1200 kalóriás étrend

Ez egy drasztikus diéta, amit nem célszerű huzamosabb ideig tartani – azonban néhány esetben indokolttá válhat... Nézzük meg kiknek ajánljuk, kiknek nem...és végül egy példa étrendet is a kezetekbe adunk!

Az étrend célja:

Az 1200 kcal/napos étrend egy elég drasztikus, nem huzamosabb ideig fenntartható, de gyors testsúlycsökkentési céllal vehető igénybe.

Kiknek javasoljuk?

Ez egy drasztikus diéta, amit nem célszerű huzamosabb ideig tartani – azonban néhány esetben indokolttá válhat:

Ha alacsony, szinte semmilyen fizikai aktivitást végző, 60-65 kilós nő vagy (170 cm alatt), akik tehát kisebb súlyfelesleggel rendelkeznek, illetve utolsó kilókkal küzdenek, de stagnálnak egy ideje. Ennél nagyobb súly vagy mozgás mellett ez a kalóriamennyiség alacsony lenne, illetve kisebb testsúly esetén pedig nem indítana be fogyást.

Figyelem, Ti semmiképp NE próbálkozzanak az 1200 kcal-os étrenddel:

Tinédzser korúak, terhes vagy szoptató mamák, sportolók, kemény fizikai munkát végzők.

A konkrét étrend!

Az étrend betarthatósága nem egyszerű, de segítség a napi ötszöri étkezés, mely stabilan tartja a vércukrot, és nem hagyja, hogy durván megéhezzünk. A jóllakottság érzet kialakulásához és fenntartásához elengedhetetlen, hogy magas legyen a rostbevitel (ez a zab, a zöldség és az útifű maghéj képezi), illetve az izomzat és az anyagcsere fenntartásához a magasabb mennyiségű fehérje.

Első és utolsó étkezés előtt 1-1 kanál útifű maghéj egy pohár vízben elkeverve! (Tipp: én citromos vízzel, BCAA-s vízzel egy húzásra legyűröm… ha nagyon nem megy, akkor a proteint vedd ki az étkezésekből és idd meg azzal!)

1. étkezés: 40 g zabpehely vízben megfőzve + 30 g fehérje por + 120 g zsírszegény túró + édesítő
2. étkezés: 2 szelet puffasztott rizs, 2-3 szelet csirkemell sonka, zöldség
3. étkezés: 150 g párolt csirkemell + 45 g barna rizzsel + zöldség
4. étkezés: 150 g párolt csirkemell + 200 g brokkoli
5. étkezés: 30 g fehérje por + 120 g zsírszegény túró

Folyadékbevitel: Napközben 3 liter víz vagy cukormentes tea

Javasolt kiegészítők (ugye NEM edző emberekről van szó): 

reggel: vitaminok, L-carnitine
este: halolaj kapszula, ásványi anyag tabi, ZMA

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Szia!
4 kilo felszaladt ram az elmult par honapban es gondoltam kiprobalom ezt a dietas etrendet napi 5x etkezem szoval nem hiszem, hogy lesz problema.
A kerdesem az lenne, hogy nyers allapotban 150g a csirke vagy parolva mar?
Elore is koszonom a valaszod!
Stella
Stella | 2017-06-21 10:09:35
Szia! Minden nyersen van megadva!
Tőke Szilvia | 2017-07-02 05:47:28
Szia !
A kérdésem az lenne, hogy melyik fajta fehérje por a leg ajánlatosabb ehez a diétához?
Vivien | 2018-06-28 02:31:31
Alapvetően bármilyen tejsavó fehérje (whey protein)
Szőke György | 2018-08-22 11:08:51

Kapcsolódó cikkek

dieta_az_unnepek_alat_04.jpg

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

dits_sti_titok_05.jpg

A nagy diétás süti-trükk!

Ritka az olyan diétás süti, amiből akár több kockát is betolhatunk, mégse kell miatta másnap több órán át róni a büntető kardió-köröket... de megoldás talán most is van! Diétás süti-trükk!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

pontrl_pontra_az_egszsges_trend_fel03.jpg

Pontról-pontra az egészséges étrend felé

Igyekeztünk olyan kis tippeket összegyűjteni, amelyek segítségével apró lépésekben tudunk változtatni étrendünkön, és mégsem azt érezzük, hogy hirtelen átcsaptunk spártai szigorba!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

trend_010.jpg

Egyszerű testépítő étrend - a sietős hétköznapokra!

Olyan típusú étrendet válogattunk össze, melyek tartalmazzák a legjobb minőségű tápanyagforrásokat, megfelelő elosztásban, és a lehető legegyszerűbb módon. Ha szoros a heti rend, ezeket az ételeket könnyen és gyorsan elkészítheted, opcionálisan magaddal is viheted!

trend_03_1.jpg

8 kalória-csökkentő tipp a diétás étrendhez!

Olykor csak tényleg apróságokon múlik az, hogy tetemes kalóriától kíméljük meg magunkat. Tudom, van, amikor tényleg áldozatot kell hoznunk, és el kell engednünk a nagyi sütötte békebeli fánkot… de vannak olyan apró trükkök, melyekkel észrevétlenül is le tudsz faragni egy picit a napi kalóriamennyiségedből!

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.