A megfelelő táplálék-kiegészítés teljesítménytúrázóknak

...hogy minden határ eltűnjön előtted, és új csúcsokat hódíthass meg. A szó minden értelmében.

Szeretnéd tudni, miként győzheted le még hatékonyabban az időt, a távot, vagy akár önmagad? Hogyan érheted el a teljesítményed határát, sőt juthatsz azon is túl, mindig új célokat és csúcsokat megdöntve? Használd ki a táplálékkiegészítők erejét a Te sportodban is!

A megfelelő táplálékkiegészítés a mindennapi életben
Bizony megfelelő alapozás a legfontosabb! Akkor is gondoskodhatunk a teljesítményünk növeléséről, ha épp nincs a túrabakancs a lábunkon. A következő alap kiegészítők az egészséged megőrzésén keresztül segítik a fizikai erőnléted növelését, és az energiaraktáraid maximális kihasználását. Ne feledd, neked a tested a sporteszközöd! Tiszteld, és tartsd megfelelően karban!

Első lépésként: Legyen megfelelő MULTIVITAMINod!
Mivel mással is kezdhetnénk a sort, mint a régi jó barátunkkal, a multivitaminnal? Válassz egy magas ható anyagtartalmú vitamin és ásványi anyag komplexet, mely megadja
azt a tökéletes alapot szervezetednek, mellyel egy verhetetlen immunrendszert, és egy egészségesen működő testet kapsz. Ezzel pedig mehetsz arra, amerre látsz...

4375,893,1416,8896,5286,1989

Második lépés: Ha nincs hal, akkor OMEGA-3!
A hétköznapi étrendünkkel általában nem tudjuk bejuttatni a megfelelő mennyiségű és arányú esszenciális zsírsavakat - melyek pedig elengedhetetlenek minden porcikánk optimális működéséhez. Az omega-3 zsírsavak számos jótékony hatása mellett kiemelt szerepe van a szív és a keringési rendszer egészséges működésében, növeli az izmok regenerációját, és a fizikai teljesítőképességet. .

7705,8075,9674,1960,4994,2389

Harmadik lépés: Ne várd meg, még recseg-ropog... Válassz ÍZÜLETVÉDŐT minél hamarabb!
Olyan ízületvédőt érdemes keresni, mely tartalmazza a glükozamin-kondroitin-MSM hármast. Ezek a hatóanyagok fokozzák az ízületek erejét, erősítik a porcszövetet, és javítják annak rugalmasságát - így a porcszövet könnyebben nyeli el a rázkódásokat, terheléseket. Az ízületvédő a bajban sem hagy cserben: segít a regenerálódásban, enyhíti a gyulladásokat és elősegíti az ízületek gyógyulását.
További érdekességek az ízületvédőkről:

5016,9434,4980,2639,6024,5241

Táplálékkiegészítő a túrazsákba
A hosszú túrákra nem elég két szál banánnal és egy csomag gumicukorral nekivágni. Az önként vállalt hegymenet igazán nemes dolog, ugyanakkor, ha már ennyire eltökéltek vagyunk, akkor ne sajnáljuk a szervezetünktől a megfelelő tápanyagokat.

Kezdjük a sort az IZOTÓNIÁS itallal! 
A hosszú, kemény, napon izzadós, olyan igazi tüdőt kiköpős hegymászás jó dolog, pláne ha kéznél van egy megfelelő sportital, mellyel egy füst alatt elintézheted elektrolit, ásványi anyag, folyadék- és szénhidrát-pótlást.

7715,7669,6238

Az étkezés egészséges, egyszerű és finom módja: A PROTEINSZELET.
A proteinszeletek egy rendkívül ízletes, fehérjében, megfelelő szénhidrátban és egyéb fontos tápanyagokban gazdag csokiszerű képződmények. Hegycsúcsonként, ellenőrző állomásonként... jutalmazd meg magad vele!

9406,4917,4927,6156,5279,6371

Az energia kell, ami tovább visz az utadon! Jöjjenek az ENERGIAFOKOZÓK!
Szeretnél a túrád végén is ugyanolyan lendülettel lépkedni, mint ahogy az elején kezdted? Bár csodák nincsenek, de a béta-alanin és a citrullin-malát tartalmú kiegészítők gondoskodnak arról, hogy több tíz kilométerrel a lábadban is ugyanúgy bírd az iramot. A és a citrullin-malát fokozzák a teljesítményt, mivel késleltetik az elsavasodás nyomán kialakuló izomfáradást, kitolják a fáradásküszöböt, ráadásul a regenerációt is felgyorsítják a káros anyagcseretermékek eltakarításával. Emellett hatásosan emelik meg a szervezetben a nitrogén oxid szintet, amely pedig felelős a fokozott oxigén és tápanyag szállításért (). Ha magas vérnyomással, egyéb egészségügyi problémával küzdesz, vagy csak egyszerűen érzékeny vagy a pörgetőkre, akkor válassz stimuláns-mentes, tiszta hatóanyag tartalmú kiegészítőket!

