5 tipp a jobb hip thrustért! Avagy csípőtolás tökéletesen!

Fejleszd tökélyre a csípőtolásodat!

A csípőtolás egy nagyon kedvelt gyakorlat, ami remekül fejleszti a hátsó lánc izmait, mégis keveseket látni a termekben olyanokat, akik végeznék ezt a kiváló gyakorlatot! Sokakat az tart vissza, hogy a végrehajtásnál vannak olyan részletek, amelyek egy kis csiszolásra szorulnának. Mostani cikkünkben összegyűjtöttünk 5 olyan tippet, amelyek segítségével korrigálhatod a még nem tökéletes csípőtolásodat!

Találd meg a rúd középpontját!

Az egyik leggyakoribb oka a probléma, hogy az emberek többsége nem jól méri be a kezdőpozíció a gyakorlatnál, és nem tudják egyensúlyban tartani emiatt a súlyt. Az, hogy nagyobb súlynál már gyakorlatilag mindenki használ valamit arra, hogy kipárnázni a csípőt - hogy ne nyomja a rúd - csak tovább nehezíti a középpont megtalálást.

Fordíts erre azonban időt, ha kell minden sorozat előtt igazítsd meg a rúdon szivacsot, hogy az pont középen legyen. Egyrészt a terhelés jobban eloszlik majd, ha középen vagy a rúdnak, másrészt sokkal könnyebben tudod kontroll alatt tartani a mozgást, ha nem azzal leszel elfoglalva, hogy a megbillent súlypontot korrigáld!

Próbálgasd melyik a legjobb láb pozíció neked!

Elméletben ugye mindenkinek mások a testarányai és ezt figyelembe kellene venni a kezdőpozícióban. A gyakorlat ezzel szemben azt mutatja, hogy a legtöbben nem igazán kísérleteznek azzal, mi lenne nekik személy szerint a legjobb.

Mindenkinek más távolság az optimális: van akinek egy kicsit közelebb kell támasztani a farhoz, van akinek távolabb. Próbálgasd neked, személy szerint mi a legjobb!


Emeled fel a lábujjakat!

Számtalan embernek segített abban, hogy "érezze a gyakorlatot" az apró tanács, hogy próbáld felemelni a lábujjaidat a talajról, miközben a talp le van szorítva. Ekkor a súlypont hátrébb kerül. Egészen másképp fogod érezni a hátsó lánc izmait, ezzel az apró trükkel!

Tarts 1 mp-es szüneteket a végponton!

A hip thrust nem arról szól, hogy kapkodnod kellene! Ellenkezőleg: végig kontroll alatt kellene tartani a súlyt. Emiatt sokat dob a végeredményen, ha 1-1 másodpercre kitartod a gyakorlatot mind a kezdő, mind a végponton! Ha ezt betartod, akkor sokkal fókuszáltabb és szabályosabb lesz minden ismétlésed! Magad is meg fogsz lepődni mennyire más a végeredményed.

A rövidebb rúd ennél a gyakorlatnál jobb!

Szerencsére a legtöbb teremben vannak 130-as vagy hasonló méretű rudak a 220-as standardon kívül. Használjuk ezeket a csípőtolások során, mert lényegesen egyszerűbb uralmunk alatt tartani.  A súlypont is közelebb lesz, és ezáltal egyszerűbb lesz az egész gyakorlat végrehajtása.

Végül bár 5 tippet ígértünk egy praktikus ráadás: Használd a rögzítőket!

Evidensnek tűnik, de mégsem az sokszor, hogy ennél a gyakorlatnál igenis kell használni a tárcsák rögzítőit. Nagyon könnyen elvesztheted az uralmat a súly felett, ha elcsúsznak a tárcsák.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hipthrust_03.jpg

Hip Thrust

Most egy olyan remek kis gyakorlatot tanulunk meg, mely a szakavatott edzői körökben úgy terjedt el, mint az alsótest fekvenyomása!

hip_thrust_010.jpg

Izmosabb feneket akarsz?! Akkor használd a csípőd!

A cím ne riasszon el senkit, nem egy hagyományos "láb-popsi" aerobik óra anyagát szeretnénk közkincsé tenni!

kitores04.jpg

A 4 legjobb fenékformáló kitörés-variáció

Most kitárgyaljuk a legjobb kitörés variációkat, illetve a kivitelezésével kapcsolatban még jó pár tippet adunk, hogy másnap a hátsódban lévő izomláz garantáltan izgalmasabbá tegye a napod!

hip_thrust_02_1.jpg

Csípőtolás térdelésből

Keresed a módszereket, hogy minél erősebb legyenek a csípőizmaid? Szeretnél erősebb és gyorsabb lenni? Vagy egyszerűen csak szenvedélyesen kerekebb feneket akarsz? Amikor már azt hiszed, hogy minden gyakorlatot próbáltál a hátsó mozgási láncra, akkor jött el az ideje, hogy teszteld a gyakorlatot, amit kábé 100-ból ha egy ember ismer: a térdelős hip thrust-ot!

kezd_hibk_02_5.jpg

Aktiváld a csípőd: emelj nagyobbat, legyél gyorsabb, jobb lesz a feneked... és nehezebben fogsz lesérülni!

Erősebb, gyorsabb lennél? Szeretnél egy sérülésállóbb testet? Jobb feneket? Akkor kövesd a gyakorlat tippjeinket!

2018_kerek_fenek_eve_1.jpg

2018 a kerek fenék éve? Akkor fogadd meg a tippjeinket!

Megmutatjuk, hogy hogyan legyen ebben az évben kerek, formás feneked… ami jól mutat leggingsben, nem szégyelled a strandon.