A három legdurvább diéta hiba, amit elkövettek!

Mégis milyen az átlag mentalitás? Türelmetlenek vagyunk és máris eredményeket akarunk. Természetesen mindent a leggyorsabb, legegyszerűbb, legprimitívebb úton. Diéta? Alapos utána olvasás és mélyebb kognitív funkciók helyett előszeretettel használjuk inkább a fodrász üzletben hirtelen felcsapott női magazinok szimpla okosságait, a szomszéd Bözsi néni tanácsait... és tévedünk olyan orbitális hibákba, melyeket a diétázni vágyók 99,9999 %-a elkövet. Szóval szinte mindenki. Feltételezhetően Te is… vagy már túljutottál a súlycsökkentő ötletek fertőin… vagy még épp mindig benne állsz értetlenül, és nem érted, miért nem jutsz tovább...

Most megosztom Veletek a három elkerülhetetlen diéta hibát… amibe ugyan szinte biztos beletévedünk… de vegyük hamar észre, és változtassunk a mentalitásunkon időben!

1. bukta: "Nem eszem semmit – pláne hat után – és próbálom elhitetni a testemmel, hogy bizony két darab zellertől és egy fél almától is teljes életet lehet élni."

A ne együnk semmi elmélet étrendnek aposztrofált mintákkal alátámasztva szépen elterjedt. Főbb ismertetőjele a kegyetlenül leszorított kalória-bevitel, ahol a napi koszt minőségileg bőven hagy maga után kivetnivalót: általában némi zöld növényre van leredukálva és fehérjét is csak jelképes mennyiségben látsz.

A baj ott kezdődik, hogy ha hirtelen lecsökkented drasztikusan a bevitt kalóriát, akkor a szervezet nagyon gyorsan elkezd raktározni: lelassítja az anyagcserét, és átáll spájzoló üzemmódba. Sőt, van rosszabb. Elkezdik bontani az izomfehérjét, melynek következménye az egyre gyatrább anyagcsere, diétás plátók, jojó effektus és a "pók külső": vagyis vékony végtagok és egy gombóc középen. Ergó: magasabb testzsír százalék és kisebb izomtömeg. 


2. bukta: "Diéta mellé sportolás? Keményen, súlyzókkal? És nem csak egy laza kis kocogás? Kinek van rá energiája, pláne ha a fenn vázolt kalóriaszegény böjt kúrákat turnézza épp végig?"

Bár fél siker, ha van egy intelligens táplálkozási trendünk, de a vékonyság közel sem minden! Az izmok határozzák meg a tested formáit, ettől lesz kerek a hátsód, formás a combod, kidolgozott a felső tested, definiált a karod. Az izomzat szépen kidolgozott formákat rajzol a testünkre, ami sokkal esztétikusabb látvány, mintha izom híján, elpuhult habformaként virítanánk. (Értsd: nem leszel skinny fat… Igen, vékonyan is lehetsz zsíros – ez egy kegyetlen világ.) Amit jegyezz meg: ne a testsúlyod csökkentésére koncentrálj, hanem a testzsírod csökkentésére. A különbség hatalmas.


3. bukta: "A világ hülye. Egyesek minek edzenek, izzadnak, halnak meg naponta? Biztos csak azért, hogy aztán kiplakátolják a facebookra. Ja, és mellé még a fornettist, és a trio-pizzát is nagyívben kerülik. Ahelyett, hogy ők is tolnák ezt a legújabb, forradalmi, esőerdők mélyén felfedezett ritka gyomnövényből előállított full extrás zsírégetőt, ami majd letépi rólam a zsírt. Figyeljétek csak meg…"

Zsírégetők jönnek-mennek... hihetsz bennük vakon... de inkább tanuld meg, hogy itt is érvényes a mondás: most sem fogja más elvégezni helyetted (sajnos...) a munka kemény részét.

A fenti történetből okulván inkább olyan táplálékkiegészítőt kell keresned, melyek megtartják az izomtömeget, és segítenek abban, hogy a lehető legkeményebben dolgoztasd meg őket. Válassz elsőnek tejsavófehérjét, esetleg edzés előtti energizálókat.

27 580 Ft -15% 23 380 Ft
dymatize_elite_whey_4500.jpg
21 380 Ft -7% 19 980 Ft
peak_whey_fusion_2010_2260_1.jpg
8 680 Ft -15% 7 380 Ft
musclepharm_assault_435g.jpg
15 180 Ft -24% 11 580 Ft
bsn_no_xplode_3_0_1000g.jpg

A lényeg, hogy told keményen az edzést, égess el minél több kalóriát, és ne engedd, hogy az étkezés elbénázásával a zsír helyett az izom pusztuljon.

Zsírégetőket akkor válassz csak, ha az étrended precíz, és már az utolsó kilókkal fight-olsz, megálltál a fogyásban, és tényleg kell valami plusz, ami azt is leszedi rólad. De ne ezzel indítsd a diétát, és tegyél fel rá mindent. Ez is csak egy, a többtényezős fogyó-sztoriban!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények