A legjobb kezelési tippek izomlázra!

Mit? Meddig? Mikor?

Lehetsz sportoló, edző, amatőr, vagy profi szintű, de az izomláz mindenki számára ugyanolyan fájdalmas probléma. Mindenki, aki életében edzett már egy egészségeset, az megtapasztalta milyen az, amikor másnap gyakorlatilag bármilyen mozdulat fájdalmas. Volt már rá példa, amikor egy-két nappal korábbi lábedzés miatt az egyik kulcs játékosunk majdnem kiesett a keretből a meccsen, mert nem tudott még akkor sem rendesen lábra állni. Éppen emiatt idejét láttuk egy olyan cikknek, amikor egy az egyben megkapod mit és mikor kell alkalmazni. Lássuk tehát az eddigi legkonkrétabb izomláz kezelésről szóló cikkünket.

Az izomlázról nagyon röviden csak annyit, hogy amit mi klasszikus értelemben izomláznak veszünk, az nem más, mint amit az angol szakirodalom DOMS-nak  (vagyis delayed onset muscle soreness) nevez. Az edzést követő 24 órán belül jelentkezik és a terhelés után 36-48 órával tetőzik, de még a harmadik napon is érzed, sőt akár 5-7 nap is lehet, amíg megszűnik az érzés. Az okának régen a tejsav felszaporodást mondták, azonban mára tudjuk, hogy ez csak az egyik a három oka közül, mert ott van még az izomszövet mikrosérülései miatti gyulladásos állapot és a szabadgyök felhalmozódás is.

Kezelésére vannak elfogadott és nem elfogadott, ellenben hatásosnak mondott módszerek is. A meggylé ivásától, az ecetes borogatásig terjed a paletta... de most mi azokkal foglalkozunk, amik elismerten és bizonyítottan működnek. Vágjunk a közepébe és lássuk mik ezek, és hogyan alkalmazzuk, utána majd elmagyarázzuk miért is jó az adott módszer!


Koffein: Növeli a pulzust, és az oxigén felvételt. A keringésfokozó hatására az anyagcsere ahogy megnövekszik, hamarabb dolgozza fel a szervezet azokat az anyagcsere-melléktermékeket is, amik közrejátszanak az izomlázas állapodban is.

Jegelés és hűtés: - más néven ctyoterápia - hatékony nemcsak a gyulladásos folyamatok miatt kórosan kitágult hajszálerek összehúzására, hanem szintén hat a sejt szintű anyagcserére is. Sajnos a limitáló tényező sokaknál a hideg elviselése önmagában.

BCAA: az elágazó láncú aminosavak széleskörben használtak nemcsak izommegtartásra, hanem a bizonyítottan kihat a fehérje szintézisre is. Segít abban, hogy az izomszövet gyorsabban gyógyuljon a mikrotraumákból, amit az edzés jelentett.

5 880 Ft -15% 4 980 Ft
californiafitness_bcaa_400.jpg
14 980 Ft -50% 7 480 Ft
muscletech_amino_build_270.jpg
14 280 Ft -19% 11 580 Ft
71hnd7_y4pl_sy606_.jpg
11 180 Ft -38% 6 980 Ft
activlab_bcaa_xtra_800_1.jpg

Kardió edzés: az aerob jellegű edzés kis intenzitással egy nagyon régen alkalmazott, tapasztalati úton is sokszorosan tesztelt formája az izomláz kezelésének. Számos régi motoros edző is, akik kezükbe nem vennének egy tudományos folyóiratot is esküsznek rá, hogy a kis intenzitású kardió segített a versenyzőinek abban, hogy hamarabb lábra álljanak a brutál súlyzós edzésekből!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények