A Mágikus Növekedési Hormon

Állítsd a növekedést a maximumra - természetes úton!

Ha biológiaórákon nem is, de a média szenzációhajhász bugyraiban biztos bőven hallottál már a veszélyes, becstelen és csúf teljesítményfokozókról, szteroidokról… és a növekedési hormonokról. A mágikus növekedési hormon (Growth Hormone, GH)… sok hasznos dolgot írhatunk a számlájára: növeli a zsírmentes tömeget és az izomerőt, segít, hogy a zsír gyorsabb léptekkel szaladjon le a hasadról, ráadásul fokozza a regenerációt és még fiatalít is.

Szóval összegezve a hatását elmondhatjuk, hogy egy jó kis anabolikus hormonról van szó, így mesterséges változatát nem csoda, hogy sok sportoló és külsőségekre valamit adó celeb felírja a havi bevásárló listájára. Mi most kissé más vonalon fogjuk megközelíteni a dolgot: egy mellékhatásoktól mentesebb, olcsóbb és természetes utakat próbálunk Nektek megmutatni, amivel a szervezeted saját növekedési hormontermelését optimalizálhatjátok!

Edzés, étkezés, alvás, táplálékkiegészítés. Nézzük meg, miképp tudunk úgy trükközni a testépítés nagy építőkockáival, hogy azok a maximálisra pörgessék a növekedési hormon szintünket.

Az edzés
Kutatások bizonyítják, hogy a kemény és intenzív súlyzós edzések megnövelik a szervezet természetes növekedési hormon és tesztoszteron szintjét, ezáltal olyan hormonális feltételeket indukálva a testedben, mely kedvezően befolyásolja az izom növekedését. Nézzük konkrétan: a növekedési hormon kibocsátást elsősorban a rövid pihenőkkel szabdalt, nagy intenzitású edzés segíti elő. Robbanékonyan, gyorsan végrehajtott erő-állóképességi gyakorlatok, sprintek, de akár a kettlebelles edzések is nyerők! Igen, ez már olyan terhelés lesz, ahol el kell hagynod a komfortzónát!

A kutatások azt találták, hogy a súlyzós edzés terén mindenképp a nagy súlyokkal és alacsonyabb ismétlési számokkal végrehajtott gyakorlatok váltottak ki nagyobb hormonális reakciót – szemben a magas ismétlésszámú, kisebb súllyal végzett munkával. Fontos, hogy az edzések ne legyenek túl hosszúak, próbáld meg az egy órát ne túllépni a konkrét izommunkát tekintve, mivel a növekvő edzéshosszal a GH szint csökken. Összegezve: aki maximalizálni akarja a hormonszintet, az végezzen alacsony ismétléses, nagy súlyos edzéseket összetett gyakorlatokkal, és az edzés végét fűszerezze meg a fenn említett magas intenzitású technikákkal.

Még egy érdekesség: az eredmények szerint az alacsonyabb hőmérséklet csökkentheti a GH termelését, vagyis jó dolog a téli friss levegő, de a növekedési hormon szempontjából kerüld a ruszki körülményeket.

Étkezés
Sajnos vagy nem, de a növekedési hormon egyik kiváltó faktora az éhezés (alacsony vércukorszint) – amire sok átmeneti böjtöléses diéta lett kiélezve. A forgatókönyv ebben az esetben úgy fest, hogy mivel alvás és éhezés is fontos kiváltó faktora a GH hormonnak, így hasznos lehet a kettőt összecsapni, és ébredés után nem egyből a konyha felé masírozni. A mostanában népszerű böjtölési technikákban is a reggeli elhagyásával próbálják meghosszabbítani a magas növekedési hormon szint jelenlétét.

Egy tipp: ha a GH hormon kedvébe akarsz járni, akkor edzés előtt kerüld a zsíros ételek, illetve a cukros italok fogyasztását! A GH hormonra a zsírsavak, illetve a hiperglikémia is gátló hatással van!

Alvás
Fontos tudnunk, hogy a GH főként "éjjeli" hormon, termelődése erősen függ az alvástól. Az alvás bizonyos szakaszában (EEG-n mért lassú hullámú fázisnál) viszonylag nagy mennyiségű GH szabadul ki a véráramba, ami a hormonszint emelkedését eredményezi. A tapasztalat (én is megerősítem…), hogy a lefekvés előtti fehérjegazdag étkezés nemcsak amiatt fontos, hogy az esti órákban se maradjanak táplálék nélkül a féltve őrzőtt izomsejtek, hanem a késő esti étel fehérjetartalma és a növekedési hormon anabolikus (felépítő) hatása nagyobb zsírmentes izomtömeg tárolást eredményehet!

