A farizom edzés három nagy hibája

A fenék az egyik legnépszerűbb terület: mindkét nem odáig van érte. A pasik a látáványtól, mi nők meg attól, ha nem geometriai pontossággal kerekedik az új farmerünkben. Ahogy a kockás has kérdéskörben, így a fenék edzés során is vannak hatalmas és alapvető hibák, melyek gátolhatnak abban, hogy elérd azt, hogy számtalan szem szegeződjön a hátsódra… Nézzük ezeket gyorsan sorra!

Túl sokat ülsz rajta: a hétköznapokban és a teremben is

Az ülés során a fenék izmai a semmittevéstől "ellustulnak". Ez annyit tesz, hogy a csípő-horpasz izom megrövidül, a farizmok pedig gyengévé, inaktívvá válnak a mozgások során: a hétköznapi életben, de akár az edzőtermi mozdulatok során is.

A farizmok és a combhajlítók is a csípő feszítéséért felelősek. Az inaktív farizmoknak köszönhetően az összetett gyakorlatoknál combhajlítók átveszik a farizmok feladatát, ezért gyakori, hogy "nem érzem a fenekem a guggolás közben" probléma. Igen, a sok ülés miatt kevésbé lehet hatékony a guggolásod, az elemelésed, és emiatt a fenekedet is kevésbé tudod intenzíven megedzeni.

Ahhoz, hogy a farizmok is érdemileg be tudjanak kapcsolódni a munkába, nem árt a néhány aktivációs feladatot elvégezni, hogy a farizmok kellőképp készen álljanak a komoly terhelésre. Végezz csípőemeléseket, farizom hidakat, célzott fenék gyakorlatokat ennek a kiküszöbölésére.

Túlértékeled a kardió edzéseket

A kardió egészséges, segíthet a zsírégetésben (és kevesebb hájjal nyilván a fenekünk sem oly botrányos…), de egy idő után nem feltétlenül jelenten progresszív terhelést az izomzatra. Ha formás, sportos testet akarsz, akkor mindenképp komolyan kell venni az ellenállással végzett gyakorlatokat, ahol a terhelésnek fokozatosan növekednie kell.

Ha tetszik, ha nem, a szép és feszes formákhoz bizony kell az izom, amihez viszont nagy súlyokkal és keményen kell edzeni. Hiába vagy zsírtalan, attól még csak egy palacsinta popsid lesz...

Túlzottan parázol a súlyoktól

Klasszikus eset a kényelmesen végzett, több száz ismétléses saját súlyos vagy valami könnyed terhelésbe merészkedő maratoni fenékformáló gyakorlatok… Igen, bár ha ügyesek vagyunk, a fenekünk égető érzésbe borul, de nem a "zsírból" dolgozol, nem az ég le épp rólad… Sajnos a zsírszövet olyan gonosz lény, hogy hidegen hagyja, hogy Te épp az ő eltüntetésében mesterkedve gyötröd több száz ismétléssel az adott terültet.

A másik, hogy a gyakorlat során az ellenállás igen kicsi, nehezen növelhető – így egy idő után a mozgás intenzitása biztos nem éri el azt a szintet, hogy a testeddel bármilyen pozitív változás is végbemenjen.

Legyen ebben az évben végre kerek(ebb) feneked! Fogadd meg a fenti tippeket és hajrá!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com



Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Szia Szilvi,
Tudnál többet írni az aktivációs feladatokról kérlek?
Köszönöm!
zsuzsa | 2017-09-21 11:02:50
Szia! Itt írtunk róla: https://www.fitbuilder.hu/cikk/Farizom-a-lusta-orias.html
Tőke Szilvia | 2017-09-23 12:39:00

Kapcsolódó cikkek

guggolas_11.jpg

Érdemeld ki a guggolást!

Guggolni jó, guggolni kell, guggolni mindenki szeret(ne)... Nézzük gyorsan át, hogy melyek ezek a képességek, melyet a guggolás kikövetel tőlünk!

kerek_fenek_02.jpg

Kerek-fenék köredzés

A stretch farmer és a miniszoknya kiváltság, viszont ezzel a rövid köredzéssel kiérdemelheted az elismerő tekinteteket! Aki kerek feneket akar, annak kötelező olvasmány!

hip_thrust_010.jpg

Izmosabb feneket akarsz?! Akkor használd a csípőd!

A cím ne riasszon el senkit, nem egy hagyományos "láb-popsi" aerobik óra anyagát szeretnénk közkincsé tenni!

guggols_klinika_02.jpg

Guggolás-klinika: Tipikus hibák és a mögötte álló okok

Nemcsak azt nézzük meg, hogy melyek a tipikus hibák a guggolásodnál, hanem arra is választ kapsz, hogy milyen testi problémák állnak ennek hátterében!

guggols01.jpg

Előjáték a guggoláshoz: 4 gyakorlatból álló kör a mélyebb guggolásért!

Négy feladatból álló kis kör, melynek segítségével tökéletesen ráhangolhatod a tested a "guggolás-élményre"!

guggols_klinika_02_1.jpg

7 bemelegítő tipp a tökéletes guggoláshoz!

Hét egyszerű bemelegítő tipp, mely testileg és lelkileg is ráhangol egy kőkemény lábedzésre!

lapos_has_02.jpg

Feszesebb has, kerekebb fenék!

Fenék és hasizom... az örök kedvencek! Most kőkeményen megedzheted egy hatékony, intenzív kis köredzés blokk keretein belül!