A mágikus hármas ereje... hogy ne állj edzés végére szilárd lábakon

Triszett edzésterv lábra.

Lábedzés. Hatalmas súlyok, maximális erőbedobással ismételt guggolások. Majd remegő lábak, proteinivás, és erőtlen, ámde annál elégedettebb távozás. Sajnos a forgatókönyv nem mindig ilyen egyszerűen kivitelezhető. Vannak rossz napok, holtpontok. Az agyad akarja, a tested viszont kevésbé azt a kemény lábnapot.

De Te ugye nem adod fel, lemész a terembe - és beveted a mágikus hármast. Ezzel egy olyan esélyt kapsz, mellyel nagy súlyok megmozgatása és az egyismétléses maximumokkal való kacérkodások híján is padlóra tudod magadat küldeni, ugyanúgy túllépve a komfortzónán... hogy aztán az edzés végeztével garantáltan ne álljál szilárd lábakkal a földön. Tehát jöjjön a lábedzés - triszettek erejével tarkítva.

Itt bővebben olvashatsz a triszettekről:

Az elsőként egy olyan triszettes edzéstervet kaptok, ahol a lábizom gyakorlatok mellett egy-egy vádli gyakorlat is jár ajándékba - amolyan pihenésképpen. Viszonylag könnyebb gyakorlatokkal, tehát újoncok is próbálkozhatnak. Állóképesség, illetve némi edzéstapasztalat azért nem árt.

1. triszett
Guggolás kettlebellel
Sissy guggolás saját testsúllyal, vagy ha nagyon nem megy, akkor lábnyújtás  
Vádli állva

2. triszett
Lábhajlítás fekve
Merevlábú felhúzás
Vádli ülve

3. triszett
Guggolás kereten széles lábtartással
Sétálós kitörés (súllyal ha bírod...)
Vádli lábtológépen

Paraméterek:
- Minden gyakorlatnál 10-15-ös ismétlésszámmal dolgozz, és mindegyik triszettből három kört kell megcsinálni, egymás után. Ha megvolt a három kör, akkor jöhet a következő triszett.
- Vádlinál mehet magasabb ismétlésszám is.
- Láblógatás, dumálás, elbambulás nincs, csak a triszett végén szusszanunk egy-két percet - de közben lélekben felkészülünk a következő hármas gyilkosra. 
- Terhelést úgy válassz, hogy bírd a kiképzést.

A második verzió pedig már a haladóbbaknak:

1. triszett
Elölguggolás
Lábnyújtás
Sissy guggolás saját testsúllyal

2. triszett
Lábtolás
Lábhajlítás fekve
Merevlábú felhúzás

3. triszett
Guggolás kereten széles lábtartással
Kitörés (tetszőleges változata)
Egylábas fellépés padra kézi súllyal (nagyjából térdmagasságú pad)

Igen, jól látod. Ez az edzés nem az eget megrengető súlyokról szól. Mégis, amikor majd a másnap reggel rád köszönő izomláz miatt nem fog olya gördülékenyen indulni a napod - akkor már nem fogod úgy érezni, hogy a lábad bármiben is hiányt szenvedett volna.

Ha túléltétek, akkor osszátok meg az élményeket!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

guggolas_nagy_1.jpg

Guggolás rúddal

labnyujtas_ulve_3.jpg

Lábnyújtás ülve

labhajlitas_fekve_4.jpg

Lábhajlítás fekve

elol_guggolas_3.jpg

Elől guggolás

32_2.jpg

Kitörés előre kézi súlyzóval

sissy_guggolas_5.jpg

Sissy guggolás

szuperszett.jpg

Halhatatlan szuperszettek

A szuperszett az egyik legnépszerűbb intenzitásfokozó manőver - még a nagy Arnold is imádta beépíteni az edzéseibe! Ismerkedj meg ezzel az időtálló módszerrel!

triszett_2.jpg

Triszettek

Általában a zsír lefaragás és formába hozás időszakában használt módszereket fogok ismertetni, lássuk mi történik, ha egymás után három gyakorlatot végzünk pihenők nélkül.

felhuzas_merev_labbal_2.jpg

Felhúzás merev lábbal

vdli_01_1_1.jpg

Vádliemelés állva, gépen

setalos_kitores_03.jpg

Sétálós kitörés

orias_sorozatok_03.jpg

Óriás sorozatok

Ha Te is kísérletező vagy, és nem ma kezdted az edzést, viszont el akarod kerülni a stagnálást – akkor biztos be fog jönni Neked ez a technika! Ismerkedj meg az óriássorozatokkal és a bennük rejlő gigantikus erőkkel!

magas_ismetlesszam_01.jpg

Edzés magas ismétlésszámmal

Nézzük meg, hogy miért nem csak zúzós hatos sorozatok generálják a fejlődést, illetve azt, hogy mik azok az alapelvek, amit nem árt betartanod, hogy a magas ismétlésekkel is kihozd a maximumot.

ulovadli_05.jpg

Ülő vádli

vadli_labtolon_06.jpg

Vádli lábtoló gépen

padra_lepes_05.jpg

Padra fellépések

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

tkezsi_gyakorisg_07.jpg

Testépítő étkezés - racionálisan!

A műanyag dobozok és a háromóránkénti evés - ez az egyetlen járható út? Vajon tényleg ez lenne érvényes trend az átlagemberre, sportolóra, férfira, nőre, minden halandóra? Aligha...

animal_01.jpg

A pokolkeltő tréning

Az Animal tápkiegészítőiről ismert, hanem régóta különböző edzés módszereket és videókat is népszerűsít. Az egyik legfelkapottabb koncepciójuk a Pokolkeltő tréning.

miert_van_meg_mindig_cingar_labad_04.jpg

Miért van még mindig cingár lábad?

Mostani írásunkban igyekeztünk összegyűjteni azokat a legtipikusabb hibákat, amiket valószínűleg elkövetsz, ha a fejlődésed elmarad alsótest tájon.