8 kalória-csökkentő tipp a diétás étrendhez!

Olykor csak tényleg apróságokon múlik az, hogy tetemes kalóriától kíméljük meg magunkat. Tudom, van, amikor tényleg áldozatot kell hoznunk, és el kell engednünk a nagyi sütötte békebeli fánkot… de vannak olyan apró trükkök, melyekkel észrevétlenül is le tudsz faragni egy picit a napi kalóriamennyiségedből!


Csökkentsük a zsiradékot!

Nem csak bő olajban lehet nekiesni a sütésnek… a tapadásmentes teflonedények, wok edények, sütőzacskók mind-mind kiváló dolgok arra, hogy kevesebb zsiradékkal, de ugyanolyan szaftosan kisüljenek, megpuhuljanak. Fontos, hogy ne öntsd az olajat ész nélkül bele az edénybe, elég ha picit megspircceled vele a felszínt!

Használj ezen kívül a sütikhez szilikon formát, mely a jól ismert alapos kivajazás nélkül is útjára bocsájtja a konyhai alkotásod!

Cukor helyett édesítő!

Amit a legegyszerűbb manapság már helyettesíteni, az a cukor. Számtalan formában, árban és minőségben vannak nulla kalóriás édesítőszerek… akik rettegnek a mű dolgoktól, azoknak javaslom a természetesebb eritrit-stevia vonalat.

Használj liszt helyett zabpelyhet vagy zabkorpát!

A zabpehely aprószemű verzióban is már használható – de aki nagyon homogén textúrára hajt, annak a daráló simán elintézi a problémát. Palacsintának, sütinek vagy piskótának is kiváló eleme lehet, de akár sűrítéshez is jó esélyekkel használható. Ízre, állagra észre sem vehető a különbség, így könnyen kivonhatjuk a forgalomból vele szinte minden receptben a lisztet.

A zabkorpa szintén hasonlóan működik, kissé gríz állagú, így például kedvenc tejbegríz élményünket is simán felidézhetjük vele! Ha mind a két termék van a polcodon, akkor a legjobb, ha felesben is használhatod őket!


Sűrítsünk okosan!

Hagyományosan az ételeket rántással, habarással készítjük, mely jó sok plusz kalóriát ró nyakunkra. Ehelyett lehet az ételeket többféleképp is besűríteni:
- Sűrítsük önmagával az ételt! Negyedét kivéve, homogénre turmixolva sok főzelék, krémleves sűrítésére megoldást ad!
- Használjunk rostokat: konjak lisztet vagy útifű maghéjat! Mindkettő hatalmas nedvszívó képességű, íztelen, így szinte bármihez használhatod! Az útifű maghéj kissé szemcsés, így inkább szószok, lekvárok - azaz nem homogén anyagok sűrítésére jobb!
- Ha már liszt, akkor zabliszt!

A salátaöntet… a sok rejtett kalória!

Salátáknál jellemzően a majonézes öntet képviseli a kalóriákat, melyet egy kis kompromisszummal elhagyhatunk. Helyette a ismerkedjünk meg a gasztronómia gazdag fűszernövényeivel, melyeket joghurtba aprítva fenomenális, természetesebb és kalóriacsökkentett ízeket érhetünk el!


A köreten is spórolhatunk!

Cseréljük le hagyományos burgonya-, rizs- vagy tésztaköretünk felét zöldségköretre – itt nemcsak a kalóriaspórolásnak teszünk jót, de színesebb, finomabb ételt is prezentálhatunk. Sok zöldség hasonlít a hízékony társára, így ezekkel lehet kiváltani, vagy kis részben helyettesíteni az eredeti (nálam néha egy az egyben ki is váltja a hasonló fűszerezés, elkészítés miatt, de aki nagyon újonc a konyhában, az még csak fifty-fifty arányokig merészkedjen!)

tészta – vékonyra szeletelt, hámozott répa vagy cukkini
rizs – aprított karfiol
sült krumpli – sült karalábé
krumplipüré – karfiol püré 

Kenj vajak és vajkrémek helyett fűszeres krémtúrót a kenyérre!

Vaj helyett nemcsak egészségesebb, diétásabb, de szerintem finomabb is a saját kis házi kamu-vaj-krémed. Lehet kapni zsírszegény krémtúrót, melybe kis fűszert, sót, zöld növényzetet keverve sokkal minőségibb és fehérje-barátabb opciót kensz a kenyeredre.


Ne igyunk kalóriákat!

A legtöbb rejtett kalória folyékony formában csusszan be a torkunkba… az üdítők, gyorskávék, gyümilevek mind-mind markáns kalóriák tárházai, így a legjobb lenne ezeket teljesen lecserélni nullkalóriás folyadékra.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

4_napos_dieta_05.jpg

A 4 napos ciklusból álló diéta - sportolóknak

Nem kimondottan hagyományos body-builder diéta, hanem leginkább erő-állóképességi sportot űzőknek (főleg bunyósoknak) ajánlom.

dieta_uj_dimenzioban_01.jpg

Diéta egy új dimenzióban

Olyan kis ötlet-csomagot adunk neked, amely nem csak abban segít, hogy hamarabb elérd a célodat, hanem amely a diéta hírhedt mellékhatásait is elfeledteti!

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?

dieta_uj_dimenzioban_03_1.jpg

Diéta-választó kisokos: a jó diéta 5 ismertetőjele

Összegyűjtöttem Nektek 5 pontot, amivel érdemes átfuttatnotok bármilyen diétát, és ha egy pontnál is kétes az összhang – akkor bizony valószínűleg ismét sikerült olyan divat-étrendbe belenyúlnunk, ami nem fogja a kellő sikert meghozni.