1500 kalóriás diétás étrend - vegáknak

A legtöbb diéta erősen hús-alapon nyugszik, így a vegáknak mindig sokszor nagyobb gond követni egy-egy étrendet. Most jöjjön nekik egy alapprogram, ami az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

Az étrend célja:

Az 1500 kcal/napos étrend jellemzően testsúlycsökkentési céllal vehető igénybe – most kifejezetten vegáknak. 

Kiknek javasoljuk?

- Húst, halat nem fogyasztó személyeknek

- Nem egy drasztikus diéta, azonban pont így lassabb, de tartós fogyást eredményez, ha a következő célcsoportba tartozol:

Közepes fizikai aktivitást végző, 60-75 kilós nőknek (165-170 cm) vagy 80 kiló körüli, alacsonyabb termetű férfiaknak ajánlott, akik tehát kisebb súlyfelesleggel rendelkeznek. Ezen kívül nagyobb testsúlyúaknak is javaslom, amennyiben semmi vagy nagyon alacsony aktivitást végeznek. Ennél nagyobb súly vagy mozgás mellett ez a kalóriamennyiség alacsony lenne, illetve kisebb testsúly esetén pedig nem indítana be fogyást.

A konkrét étrend!

1. étkezés: 50 g zabpehely vízben, pici édesítővel főzve + 30 g fehérje por (akár növényi eredetű)
2. étkezés: 150 g tofu + 60 g bulgur + 100 g zöldség
3. étkezés: 120 g mozarella + 200 g zöldség
4. étkezés: omlett (2 tojásfehérjéből és egy sárgájából) + 80 g zsírszegény sajt + 100 g zöldség
5. étkezés: 100 g zsírszegény túró + 20 g protein por + 30 g mandula

Ez így körülbelül 1500 kalória, 160 g fehérje, 126 g szénhidrát és 40 g zsír!


Folyadékbevitel: Napközben 3 liter víz vagy cukormentes tea

Szilvi / FitBuilder TEAM



Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

dieta_az_unnepek_alat_04.jpg

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

vega_sportolo_02.jpg

Honnan a csudából szerezzen egy vega sportoló fehérjét?

Ha a vegák azon táborát erősíted, akik minden állati eredetű ételt elhagytak, akkor bizony joggal merülhet fel a kérdés: vajon van-e remény a számodra az izomépítés és a teljesítményfokozás hatékony mezejére lépni? És ha igen, mégis hogy?

pontrl_pontra_az_egszsges_trend_fel03.jpg

Pontról-pontra az egészséges étrend felé

Igyekeztünk olyan kis tippeket összegyűjteni, amelyek segítségével apró lépésekben tudunk változtatni étrendünkön, és mégsem azt érezzük, hogy hirtelen átcsaptunk spártai szigorba!

trend_03_1.jpg

8 kalória-csökkentő tipp a diétás étrendhez!

Olykor csak tényleg apróságokon múlik az, hogy tetemes kalóriától kíméljük meg magunkat. Tudom, van, amikor tényleg áldozatot kell hoznunk, és el kell engednünk a nagyi sütötte békebeli fánkot… de vannak olyan apró trükkök, melyekkel észrevétlenül is le tudsz faragni egy picit a napi kalóriamennyiségedből!

vega03.jpg

Miképp lehet teljeskörű és egészséges az étrended vegaként?

Milyen tápanyagokat kell esetlegesen pótolnod akkor, ha teljesen elhagyod az állati eredetű fehérjét? Fontos cikk minden vega olvasónak!

nemikulonbseg01.jpg

Segít-e a sport és az étrend kiegészítés, hogy tovább éljünk?

Miért van az, hogy a férfiak évekkel előbb halnak átlagosan, vagy éppen mi annak az oka, hogy a nők gyakrabban sérülnek le sportolás közben? Miképp hat erre a sport? Esetleg más és más étrend kiegészítőkre lenne szüksége a két nemnek?