A "halál-osztó" tréning

Vigyél életet az edzéseidbe!

A következő, amit leírok, szerintem mindenkivel megtörtént már. Még a legelhivatottabbaknál is egyszer-egyszer becsúsznak azok a bizonyos rossz napok, amikor az edzést a test akarja és bírná, de Te valahogy nem. Vagy fordítva. A következő kis játékot pont ilyen napokra találtuk ki. Színt visz az edzésedbe, így elkerülőd a kiégést. Lecsal a terembe, de akár a szabadban is elvégezheted. Elvégzed az edzést, és ha rákapsz a játékra, akkor nemcsak egy kitűnő erő-állóképességi edzést tudhatsz magad mögött, hanem megérted a sport igazán fontos célját: örömforrás.

Jöjjön tehát a jópofa játék, amit egy crossfit-es honlapon találtam… (Nem is csoda, a crossfitesek egy roppant beteg népség (na persze jó értelemben:)), a kreativitásuk határtalan).

A halál-osztó tréning (amúgy eredeti nevén: "Deck of Death", de mi már csak így hívjuk...)
Aki először nem érti mire fel ez a teátrális elnevezés, az csinálja végig a játékot, és ha úgy hozza a szerencséje, akkor bizony a komfortzónáin is túllépve valami egészen új érzést fog megtapasztalni.

Szükséges eszközök: egy pakli francia kártya és legalább két ember. Szóval hozd le a haverod - csak hogy legyen kin kárörvendeni! :D

A játékszabály: a csapat minden tagja húz egy kártyalapot. A kártyalap színe fogja jelezni a feladat jellegét, a száma pedig az ismétlések számát. Azt előre tisztázzátok le, hány lappal játszotok, mi általában hat lappal indulunk… aztán ahogy hozza az osztás, a játék hevében könnyen elgurulhat a gyógyszer és lehet a teljesítményt felnyomni pár lappal!
Ha kihúztad a kártyád, akkor teljesítsd a rajta lévő feladatot!

Tehát amilyen színű kártyával ver téged a sors, olyan gyakorlatot kell csinálnod. Az ismétlésszámok ugye a kártyán szereplő számok, a király-bubi-dáma trió legyen 10, az ász elvileg 11 pontot kap, de mi szeretjük a kihívást és a szívatást, így legyen 20! Nagyon jó buli, ha csapatban edzetek, akkor mindenképp próbáljátok ki. A legeslegjobb módja egy kis intervall kardió letudásának!

Lehetséges példák a gyakorlatokra – persze ízlés és eszköz szerint variálhatóak:
Eszköz nélküli, saját testsúlyos variáció:
Pikk: Húzodzkodás / ha nincs korlát, akkor guggolásból felugrás
Treff: Felülés
Kör: Burpee
Káró: Álló helyzetből előremászol négykézláb, lenyomsz egy fekvőtámaszt, visszamászol – ez egy ismétlés
Joker: Futás 1000 méter /sétálós kitörés adott szadista-hosszúságú szakaszon

Ha eszközök is vannak a terepen, akkor egy ilyesmit is ki lehet találni:
Pikk: Man maker
Treff: Guggolásból nyomás súllyal
Kör: Felülés súllyal
Káró: Kitörés lábcserés ollózással
Joker: Ugrálókötelezés addig, amíg a legutolsó ember is befejezi a gyakorlatot

És egy ajándékul a kettlebell-es kollégáknak!
Pikk: Goblet squat
Treff: Snatch
Kör: TGU - na itt ciki egy ász >:)
Káró: Egykezes Swing felrántással (a kártyán lévő ismétlésszám mindkét oldalra ér!:))
Joker: Kézenállás vagy más kitartott pozíció addig, amíg a legutolsó ember is befejezi a gyakorlatot

Tehát ne feledjétek, szép dolog az egészségért és a csodálatos idomokért folytatott küzdelem, de akkor csináljátok jól, ha elsősorban mégis azért mentek le edzeni, mert a sportolás önmagában is élvezetes. Mindenki találja meg azt a sportágat (van bőven választék…), amelyet örömmel végez! Nem (csak) az eredményért, hanem magáért a mozgás öröméért. Ha ez sikerül, akkor az erőforrásaink kiapadhatatlanok lesznek! Aki esetleg olvasta a híres pszichológia professzor Csíkszentmihályi Mihály könyvét a "Flowról" – az tudja, miről is beszélek!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

vo2_edzes_01.jpg

VO2 Max fokozó edzések

Az alábbi technikákból nagyon jól profitálhat minden haladóbb szinten lévő erő-állóképességi sportoló. Készülj fel, mert a "simán csak" megterhelőtől az egészen extrémig terjed majd a skála!

fight_gone_bad_02.jpg

Fight Gone Bad

Öt kemény perc, öt gyakorlat, három menet, majd a teljes elhalálozás. Egyeseket padlóra küld, de a legkitartóbbak végigcsinálják. Induljon a fight gone bad…

edzs_otthon_01.jpg

Egyszerű és gyors edzésrutin! Bárhol, bármikor, akár otthon is!

Íme egy rövid edzésrutin, amit bárhol és bármikor végigcsinálhatsz… hiszen nem kell hozzá más eszköz, csak a saját tested!

egy_embert_probalo_koredzes_03.jpg

Egy kör nem kör! Egy embert próbáló köredzés!

Alkalmazhatósága széleskörű, akár otthon is nekiveselkedhetsz a megfelelő terhelések birtokában. Kitűnő erő-állóképesség gyakorlat, de a testzsír százalék csökkentését is célba vehetjük vele.

kondiciofejleszto_01.jpg

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

31_tipp_02.jpg

3+1 tipp, amivel megtörheted a monotonitást az edzéseiden!

Vajon miképp csempészhetsz változatosságot az edzésedbe, anélkül, hogy magukat a gyakorlatokat lecserélnéd? Erre adunk három tippet, egy bónusz technikával megfejelve!

balboa_kr_03.jpg

Balboa – kör

Egy igazán ütős kis gyakorlatsor, melyet mindenképp végig kell nyomnod... és ha az állóképességed fejlesztése nem elég motiváló cél, akkor küzd végig a jó öreg Rocky Balboa kedvéért!

ha_unod_az_edzst_01.jpg

Hogyan dobjuk fel az edzést, ha kezd már monotonná válni?

Játékos megoldások, ha unod a kommersz edzést!

rich_02_1.jpg

Hatékony táplálékkiegészítők a CrossFit edzésekhez

A CrossFit elterjedésével sokan érdeklődtök, hogy milyen táplálékkiegészítők lennének a leghasznosabbak kifejezetten ehhez az edzésmódszerhez. Íme egy kis segítség!

aljas_huszas02.jpg

Aljas húszas

Az alábbi edzéstervvel nemcsak kiszakadhatsz a megszokott rutinból és fantasztikusan elősegítheted a kondíciód fejlesztését… de észrevétlenül teljesíthetsz akár több mint 200 húzódzkodást, fekvőt… vagy 1000 m sprintet!