1200 kalóriás étrend - ajánlott-e egyáltalán valakinek?

Ha rákeresel, akkor láthatod: az internet tele van 1200 kalóriás - vagy még annál is kevesebb tápértékű étrendekkel. A kevés napi koszt természetesen hatalmas ígéretekkel, mínusz kilókkal és centikkel kecsegtet... de vajon tényleg megéri bárkinek is ilyen étrendet követni?


Anno még mi is írtunk egy ilyen étrendmintát. Ott is felhívtuk a figyelmet arra, hogy ez egy drasztikus diéta, amit nem célszerű huzamosabb ideig tartani – azonban néhány esetben indokolttá válhat...

Kiknek javasolható és miképp?

Ha alacsony, szinte semmilyen fizikai aktivitást végző, 60-65 kilós nő vagy (170 cm alatt), akik tehát kisebb súlyfelesleggel rendelkeznek, illetve utolsó kilókkal küzdenek, de stagnálnak egy ideje. Ennél nagyobb súly vagy mozgás mellett ez a kalóriamennyiség alacsony lenne, illetve kisebb testsúly esetén pedig nem indítana be fogyást.
Ilyen alacsony kalóriabevitel mellett - ahogy írtam - magas teljesítményű sportot nemigen lehet folytatni, de egy rendszeres, könnyedebb aerobhoz is már kevés. Ha mégis mozogsz mellette valamit, akkor célszerű kifejezetten ráfeküdni az aminosavakra (BCAA, glutamin), mely az izomzatot valamelyest védik a leépüléstől. Emellett a CLA is izomzatvédő, és zsírégető hatású.

8 180 Ft -35% 5 280 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg
5 380 Ft -15% 4 580 Ft
nutrex_glutamine_drive_300_g_new.jpg
6 580 Ft -15% 5 580 Ft
bsn_dna_series_glutamine.jpg
7 480 Ft -20% 5 980 Ft
mutant_bcaa_97_348.jpg
22 380 Ft -15% 18 980 Ft
mutant_iso_surge_2270.jpg
27 280 Ft -18% 22 280 Ft
dymatize_iso100_2200_g_new.jpg
4 380 Ft -21% 3 480 Ft
mutant_glutamin_300.jpg

Figyelem, Ti semmiképp NE próbálkozzanak az 1200 kcal-os étrenddel: Tinédzser korúak, terhes vagy szoptató mamák, sportolók, kemény fizikai munkát végzők. Ha heti szinten legalább 3-szor aktívan edzel, akkor is nagyon kevés lesz.

De miért is akkora baj a koplalás?

A baj ott kezdődik, hogy ha lecsökkented drasztikusan a bevitt kalóriát, akkor a szervezet nagyon gyorsan elkezd raktározni: lelassítja az anyagcserét és átáll spájzoló üzemmódba. Sőt, van rosszabb. Elkezdi bontani az izomfehérjét, melynek következménye az egyre gyatrább anyagcsere, diétás plátók, jojó effektus és a "pók külső": vagyis vékony végtagok és egy gombóc középen. Ergó: magasabb testzsír százalék és kisebb izomtömeg.

De hát a mérleg kevesebbet mutat…

Igen. Ha valaki napi 1200 kalóriát visz be összesen, akkor aztán tényleg nem nehéz fogynia. Ha sokat iszunk mellette, sok zöldségből tesszük össze az adagot, akkor a zöldségekben lévő rostoktól és a sok folyadéktól valamennyire eltelítődünk, így pár napig el lehet vele vegetálni… erős akarattal.
A gyorsan leadott kilók azonban nagy eséllyel NEM a zsírok lesznek - hanem az alacsony tápanyagbevitel mellett főképp víz fog távozni a szervezetedből, illetve a tested a saját izomfehérjéidet kezdi bontani energianyerés céljából.


Hidd el, leadni pár kilót könnyebb, mint aztán a színtiszta, anyagcsere pörgető izomzatot visszaépíteni!

Az 1200 kalóriás diétának további hátulütői is vannak. Például az, hogy ez legfeljebb csak egy-két hétig tartható állapot, de utána besokall a tested vagy a lelked… és hamar ott találhatod magad egy hatalmas többsajtos pizza előtt kiéhezve…
Tehát! Nagyon ritka kivételek azok, akik átmenetileg 1200 kalórián tengődhetnek. A minimum kalóriabevitel valahol 1400 kalóriánál kellene kezdődnie. Ha úgy látod, hogy na ettől biztos nem fogysz, akkor pedig a sportolási rátán növelj! Leginkább senkinek nem javasoljuk, ha valaki mégis belevág, akkor a fent leírtakkal számoljon!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

dieta_hazugsagok_02.jpg

A diéták hazugságai

Nézzünk szét manapság melyek is a legfelkapottabb diéták - és az ezekhez fűződő, közszájon forgó sületlenségek.

dieta_hazugsagok_040.jpg

A diéták hazugságai - 2.rész

Folytatjuk a diéták átveréseiről szóló történetet, hogy ne dőlj be mindennek!

csalo_napok02.jpg

Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

dits_kret_04.jpg

Az igazi diétás konyha trükkök!

Egyszerű, mégis tökéletes lehetőségeket mutatunk diétázóknak, akik a hús köré ültetett száraz aljnövényzetet már unják, és valami más, nedvdúsabb komponensre vágynak. Ezek olyan tippek, melyekkel valóban komoly kalóriáktól tudod magad megkímélni!

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

dieta_uj_dimenzioban_03_1.jpg

Diéta-választó kisokos: a jó diéta 5 ismertetőjele

Összegyűjtöttem Nektek 5 pontot, amivel érdemes átfuttatnotok bármilyen diétát, és ha egy pontnál is kétes az összhang – akkor bizony valószínűleg ismét sikerült olyan divat-étrendbe belenyúlnunk, ami nem fogja a kellő sikert meghozni.

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

hajdina05_1.jpg

1500 kalóriás diétás étrend - vegáknak

A legtöbb diéta erősen hús-alapon nyugszik, így a vegáknak mindig sokszor nagyobb gond követni egy-egy étrendet. Most jöjjön nekik egy alapprogram, ami az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

200_kaloria_nasi_1.jpg

200 kalóriás egészséges és diétás nasik, mert nasizni jó.

Mindig szeretünk Nektek segíteni az étrend tervezésben. Mindenki a kalkulátorok alapján számolva, a napi kalória limitét figyelembe véve rakja össze a menüt. Most pedig 200 kalóriás nasikkal egészítjük ki a napi "habzsi-dőzsit", hogy ne fulladjon szenvedésbe a diéta. :)