5 kihagyhatatlan gyakorlat, ami nem hiányozhat a bicepsz edzésedből

A kar edzése sokatoknál fontos momentum az edzésben. Ahogy a csajoknál a kerekedő fenék, úgy a srácoknál a kerekedő bicepsz szokott az egyik cél lenni – most pedig pár tippel segítünk, hogy könnyebben építs izmot erre a területre.


Bicepszhajlítás beforgatva
Egy kis anatómia, de kell ahhoz, hogy a bicepszed teljesen meg legyen dolgoztatva.
A bicepszed funkciói, egyfelől az alkar hajlítása könyökben, illetve behajlított könyöknél fel és kifele forgatja az alkart. Ez mit jelent a gyakorlatban? Azt, hogy a bicepsz nemcsak a kar behajlítását teszi lehetővé, hanem a csukló-alkar forgatásával más mozgásban is részt vesz. A megfelelő edzésterv pedig mindkét funkcióját kihasználja! Vagyis végezz például beforgatásos bicepszhajlítást hiszen ez mindkét funkcióját edzi!
A maximális izom összehúzódást azzal az apró trükkel is segítheted, hogy a felső pozícióban a karodat úgy forgatod be, hogy a kisujjad feljebb legyen, mint a hüvelykujjad.

Húzódzkodás szűken
Az alapgyakorlatok ne hagyd ki, bármennyire is kemény! A szűk fogású húzódzkodások a leghatékonyabb tömegnövelő gyakorlat a bicepszre. A húzódzkodás főképp a hátizomzatot fejlesztő gyakorlatként ismerheted, de a fogásmód és a szélesség változtatásával azonban mindig kicsit más területeket dolgoztatsz meg. Jelen esetben az egymás felé néző tenyerek és alsó fogásokkal a karhajlítók terhelését fogjuk most növelni.
Ha már annyira profi vagy, hogy képes vagy 12-15 ismétlést is szabályosan kivitelezni, akkor növeld a terhelést – például két lábad közé szorított súlyzóval.

Bicepsz hajlítás rúddal
A bicepsz edzésének az egyik klasszikus tömegnövelő gyakorlata. A helyes kivitelezés azonban nagyon sokat számít. A visszaeresztés mindig lassan történjen, a negatív szakaszban hatalmas fejlődési potenciál van – ha kétszer olyan lassan engeded vissza a rudat! A csúcsösszehúzódást is tartsd ki pár másodpercig!

Bicepszhajlítás fordított fogással
Bár sokan alkar gyakorlatként tartják számon, mégis tudnod kell róla, hogy ebben a fordított fogású helyzetben a bicepszed is jobban terhelődik. Kezdőként nem kell forszíroznod, de például ha megakad a karod fejlődése, akkor érdemes fordítva megragadni a rudat.


Bicepszhajlítás egykezes súllyal, ülve, ferde padon
Miért érdemes így végezni a karhajlításokat? Minél jobban döntve van a pad, annál jobban nyúlik a bicepsz az alsó pozícióban! Az ülés előnye pedig az, hogy a felsőtest kitámasztásával csökken a csalás lehetősége, így a sérülés kockázata – és valóban csak a bicepsz fogja kapni a terhelést.

Aki pedig fokozni akarja az erőt, és a tömeget, az kezdjen bele egy kreatin kúrába – erre a kreatin monohidrát tökéletes megoldás!

10 680 Ft -16% 8 980 Ft
universal_creatine_1000.jpg
3 480 Ft -14% 2 980 Ft
mutant_creakong.jpg
8 280 Ft -10% 7 480 Ft
bpi_best_creatine_300.jpg


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

mellbicepsz_031.jpg

"Hé, na mit edzünk ma?"..."Nemtom, legyen mondjuk egy mell-bicepsz?..."

A tökéletes Adonisz forma eléréséhez ugyan miért nem elég csak a mell-bicepsz? Több érdekes hátulütője is van a dolognak, részletek a cikkben!

28_bicepsz_modszer_04.jpg

Az új bicepsz trend: avagy így végezd ki a karod 28 ismétléssel!

Akinek a 21-ezés már lerágott csont, az lépjen a bicepsz égetés új szintjére: 28-as módszer! Ezzel akár 1-2 sorozattal kivégezheted a bicepszed minden izomrostját.

bta_alanin_04_2.jpg

Bicepsz

A megfelelő alapozás után pedig eljön az idő, amikor a karod – jelen esetben a bicepszed - is megérik arra, kiérdemelje a kar-napot és külön izolált stimulációt. Nézzük miképp!

bicepsz_allva_10_1.jpg

A hatalmas bicepszek nyomában

A 4-21-16-4 technika Chuck ajánlásával, egyenesen a testépítés aranykorából!

bicepsz_tricepsz_edzes_1.jpg

Jöhet egy klassz bicepsz-tricepsz edzésterv? Naná!

Sokféle módszer van, hogyan bontsuk fel az edzésünket - most egy kedvelt verziót hoztunk, amit mindenkinek érdemes tesztelnie, aki bőrrepesztő bedurranást akar látni a karjában! Nem szentírás a bicepsz és a tricepsz közös edzése, ugyanakkor megvan a maga szépsége, például a két izomcsoportot tökéletesen meg lehet dolgoztatni – és ezzel maximális pumpáltságod elérni a karokban!

bicepsz_fejlesztes_2.jpg

Meglepő trükkök a bicepszed fejlesztéséhez

Le van maradva a karod? Vagy csak a fétised, hogy szeretnél még markánsabb bicepszet? Alig várod a kar-napod? Most ezzel az írással szeretnénk segíteni, hogy a jó úton haladj - és megosztani olyan NEM tipikus tanácsokat, amik valóban hasznosak, és talán Te sem gondoltál ilyen szemszögből rájuk!