A híres mogyoróvaj

Amcsi fitnesz diéták elengedhetetlen összetevője

Aki szokta szemezgetni az interneten USA-beli fitnesz oldalakat, az előbb-utóbb biztosan szembetalálta magát vele, hogy az amerikai diétákban folyton felüti a fejét a mogyoróvaj. És való igaz: a legnépszerűbb fogyasztó módszerektől az izomépítő tippekig ... mindegyikben szerepel a mogyoróvaj. Mivel nálunk ennek a terméknek nincs akkora hagyománya, emiatt kicsit idegenkedve szemlélik sokan még a mogyoróvajat tartalmazó kajákat. Csak hogy mi is nyissunk az újdonságok felé, jöjjön egy kis ízelítő a mogyoróvajból :)

Mint említettem, nálunk valahogyan kevéssé terjedt el az igazi "peanut butter"- vagyis a mogyoróvaj. Sőt helyette a mogyorót is tartalmazó, de főképp inkább csokoládéból és cukorból álló mogyoró krémek élik fénykorukat a hazánkban.

Akik még a régi "vad-Keleti" Magyarországon születtek azok emlékezhetnek a reklámra: kismókusok kenyérre is kenhetik, nagymókusok süteménybe is süthetik…megvan még? Éppen emiatt valahogy idehaza elképzelhetetlen sokaknak, hogy diéta részét képezze.

A mogyoró előnyös tulajdonságai, hogy tartalmaz magnéziumot, rezet, E és B3 vitamint, igen magas százalékban fehérjéket, ráadásul emellett igazán remek "jó zsír" forrás! Tehát azoknak akik nem bírják megállni, hogy ne rágcsáljanak valamit a fő étkezések között, azok a mogyorót és társait (azaz a mandulát, tökmagot) nassolhatnak - a különböző chipsek és kekszek helyett.

Ahogy korábban említettem, telítetlen zsírforrásban gazdag, emiatt és főképp az E vitamin tartalmából kifolyólag elkezdték vizsgálni, és arra a megállapításra jutottak, hogy a rendszeres mogyorófogyasztás csökkenti a szívinfarktus és egyéb keringési rendszerrel kapcsolatos betegségek kialakulását. Amit nagyon kevesen tudnak, hogy antioxidáns tartalma is igen jelentős, a fekete áfonyáéhoz hasonló.

Receptek mogyoróvajra, különböző napszakokban:
- Edzés előtt másfél órával egy kis szénhidrát töltésnek remek módja lehet, ha 3-4 evőkanál mogyoróvajat összekeversz mézzel, fehérje porral addig, amíg egységes masszát nem kapsz. Ehhez hozzáadhatsz aszalt gyümölcsöket, esetleg kis mandulát vagy diót.  Gyorsan emészthető és energiaraktárakat hamar feltöltő étkezés.
- Étkezések közötti snacknek próbáljunk meg a tipikus "junk food" – ok helyett a mogyorót előtérbe helyezni. Ez sem rossz ropogtatni való... :)
- Főétkezéseknél bármilyen hús mártásának alapjául szolgálhat a mogyoróvaj. Próbáljuk meg grillezett hús mellé a következő kombinációt: egy csészényi mogyoróvaj, 2 evőkanál ecet, 1-2 evőkanál oliva olaj, egy teáskanál chilli por, pici gyömbér… aki szereti, az adhat még hozzá szójaszószt is! Ha mikrohullámú sütőban előtte fél percig megmelegítjük a mogyoróvajat, akkor könnyebben lehet dolgozni vele. Nagyon meg tudja dobni ízével a húsételeket!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

get_ripped_6_pack_abs_reskin_2.jpg

A zsírbevitel egészséges és finom módja - diétánál is

Akár diétázunk, akár nem, a zsírbevitelt nem szabad elhanyagolni. Nézzük meg mit és mennyit ehetünk diétában.

transfat_02.jpg

Transz-zsírsavak

Tudtuk, hogy a "gonosz" itt jár köztünk, de nem volt arca és csak annyit tudtunk, hogy áldozatait szív és érrendszeri betegségekkel gyilkolja szép csendben. Mára azonban már ismerjük az ellenséget a nevük (mert bizony többen vannak): transz-zsírsavak.

teltett_zsr_01.jpg

Telített zsírok: egészségromboló vagy tesztoszteron fokozó?

A telített zsírokról mindig csak a rosszat halljuk, így nem csoda, hogy mindenki kiátkozta az étrendjéből... de vajon biztos jól tesszük? Lehetnek a telített zsíroknak előnyei? Igen, kapásból kettő!

telitett_es_a_telitetlen_zsirsavak_010.jpg

A zsír nem ellenség!

Nézzük, miért kell zsírt is bevinni a szervezetünkbe - és miért ne dőljünk be annak a túlhaladott nézetnek, hogy mindig csak a zsírszegény, zsír csökkentett, illetve zsíroktól teljesen kasztrált élelmiszereket kell fogyasztani!

olajos_magvak_03.jpg

Olajos magvak versenye

Az ünnepekkel úgyis előtérbe kerül az olajos mag-család... most megnézzük közülük ki-mit-tud! Azaz melyik tartalmazza a legtöbb kalóriát, fehérjét, rostot, omega-3-at... vagy épp melyik a legjobb antioxidáns?

omega_3_020.jpg

Zsírsavakkal az izomépítésért!

Miképp segítheti az omega-3 az izomépítést? Többek között erre is fény derül - illetve arra is, hogy mennyit és mivel kombinálva érdemes bevinni a legjobb eredményekért!

ditsnak_hitt_telek_07.jpg

Diétásnak hitt ételek

Jöjjön most 9 olyan élelmiszer, mely diétásnak van beállítva, pedig a valóságban jobban gyarapítja az oldaladra a zsírréteget mint Te azt gondolnád!