Ne hagyd ki a BCAA-t! A kemény, állóképességet is gyakran próbára tevő túravonalakon az egyik nélkülözhetetlen útitársad mindig a is legyen. Nemcsak az izomszövet lebomlását akadályozza meg, de segítik a fehérjeszintézist, és kitolhatják a fáradságérzetet!

És persze ne görcsölj! Legyen nálad mindig Kalcium-Magnézium pezsgőtabletta!

Ennyi az útravaló lista. Szemezgess kedvedre, válassz megfelelő kiegészítőket - hogy mindig legyen benned egy újabb és újabb lépéssel több!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Nem vagyok túl szofisztikált teljesítménytúrázó, így általában megelégszem a szolgáltatással, amit túra közben adnak.
Kövecs Ferenc | 2015-02-19 06:37:59

Kapcsolódó cikkek

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

kell_e_protein_05_2.jpg

MRP

fenek03_1.jpg

Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Az egy lábon végzett gyakorlatok bemutatása: vajon mennyit profitálhatunk, ha csak fél lábbal állunk a földön?

edzs_utni_turmix_03_4.jpg

Glutamin

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. Nagyobb megterhelés esetén - intenzív edzés; műtét után; illetve betegségek folyamán - mindenképpen a külső pótlása szükséges.

viz.jpg

A víz...

H2O a víz, a vegyület, ami nélkül egyszerűen nem volna élet. Úgy gondolom már csak emiatt is megér egy misét, lássuk tehát közelebbről azt a színtelen folyadékot amiben a napi fehérjédet oldod fel..

bcaa.jpg

BCAA

A BCAA az egyik legfontosabb kiegészítő, nemcsak izomépítő folyamatok katalizálásához, hanem diétához is elengedhetetlen. Akiknek hosszú és kemény edzései vannak, azoknak pedig egyenesen kötelező!

teljesitmenytura_2.jpg

Gyorstalpaló teljesítménytúrázóknak

Bizony ám. Az edzőtermen kívül is van élet. Futhatunk, úszhatunk, kúszhatunk, mászhatunk, de akár teljesítménytúrázás élményeivel is gazdagodhatunk. A kérdés csak az, hogy vajon elég felkészültek vagyunk rá?

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

bokasrls_01.jpg

Ne lépj félre! Inkább előzd meg a bajt... hogy kimenjen a bokád!

A félrelépések komoly fájdalmakkal és következményekkel járnak - kmmm... a sport területén is. Egy roppant rövid, egyszerű kis edzésrutint fogtok ma tanulni, amellyel sokat tehettek azért, hogy elkerüljétek a bokasérüléseket.

fehrje_07.jpg

Fehérje – nem a gyúrósok kulacsába való?!

Ez írás nem(csak) aktívan sportolóknak szól, hanem átlagemberek olyan célcsoportjainak is, akik szintén nem tudják, mire jó a fehérje bevitel!

rud_a_sarokban_02_1.jpg

10 tipp az ízületeid védelméért!

A glükózaminon túl számos más táplálék és/vagy kiegészítő létezik, ami az ízületek egészségét szolgálja. Nézzünk meg ebből 10-et, amit viszonylag könnyedén elérhetsz Te magad is!

sportspecifikus_edzs_02.jpg

Ne fáradjunk a sport-specifikus edzésekkel?!

Hozd ki a legtöbbet az erősítő edzéseidből - és növeld a teljesítményedet a fő sportágadban!

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!

jtsztri_edzs_01.jpg

Eddz kreatívan a szabadban! A legjátékosabb feladatok!

Egy jól felszerelt játszótéren számos kreatív, szabadtéri gyakorlatot végezhetünk - íme ezek a mi kedvenceink! Akár futás után, ha épp nem tudsz a terembe elmenni!

nyri_kardi_05.jpg

Nyári kardió edzés a szabadban

Mostani írásunkban arról beszélünk, hogy miképpen lehet a klasszikus kis intenzitású állóképességi edzést ötvözni a HIIT-vel, és miért érdemes a terepen futni - a sík aszfalt helyett!