Témák nekem: Paleo diéta

1500 kalóriás diétás étrend - paleo diétához!

A következő étrendet paleo diétát követők - így glutén-, laktóz-érzékenyek, és cukorbetegek is fogyaszthatják!

A paleo diéta tapasztalatok

Személy szerint nem vagyok nagy fanatikusa a paleo étrendnek, mivel egyfelől ha nem vagy étel érzékeny, akkor sok értelmes tápanyagtól eltilt – másfelől a markáns zsír és gyümölcsbevitel a fogyásnak sem kedvez, amit a paleo étrend alapelvei favorizálnak.

Bár tény, hogy jelentős testsúly esetén az adott paleo alapanyagok bevezetése, és a fogyás szempontjából halmozottan hátrányos liszt-cukor tábor lecserélése feltehetőleg valóban súlycsökkenéshez vezet.

Itt a kulcsszó a jelentős testsúly volt. Ha van miből fogyni, és eddig szégyentelenül pocsékul kajáltunk, akkor ezek a módosítások is eredményekhez vezetnek: a paleo-s kaják lassúbb felszívódásúak, több rostot tartalmaznak, a vércukrot sem piszkálják annyira – így jobban eltelítenek, nem támadod le a hűtőt rendszeres gyakoriságú időintervallumként és összességében kevesebb kalóriát vittél be, mint a hagyományos étrendeddel. Hurrá, fogyunk a Paleóval…

Sokan a fogyás céljából térnek át a paleo étrend alapelveire és mivel ez egy életmód, így általában sehol sincs konkrét étrend vagy valamilyen étrend-tervezési stratégia az orruk alá dugva… így az adott alapanyagokból mindent mértéktelenül esznek, amit a paleo megadhat: zsírosabb húsok, sok gyümölcs, magok és maglisztes péktermékek, magtejek, paleo-krémes…soroljam?

Szóval összeállítottam egy 1500 kalóriás étrendet, mely a legtöbb (női...) olvasónak tökéletes lesz!

A paleo diéta mintaétrend célja:

Az 1500 kcal/napos paleo diéta mintaétrend jellemzően testsúlycsökkentési céllal vehető igénybe

A paleo diéta mintaétrendet kiknek javasoljuk?

Nem egy drasztikus diéta, azonban pont így lassabb, de tartós fogyást eredményez, ha a következő célcsoportba tartozol:
Közepes fizikai aktivitást végző, 60-75 kilós nőknek (165-170 cm) vagy 80 kiló körüli, alacsonyabb termetű férfiaknak ajánlott, akik tehát kisebb súlyfelesleggel rendelkeznek. Ezen kívül nagyobb testsúlyúaknak is javaslom ezt a paleo diéta mintaétrendet, amennyiben semmi vagy nagyon alacsony aktivitást végeznek. Ennél nagyobb súly vagy mozgás mellett ez a kalóriamennyiség alacsony lenne, illetve kisebb testsúly esetén pedig nem indítana be fogyást.

A konkrét paleo diéta mintaétrend!

1. étkezés: Banánpalacsinta: 2 tojás + 1 banán + 20 g paleo(mag)liszt + 20 g sűrű paleo proteinnel leöntve
2. étkezés: 120 g totukrém (édesítővel, vagy sósan fűszerezve) + pár szem mandula
3. étkezés: 150 g csirkemell + 60 g quinoa vagy paleo száraztészta + zöldség
4. étkezés: 150 g csirkemell vagy hal + zöldség
5. étkezés: Chia puding: 15 g chia mag + 1 dl kókusztej + 30 g paleo protein
+ 10 g kókuszzsír a csirkemell kisütéséhez
+ 30 g paleo protein edzésnapokon (A paleo proteinekről írtunk bővebben, lenn, a kapcsolódó cikkek alatt megtalálod!)

Ez így körülbelül 1500 kalória, 170 g fehérje, 82 g szénhidrát és 45 g zsír!

20 880 Ft -23% 15 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg
14 380 Ft -15% 12 180 Ft
mhp_paleo_protein_908.jpg
16 080 Ft -15% 13 680 Ft
dymatize_elite_primal_924.jpg

Folyadékbevitel: Napközben 3 liter víz vagy cukormentes tea

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

paleolit_dita_09.jpg

Paleolit diéta

Valóban hatékony-e a módszer vagy csak egy újabb trend, amivel mossák az agyunkat a reggeli műsorokban? Kicsit járjunk utána a dolognak!

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

csoki_10.jpg

Kettő az egyben: Paleo protein csoki és szaloncukor!

A mai recept igazi 2 in 1 lesz! Eredetileg egy gyorsan összedobható kis protein csoki receptet akartunk Nektek mutatni - viszont az ünnepek közeledtével és némi méretre szabással és csomagolással akár szaloncukorként is fel lehet vonultatni(nemcsak) a gyúrós és/vagy diétázó rokonok előtt!

paleolit_dita_09_1.jpg

Tudsz-e tömeget növelni a Paleolit diétával?

A Paleo diéta jól működhet fogyás vagy súlymegtartás céljából. De vajon akkor is hasznos lehet nekünk ez a fajta életmód, ha tömeget akarunk növelni?

paleo_01.jpg

Miért nem tudok hatékonyan fogyni a Paleo-val?!

A tapasztalatok ellentmondásosak. Egyesek gyors fogyásról, még mások stagnálásról, sőt, testsúlygyarapodásról is beszámoltak. Nézzük meg, hogy alkalmas-e a paleo étrend a testzsír csökkentésre – és ha igen, akkor pontosan miképp?

paleo_liszt_02.jpg

Paleo-lisztek: mit tudnak és mit nem?!

Az áruk nem olcsó, így nem árt tudni, hogy mégis mire képesek, mit tudnak, és mi az, amire inkább ne használjuk őket a konyhai manőverek során!