5 + 1 jótanács a zsír elleni harchoz!

A legegyszerűbb tippek, ha zsírt akarsz veszteni!

Itt van lassan a nyár, este 20 fok felett van a hőmérséklet - ilyenkor akár bevalljuk, akár nem - igenis kicsit előjön a hiúságunk, hogy mennyit szedtünk fel a télen. Még azok is, akik saját maguk szerint inkább csak a teljesítmény miatt edzenek, azok is csalódottan csóválják a fejüket, hogy bizony sikerült egy kis többlet súlyt felkapni. Természetesen vannak, akik szigorúak magukhoz, és tartják egész évben a diétát - nekik minden tisztelet! – a többség pedig most nyilván keresi trükköket, hogy kerüljön versenysúlyba minél egyszerűbben, minél kisebb ráfordítással. Íme alább 5 egyszerű, praktikus tanács.

1. Igyál vizet már reggeltől - mert a 6-8 órás alvás során ugyanúgy a kilélegzett levegővel párásítottad a szobát és szárítottad a tested, ahogyan napközben. Naponta, még amikor különösebben nehéz fizikai aktivitást nem végzel, akkor is fél liter vizet vesztesz! A víz mellesleg a legjobb segítőtársak egyike, ha a zsír elleni harcról van szó. Azzal, hogy iszol reggel jó pár deci vizet, szépen gyorsítod az anyagcserét.

2. Gyúrj magadra több izmot - a nagyobb izomtömegnek köszönhetően megnövekszik az alapanyagcsere. A megnövelt izomtömeg tápanyag igénye nagyobb, emiatt láthatod azt a jelenséget, hogy a nagyobb darab, izmos srácok tolják magukba a "junkfood"-ot, mégis egész szikárak maradnak. Az edzés során tehát arra kellene fókuszálni, hogy növeld az izomtömeged - a zsírvesztésről a diéta gondoskodik majd, ha szükséges lesz.

3. Rövidebb, intenzívebb edzések - Ahelyett, hogy három órán keresztül szöszmötölnél a teremben, növeld az intenzitást. Próbáld meg letudni az edzést minél rövidebb idő alatt, használj nagyobb súlyokat, vagy csökkentsd a pihenőket, változtass a megszokott módszeren. Ennek köszönhetően megnöveled az anyagcserédet a következő 20-24 órában. Továbbá a rövid, magas intenzitású terhelések - amikor a terhelés érinti az anaerob küszöböt - akkor a növekedési hormon kiválasztás is növekszik.

4. A kávé jó - Igyál edzés előtt meg egy dupla eszpresszót, mivel a koffein zsírégető hatása közismert.  A mértéktelen koffein bevitellel azonban óvatosan, mert mint közismerten erős vízhajtó hatása is van, aminek következtében az erőszint csökkenhet. A különböző edzés előtti kiegészítők tetemes része is koffeint tartalmaz.

5. Hormonokkal a zsír ellen - Nem csak a korábban említett növekedési hormonszint befolyásolja a zsírégetésünket, hanem természetesen a tesztoszteron is. Többféle tesztoszteron serkentő stimuláns van forgalomban, amit ilyenkor be lehet vetni. Illetve viszonylag szűk körben ismert módszer, de nyugaton már nagyon "trendi" ha megnézed a fórumokat: a srácok lefekvés előtt esznek 2-3 szem paradiót (amazonas mandula vagy brazil dió), hozzá 1-2 főtt tojást és az egészet megfejelik 3000 u.i. D-vitaminnal. A három együttesen állítólag (mert bevallom, csak most tervezem kipróbálni) növeli a természetes tesztoszteron termelést.

A ZMA alvás segítő hatása további pozitívummal van a hormontermelésre, mivel a tesztoszteron kiválasztás a mély alvás alatt intenzívebb. Végül nem utolsó sorban a nehéz felhúzások és guggolások remek tesztoszteron serkentők. Az 1RM 90%-val végzett 6X3 kiemelés befolyásolja a hormontermelést.

Végül a plusz 1 tanács, ami általában beválik: vegyél egy drága futócipőt (de tényleg drágát) és akkor lesz, ami motivál, hogy kijárj heti 3szor egy kis "roadworkre"… mert tutira úgy leszel vele, ha kicsengettél jó pár ezrest egy ilyen holmiért, akkor kár lenne a polcon hagyni. :P

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

trend_03_2.jpg

Miért nem működik a tartós koplalás?

Fogyásról ne is álmodj amíg nincs rendben a hormon szinted! Az alábbiakban amolyan érdekességként megtudhatod, miért nem sikerült még teljesen lefogynod.

viz.jpg

A víz...

H2O a víz, a vegyület, ami nélkül egyszerűen nem volna élet. Úgy gondolom már csak emiatt is megér egy misét, lássuk tehát közelebbről azt a színtelen folyadékot amiben a napi fehérjédet oldod fel..

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

szalkasitas_ismetles_01.jpg

Szálkásítás magas ismétlésszámmal?

Eljött a szálkásítás ideje! Félre a nagy súlyokkal, kemény guggolásokkal, és halál közeli fekve nyomásokkal. Szálkásítani magas ismétlésszámokkal kell... Vagy mégsem? Hát bizony NAGYON NEM!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

helyi_zsrgets_02.jpg

Mítoszok és kutatások nyomában: van-e lokális zsírégetés?

Egyes emberek bizonyos területekre hízékonyabbak... és van ahová kevésbé. De az létezik, hogy egyes területekre jobban hízunk, akkor ennek az ellentéte is működhet-e: azaz lehet-e adott területről célzottan fogyni? Van-e zsírégető edzés hasra?

kitrs_040_2.jpg

Strandszezon kiegészítők: mitől lehetsz még jobb formában!?

Kiegészítők a klasszikus zsírégetőkön túl... amelyek segítenek, hogy hatékonyabban csökkentsd a zsírt és hozd a top formád!

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

destszerek_03.jpg

A cukornál is károsabbak lehetnek az édesítőkszerek?!

Az édes életnek megvannak a hátrányai, akkor is, ha csak édesítőszereket használsz. Olvasd el, miért!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

hzlal_e_a_fehrje_04.jpg

Hizlal-e a fehérje?

A fehérje valóban az a tápanyag, amiből szinte bármennyit ehetünk, nem rakódik ránk? Nézzünk utána!

zsiros_mitoszok_04.jpg

Mi áll a fogyásod útjában? - Zsíros mítoszok: 1. rész

Összeszedtünk néhány olyan közszájon forgó fitnesz mítoszt, amik aztán mindenre jók, csak arra nem, hogy valóban megszabadulj a fedettségtől, azaz az izmaidat eltakaró zsírtól.

dita_021.jpg

Miért nem sikerült még mindig lefogynom?

Íme pár tipp, amivel felgyorsíthatod a fogyást, illetve talán megleled annak az okát, hogy eddig miért nem volt oly sikeres a diétád.

alig_eszem_02.jpg

"Alig eszem, de mégsem fogyok?!"

A diétázók körében az egyik legfelkapottabb problémakört vesézzük ki: "Alig eszem, akkor miért nem fogyok?" Hát, most megkapod a választ!

finisher_03.jpg

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!