Sajnos a nyüzsgő élet, a problémák, a főnökök, a rokonok és más elmebajok miatt gyakran találjuk ott magunkat, hogy éjjel a bárányokat számolgatva próbálunk elaludni, így viszont szerencsétlen növekedési hormonunk nem tud megfelelően kibontakozni. Vannak olyan természetes összetevők, amik a mély alvást segítik elő, így közvetett módon járulnak hozzá a szervezet növekedési hormon kiválasztásának javulásához. Ilyenek például a melatonin, GABA, triptofán, ZMA, illetve bizonyos gyógynövénykészítmények is.

4 680 Ft -15% 3 980 Ft
dymatize_gaba_111.jpg

Táplálékkiegészítők
Növekedési hormon fokozó készítmények kizárólag saját hormontermelésünk fokozásán keresztül hatnak, vagyis segítségükkel a saját hormontermelésünket optimalizáljuk. A szervezet saját növekedési hormon termelését leginkább az arginin, az ornitin és a lizin aminosavak megfelelő arányával szokták fokozni, ugyanakkor egyre több új természetes hatóanyag is felkerült az összetevők listájára a még jobb hatás érdekében!

11 780 Ft -22% 9 180 Ft
universal_gh_max_180.jpg
18 880 Ft -10% 16 980 Ft
mhp_secretagogue_one_30_1.jpg

Növekedési hormon fokozó készítmények segítségével nem viszünk be hormonokat szervezetünkbe, így a használatuk nem vezet a hormonális egyensúly felborulásához, nem okoz más olyan hírhedt mellékhatásokat, mint amelyeket a hormontartalmú készítményekről olvashattál!

Érdemes ezeket a kiegészítőket akkor fogyasztani, amikor a GH szint emelkedett – vagyis lefekvés előtt, vagy edzés előtt! Csak hogy feleslegesen ne szórjuk a pénzt, megjegyzem, hogy huszonéves korig a tested el van látva kellő mennyiségű GH hormonnal, így seniorabb edzőtársainknál éri meg inkább ilyen jellegű kiegészítőkbe beruházni, hiszen a korral előrehaladva csökken az anyagcsere és lényegesebben nehezebben jön fel az izom!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_03_1_2.jpg

A tesztoszteron és az edzés.

Tudj meg mindent a tesztoszteronról: hogyan optimalizálható a szintje edzéssel és táplálékkiegészítőkkel!

kezd_hibk_02_2.jpg

Növekedési hormon fokozás gyorstalpaló.

Szeretnénk most bemutatni az egyik nagyon közismert anabolikus hormonunkat: az emberi növekedési hormont: miért népszerű és miképp lehet természetes módon fokozni a termelését?

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

dopping_06.jpg

Az erő sötét oldala

Doppingolás van, volt és lesz. De nézzük meg a történelmét a doppingnak, majd ezt követően, hogy mi számít annak.

epo_04.jpg

EPO

Talán a létező legveszélyesebb doppingszer: nézzük meg hogyan hat, és miért is nagyon veszélyes az EPO használata.

labedzes_05.jpg

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

sprint_04.jpg

Hivatalosan is jobb a sprint, mint a kocogás!

A legfrissebb ilyen kutatás most, szeptember 5-én került leközlésre Dr. Stuart Gary által, amiben ismét bebizonyították klinikai körülmények között, hogy a nagy intenzitású kardió hatékonyabb és egészségesebb!

nvekedsi_hormon_04.jpg

A Mágikus Növekedési Hormon

Egy mellékhatásoktól mentesebb, olcsóbb és természetes utakat próbálunk Nektek megmutatni, amivel a szervezeted saját növekedési hormontermelését optimalizálhatjátok!

tmeneti_bjt_01.jpg

A legújabb diéta anomáliák nyomában: Átmeneti böjtölés

Egy könnyen tartható, népszerű, sok előnnyel kecsegtető étkezési stratégia a zsírmentes izomtömegért! Nemcsak testzsírcsökkentésre, hanem egy lassabb, de zsírmentesebb tömegnövelésre is alkalmas!

b6_01.jpg

Növekedési hormonszint növelés B6 vitaminnal?!

Egy érdekes kutatási eredményre bukkantunk, amit most kicsit körbe is járunk: valóban lehet-e B6 - vitaminnal fokozni a növekedési hormonszintet? És ha igen, mennyi lenne a hatásos adag?

nvekedsi_hormon_020.jpg

"Occsó" kínai növekedési hormon - és ami mögötte van!

Ez a cikk kifejezetten pedagógiai jelleggel íródott: vajon tényleg megéri relatív olcsón beszerzett kínai növekedési hormont alkalmazni?

steroid_4.jpg

Szteroidokat az interneten

Napjainra eljutottunk oda, hogy az internetnek köszönhetően gyakorlatilag bárki online rendelhet szteroidokat, ezért itt az idő, hogy pár mondatban tájékoztatást nyújtsunk arról, hogy mivel is szembesülhetsz.

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

finisher_03.jpg

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!