A mester hetes - hajlított lábú felhúzás.

Nincs még egy ilyen két élű fegyver a súlyzós edzésben!

Ha jól végzed akkor minden gyakorlat keresztapja (egyértelműen a legtöbb izmot megdolgoztató gyakorlat), viszont ha nem jól csinálod akkor leginkább sérülésveszélyes tud lenni! Az erőemelő versenyek egyik gyakorlata, a maximális erőd legfőbb tesztje, egyike azoknak a gyakorlatoknak amit mindenkinek végeznie kell ha súlyzózni kezd.


Sok levél érkezett hozzánk amelyben különböző gyakorlatokról kérdeztetek, és többnyire mindig arra hivatkoztunk a válaszban, hogy hamarosan részletesen olvashatsz majd az egyes testrészekre vonatkozó gyakorlatokról... Nos jó hír, hogy nem halogatom többé: ezennel elindult a gyakorlatunk rovatunk!

Mint azt majd látni fogjátok, elsőként a legbrutálisabb és legnehezebb, ugyanakkor legproduktívabb szabadsúlyos alapgyakorlatokat fogom ismertetni! A címből adódóan heten lesznek és célra törőek, mint a hét mesterlövész és legalább olyan hatékonyak, mint nyíltszíni szénfejtésben a hét törpe...

Rögtön az újrakezdő edzéstervnél azért írtam bele őket. Ha tömeget akarsz építeni, akkor próbálkozhatsz te évekig is izolációs gyakorlatokkal, mint pl. a tárogatás. Mire elérnéd azt a szintet, hogy valóban szükséged lenne ilyen jellegű formáló gyakorlatokra, addigra eredmény hiányában elmegy a kedved az egésztől. A gyakorlatok királyai a királyok gyakorlatai: a mester hetes!

Akkor csapjunk a közepébe lássuk a hajlított lábú felhúzást (vagy egyszerűen csak "felhúzást"). Férfinak és nőnek egyaránt! Sokan azt vallják, hogy nem való kezdőknek... Ez egyszerűen nem igaz, de az tény, hogy jó ha valaki megtanítja neked rendesen és jó, ha nem maximális súlyokkal kezded! Valójában nagyon jó alapokat ad minden későbbi gyakorlathoz, hiszen dolgozik az egész alsótest, a hát, a karok, a has és a törzsizmok.  Sok kezdő sokszorosan nagyobb súlyokkal tud felhúzni mint leguggolni, velük pont emiatt kiváló alapgyakorlat!

Sokan kérdezték tőlem: mit csináljanak, hogy ne fájjon a derekam? Válasz: meg kell erősíteni a gerincmerevítőket. Akár még a gerincsérv előtti állapotban :) (amikor még nincs kinn a kocsonyás anyag a csigolyák közt) megfelelően végzett mély hátizmokat erősítő edzésekkel el lehet kerülni a sérvet, és sérülés állóvá lehet tenni a hátat!

Miért nem végzi akkor mindenki ezerrel a felhúzást? Mert pokoli kemény dolog, és a legtöbben túl sok rémhírt hallottatok róla, hogy milyen veszélyes. Holott ellenkezőleg, ha megtanulunk helyesen felhúzni, akkor később nem lesz gond semmilyen nehéz tárgy földről felemelésével a hétköznapi életben sem.

A folytatásban leírom a tipikus hibákat és természetesen, hogy hogyan kellene helyesen végrehajtani!

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kezd_hibk_02_3.jpg

A hajlított lábú felhúzás végrehajtása

Ízekre szedjük a következő gyakorlatot: a hajlított lábú felhúzás - rúddal.

huzodzkodas_1.jpg

A mester hetes - Húzódzkodás

Tudd meg, hogy húzódzkodás miért is a felsőtest gyakorlatok királya!

dontott_torzsu_evezes_1.jpg

A mester hetes - Döntött törzsű evezés

guggolas_5.jpg

A mester hetes - Guggolás.

Te döntöd el : akarsz erőt és tömeget és ezért hajlandó vagy-e guggolni?

fekvenyomas_1.jpg

A mester hetes - Fekvenyomás.

A húzódzkodás mellett a másik leglátványosabb átalakulást eredményező gyakorlat a felsőtestedet tekintve. Ha egy római kori mellvérthez hasonló pectoralisokat szeretnél, akkor ez a Te választásod!

tolodzkodas_1.jpg

A mester hetes - Tolódzkodás.

A korábban bemutatott fekve nyomás mellett a másik remek tömeg és erő építő a vállakra és tricepszre.

negatv_ismtlsek_02_2.jpg

A mester hetes - Mellről nyomás állva.

Az ultra-robosztus vállak formálója, ami ugyanakkor tömeget épít a mellre és a tricepszre is!

felhuzas_20.jpg

Hajlított lábú felhúzás

felhzs_12.jpg

Virtuális felhúzó - szeminárium

Remélem minél többen részt vesztek ezen a kis virtuális FitBuilder szemináriumon, ahol elsőként alaposan átnézzük a gyakorlatot, majd a végén választ kaptok az összes fontos, hasznos és debil kérdésre is!

felhzs_020.jpg

Virtuális felhúzó – szeminárium 2. Találd meg a Rád szabott stílust!

A húzás stílusával lehetőség nyílik célzott izomfejlesztésre, illetve arra, hogy mindenki a testi adottságainak megfelelő elemelési technikát megtalálja.

egy_labas_felhuzas_01_1.jpg

Hogyan építsd fel az egy lábas RDL-t?

A gyakorlat végrehajtása sokak számára egyenesen lehetetlen - éppen emiatt mostani írásunk arról fog szólni, hogy miképpen építsd fel a saját egy lábas felhúzásodat!