
50 g natúr kakaó
2 tojás + 1 fehérje
50 g darált zabpehely vagy paleosok-nak: 20 g kókuszliszt + 30 g Paleo dióliszt
120 ml natúr joghurt
Ízesítés: fahéj, dió-aroma, diódarabok és édesítő ízlés szerint

Elkészítés:
Tegyük fel a karfiolt főni és a beidegzett sztereotipikus mozgássort leblokkolva most NEM kezdünk neki vadul sózni, hanem csak önmagában hagyjuk, hogy megpuhuljon. Hopp, ha kész, akkor halásszuk ki a vízből egy nagyobb lukú szűrőbe. Itt egy krumplinyomóval érdemes kicsit átnyomkodni, hogy a felesleges víz távozzon… majd ha megvolnánk, akkor dobjuk a darálóba és pürésítsük krémesre, majd keverjük egybe alaposan a többi hozzávalóval.

Tegyük a krémet egy szilikonos formába – itt nagyon fontos, hogy olyan formát válassz, ahol egy 3-4 ujjnyi vastagságot el tudsz érni. Ha nincs ilyen formád, akkor töltsd simán muffin formákba! A brownie sütésének a titka az alacsonyabb hő és a türelmes kiskukta… vagyis 170 fokon süsd egy bő 40-50 percig. Ha a teteje megszilárdult, és valami finom illatot is áraszt… akkor már biztos kész! Vedd ki a sütőből, hagyd a formában kihűlni (!!!), majd csak utána állj neki kihámozni.

Fontos mindenképp, hogy a zöldségeket ha kell, akkor mindig alaposan nyomkodd ki és CSAK A VÉGÉN add hozzá, mert különben elég nehéz dolgod lesz a keverésnél. Receptfüggően a lisztes szekció felét máris kiválthatod, a maradék "száraz-anyag" tartalmat pedig helyettesítsd zabpehely liszt (vagy valamely paleo-liszt) és protein por kombinációjával!

… és ha túl tudjuk magunkat (t)enni ezen a zöldség-dolgon, akkor tulajdonképpen egy roppant kedvező feltételekkel rendelkező sütit kapunk jutalmul… ami finom, omlós és jó esetben a legkevésbé sem érezteti, hogy nem épp szokványos hozzávalókból készült.

Ne feledd: a diéta fogalmát ne úgy kezeld, mint a táplálék megvonását, hanem mint egy játékot. Kísérletezz és engedd szabadjára (beteg) fantáziád! :)

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

dits_kret_04.jpg

Az igazi diétás konyha trükkök!

Egyszerű, mégis tökéletes lehetőségeket mutatunk diétázóknak, akik a hús köré ültetett száraz aljnövényzetet már unják, és valami más, nedvdúsabb komponensre vágynak. Ezek olyan tippek, melyekkel valóban komoly kalóriáktól tudod magad megkímélni!

fehrje_stihez_01.jpg

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

tojs_03.jpg

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

ditsnak_hitt_telek_07.jpg

Diétásnak hitt ételek

Jöjjön most 9 olyan élelmiszer, mely diétásnak van beállítva, pedig a valóságban jobban gyarapítja az oldaladra a zsírréteget mint Te azt gondolnád!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!