3 meg egy tipp, amivel felgyorsíthatod a nyári formába hozást!

Remélhetőleg Te sem az a típus vagy, aki most kap észbe... hanem már januártól terembérletet váltottál, és azóta is, ha esik, ha fúj, tartod magad a tervhez: nyárra jobb formában, kisebb hassal, feszesebb testtel flangálni a vízparton...


Igen, a jó idő vészesen közeleg!... és akik a szezon elején szeretnének villantani - de van még mit lepucolni, azok fogadják meg - vagyis legfőképp ugye alkalmazzák is - ezt az 5 tanácsot!

Fontos! Ezek ilyen last minute tippek, vagyis CSAK AKKOR használd fel őket, ha az étrended precíz, és mellette heti 2-3 alkalommal edzel. Ha ezek nincsenek meg, akkor nyilván az alapokkal és nem az extrákkal kell kezdeni a szálkásítást!

1., Lehetne még egy edzéssel több?

Plusz egy edzésnap tudjuk, hogy sok idő… ugyanakkor ha már a tested megszokta az eddigi terhelést, akkor hatalmas löketet ad neki! Akár egy óra - ha máskor nem, hát reggel szánj rá lehetőséget!

Mit is tegyél azon a plusz egy alkalmon?

Ha heti 2-3 súlyzós edzésed volt, akkor mindenképp iktass be egyet még! A súlyzós edzések diéta alatt nagyon kellenek, hiszen az izomzat fenntartásához ingert kell adni – nem beszélve arról, hogy a súlyzós edzések utólagos zsírégető hatásuk miatt a legjobb szálkásító edzéstervek! Lehet teljes testes köredzés is vagy valamilyen intervallumos edzés - a lényeg, hogy intenzíven töltsd ezt az órát! Ha a héten már 4 kőkemény edzésed van, akkor egy könnyebb aerob edzéssel próbáld meg a kalóriát lejjebb vinni. Aerob edzésből amúgy szinte minden nap végezhetsz 1-1 órát… ha moderált az intenzitás, akkor nem fog a regeneráció rovására menni. Illetve még az is szuper ötlet, hogy ezen az egy napon egy olyan sportot próbálj ki, amit eddig nem…úszás, tenisz, boksz… bármi, amiben örömöd leled. A változatosság pedig nemcsak a testednek jó, de lelkileg is jobban leszel, ha nem minden nap ugyanaz az edző-látkép vár. (Bár vannak fanatikusok.:))

2., A heti kardióból legalább 1-2 legyen intervallum jellegű!

Egy intenzív, összetett izomcsoportokat megdolgoztató intervallumos kardió edzésterv elvégzésekor az "utóégető" hatása révén összességében több zsírt küld el a süllyesztőben, mintha a futópadon vándorolnál naphosszat. A legjobb zsírégető mozgásforma tehát ha eddig csak monoton aerob edzéseket toltál, ezt a mozgásformát nehogy kihagyd! Amit viszont tudni érdemes: ez nagyon szívja a regenerációt, így tényleg csak heti maximum kettő alkalommal végezd - és utána töltsd vissza magad aminosavakkal!


3., Rendszerezd be a hetedbe az átmeneti böjtöt!

A módszer manapság nem újdonság, nagyon sokan élnek ebben a rendben: X időkeret van evésre és Y koplalásra. Nyilván a koplalós időszakot kell felhúzni, ha fogyni akarsz. A legelterjedtebb a 16 órás éhezős szakasz, ami után 8 óráig tudod bevinni a szükséges diétás menüd. Egy-egy ilyen napot iktass be, ha leállt a fogyás, megmondjuk miért. A böjtölés fő előnye, hogy a szervezet ilyenkor áttér a zsírraktárak felhasználására, hogy biztosítsa a szükséges energiát  -  valamint impulzusszerűen növekedési hormont termel - ezek pedig a zsírmentes izomtömegnek kedveznek.

Mit tegyél, ha elsőre sokkoló 16 órán át nem enni?

Mindenképp úgy időzítsd, hogy az alvási fázis benne van… általában mindenki tudja magáról, hogy a reggelit vagy a késői vacsit elhagyni könnyebb-e - vagy milyen ritmusban edz. Ha például meló után edzel, és nem szeretsz éhesen aludni menni, akkor például este 21 órától kezd a böjtöt. Sokat segít még az, ha nagyon éhes vagy, vagy parázol az izomvesztéstől - hogy BCAA-t iszol a nem evős fázisban. Kis csalás, de sokat segít!

19 880 Ft -20% 15 980 Ft
animal_cuts.jpg
9 680 Ft -15% 8 180 Ft
cobra_labs_the_ripper_30.jpg
7 780 Ft -13% 6 780 Ft
qnt_riptek_2_120.jpg

Plusz egy pedig mi más lenne, mint egy új zsírégető kipróbálása? Pont ilyenkor kell őket bevetni, mikor megrekedt, lassult a fogyás - és fel akarod pörgetni! Ha bírod a stimulánsokat, akkor a termogén (koffeines) zsírégetők igen izzasztó edzéseket biztosítanak - megemelkedett anyagcsere mellett! Mikor, ha nem most vetnéd be a csodafegyvert? :))

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

strandszezon_1.jpg

A szálkásításról

A szálkásítás időszakában kicsit át kell alakítanunk az edzést és radikálisan az étkezést és táplálék kiegészítést. Erről fogunk most beszélni az alábbi írásunkban.

strandszezon2_1.jpg

A szálkásításról folytatás

Folytassuk a szálkásítást: hangold át az edzéseidet és a táplálék kiegészítőidet a szálkásításra!

dieta_hazugsagok_02.jpg

A diéták hazugságai

Nézzünk szét manapság melyek is a legfelkapottabb diéták - és az ezekhez fűződő, közszájon forgó sületlenségek.

dieta_hazugsagok_040.jpg

A diéták hazugságai - 2.rész

Folytatjuk a diéták átveréseiről szóló történetet, hogy ne dőlj be mindennek!

tmeneti_bjt_01.jpg

A legújabb diéta anomáliák nyomában: Átmeneti böjtölés

Egy könnyen tartható, népszerű, sok előnnyel kecsegtető étkezési stratégia a zsírmentes izomtömegért! Nemcsak testzsírcsökkentésre, hanem egy lassabb, de zsírmentesebb tömegnövelésre is alkalmas!

kredzs_01.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Köredzés és HIIT

Mostani írásunkban a két legdivatosabb és legszélesebb körben használt zsírégető módszer mellett sorakoztatunk fel érveket-ellenérveket!

szlkst_programok_03.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Komplexek és hagyományos kardió

Folytatjuk a szálkásító programok bemutatását! Ezek közül jön egy kevésbé ismert módszer is, mely a zsírégetésen túl a kondidat is remekül fejleszti!

trogats_030_1.jpg

Öt durva hiba, amit a szálkásítás alatt elkövethetsz az edzésen

Hajlamosak vagyunk arra, hogy kevésbé informáltan rögtön belefussunk azokba a hibákba, amelyek a legelterjedtebbek – és egyben a legnagyobb károkat is okozhatják a diéta alatt. Most megnézzük ezeket a legalapvetőbb edzés-hibákat, hogy Te biztos ne kövesd el őket már az elején!

dieta_alapok_2.jpg

Épp csak elindult az új év, még nem késő belevágni! Diéta-alapok kezdőknek!

Az Új év hatására sok mindent megfogadunk… több törődés a párodnak, több családi program, több alvás, új munkahelyi projectek… de mindezek élén általában az egészséges életmód felé - főképp a diéta és a fogyás felé irányulnak a tervek.