A hasi műtétek utáni rehabilitáció: a második hónap a műtét után

Egy hasi műtét manapság egy elég gyakori sebészeti beavatkozás, melynek rehabilitációja több hetet, hónapot ölel fel. Nézzük meg, milyen gyakorlatokkal, mozgásformákkal segítheted a gyógyulásodat!

Folytatásban a műtét utáni második hónap edzéseit fogjuk szemléltetni. Itt is nagyon fontos a fokozatosság! A kórházból hazakerülve már említettünk pár légzőgyakorlatot, illetve gyakorlatot, melyekkel a hasi terület regenerációjában tudsz segíteni. Ezeket a műtét utáni első hónapban végezd - és .

Ahogy már említettük, a 3.-4. héten a műtétet követően el lehet kezdeni a sebességi séta-kocogás edzést is olyan 6-7 km/órával! Az intervallok nagyon hatékonyak lehetnek. A villanyoszlop távok például nagyon jó mértékegységek: 1 villanyoszlop hossz kocogás, 2 séta. Vigyél valami időmérő eszközt, és az ilyen edzés ne legyen több mint 15 perc.

A kocogás helyett az emelkedőn felfelé séta is lehet alternatíva! A második hónaptól lehet picit növelni a távot, illetve ha tudsz, akkor az úszás vagy a kerékpározás is jó alternatíva!

A hasizom gyógytornájában pedig a következő gyakorlatokat javasoljuk:

Hanyatt fekvésbe fordulva végzett gyakorlatok:

- Hanyatt fekvésben mindkét láb hajlítva, talpak a talajon, váll széles terpeszben. Tegyük a két tenyerünket a combunkra, és igyekezzünk hasprést végezni, úgy, hogy közben a kéz végig érinti a combot.

Oldalt fekvésbe fordulva végzett gyakorlatok:

- Helyezkedjünk úgy, hogy az egyik kar a fej alatt, a másik a test előtt támaszt a talajon, az alsó láb hajlítva a felső nyújtva.

- Nyújtott lábat emeljük, majd engedjük vissza lassan. 1 mp alatt fel 3 mp alatt le.

- Nyújtott lábat a mellkashoz húzzuk, majd nyújtjuk.

- Nyújtott lábat emeljük, nyújtott helyzetben előre lendítjük, majd hátra, vissza középre, és leeresztjük.

- Nyújtott lábat egy kicsit előre helyezzük a talajon. Emeljük fel csípő vonalhoz, majd eresszük le hátul, mintegy háromszöget rajzolva.

Forduljunk át a másik oldalra és ismételjük itt is!

Az ismétlés számokról és az intenzitásról

Az alap gyakorlatok a törzsizmokat átmozgatják, mégis az első pár hétre elég egyszerűek. Kezdetben pihenj 10-30 mpet a gyakorlatok közt, és az ismétlés szám legyen csak 5 - egészen a varratszedésig. Akkor is ha úgy érzed tudnál többet csinálni, ne erőltesd. Ha úgy érzed a gyógytorna után a seb picit megduzzad és bevörösödik, akkor a jegelés tud segíteni rajta.

A varratszedés után az ismétlés szám lehet olyan 7-10 a műtétet követő 4. héttől pedig az ismétlések legyenek 12-15-ök.

A gyakorlatok nevetségesnek tűnhetnek, de hidd el, ha Neked is végigvágják a line albát a hasizmon, akkor még ez is nagyon fájdalmas tud lenni.

Itt elérkeztünk a másik lényeges dologhoz a fájdalomhoz. Képzelj el egy 10-es skálát. ahol az 1 egy kis kellemetlen bizsergés, a 10 az ájulás közeli fájdalom. ezen listán a gyógytorna során soha ne menj fel 6 fölé, inkább állj meg!

Végezetül megnyugtatásul, aki esetleg sokallná még ezt a terhelést néhány járulékos tény, de ezeket első kézből tapasztaltuk meg működik-e, és mennyire megterhelő. Végig orvosokkal konzultálva, azok által felügyelve a rehabilitációs tervet!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények