10 tipp az ízületeid védelméért!

... mert van élet a glükozaminon túl is!

Amikor az ízületek védelmét szolgáló kiegészítőkről beszélünk, akkor első körben mindenki a glükozaminra szokott gondolni. Ennek a fogyasztása (napi minimum 1000 mg, 2-3 részletben elosztva) az alap, mivel valóban érezhető eredményeket hozhat. Azonban nem csak a glükozamin - és esetleg az MSM - segíthet az ízületi fájdalmak leküzdésében! Számos más táplálék és/vagy kiegészítő létezik, ami az ízületek egészségét szolgálja. Nézzünk meg ebből 10-et, amit viszonylag könnyedén elérhetsz Te magad is!

1. Az esszenciális zsírsavak - különösen az Omega – 3 - segítenek abban, hogy csökkentsék a krónikus gyulladást a szervezetben. Mivel Magyarországon a tengeri halak fogyasztása nem éppen egy bevett szokás, így kiegészítőként a halolaj fogyasztása erősen javallt!

15 080 Ft -20% 12 080 Ft
animal_omega_30.jpg

2. Igyál több vizet. A víz talán a legegyszerűbb, mégis legnagyszerűbb kenő anyag a testen belül és kívül.

3. Számos fűszer van, aminek természetes gyulladáscsökkentő hatása van: például a fahéj, a curry, és még néhány más fűszernövény, amit relatív széles körben használnak már a hazai konyhákban.

4. Ha a négylábú állatok (disznó, marha, esetleg aki rendszeresen eszik gyors kínai étteremben, annak a macska… hi-hi) fogyasztását visszaveszed és szárnyasokra cseréled, akkor csökkented a gyulladást okozó fehérjék szintézisét, ami ízületi fájdalomhoz vezethet!

5. Az antioxidánsok fogyasztása csökkenti a szabadgyököket, amik sok esetben közvetve vagy akár közvetlen is felelőssé tehetők az ízületekben végbemenő gyulladásos folyamatokért.

11 780 Ft -15% 9 980 Ft
san_green_supreme_3170.jpg

6. Az ananász természetes gyulladáscsökkentő. Már korábban részletesen írtunk az összetevőknél a hatóanyagáról, a bromealinról – mely számos komplex ízületvédő alapanyaga.

7. A babfélék rendelkeznek olyan természetű fehérjékkel, amik a lágyszövet regenerációban fontos szerepet töltenek be - emiatt a bab fogyasztása segítséget nyújt a gyorsabb ízület gyógyuláshoz.

8. Fogyj le! Ha csökkented a testtömeged, akkor kisebb lesz a terhelés az ízületi felszíneken is. Már néhány kilógramm túlsúlytól való megszabadulás is érezhető javulást hoz ezen a téren is.

9. Igyekezz kerülni a kész ételeket, és próbálj minél több élelmiszert a lehető legtermészetesebb formájában fogyasztani.

10. Egyél alacsony glikémiás indexű élelmiszereket! A stabil vércukor szint is segít a gyógyulási folyamatokban.

A fenti 10-es lista mindenki számára könnyen elérhető, és ha a hagyományosnak mondható glükozamin kúrával kombináljuk, akkor nyert ügyünk van!

14 680 Ft -15% 12 480 Ft
universal_animal_flex_44.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fenek03_1.jpg

Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Az egy lábon végzett gyakorlatok bemutatása: vajon mennyit profitálhatunk, ha csak fél lábbal állunk a földön?

zsiros_mitoszok_04_1.jpg

Bemelegítés - a világ legjobb módszere a sérülések elkerülésére

Bemelegítés a gyakorlatban: a legfontosabb lépések a sérülések elkerüléséhez!

vitamin_031_1.jpg

Nyomelemek összefoglaló

repa01_1.jpg

Vitaminok összefoglalása

Összeszedtük nektek a legfontosabb vitaminokat, azok legfontosabb élettani szerepét, hiányukban előforduló tüneteket, ajánlott napi mennyiséget, természetes előfordulásukat.

erdemeld_ki_guggolas_1.jpg

Te mit tennél meg egy tökéletes guggolásért?

Mutatok néhány erősítő, illetve korrekciós gyakorlatot, melyek remélhetőleg majd segíteni fognak a helyes mozgásminta kialakításában: Öt meg még egy módszer arra, hogy valóban kiérdemeld a guggolást!

teljesitmenytura_2.jpg

Gyorstalpaló teljesítménytúrázóknak

Bizony ám. Az edzőtermen kívül is van élet. Futhatunk, úszhatunk, kúszhatunk, mászhatunk, de akár teljesítménytúrázás élményeivel is gazdagodhatunk. A kérdés csak az, hogy vajon elég felkészültek vagyunk rá?

derekajdalom_03.jpg

Derékfájdalmak nyomában

Járjuk körbe az egyik leggyakoribb problémát, a derékfájdalmakat: hogyan enyhítsük az alsó háti panaszokat gyorsan és hatékonyan!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

bokasrls_01.jpg

Ne lépj félre! Inkább előzd meg a bajt... hogy kimenjen a bokád!

A félrelépések komoly fájdalmakkal és következményekkel járnak - kmmm... a sport területén is. Egy roppant rövid, egyszerű kis edzésrutint fogtok ma tanulni, amellyel sokat tehettek azért, hogy elkerüljétek a bokasérüléseket.

knyk_03.jpg

A leggyakoribb könyök panaszok

A két leggyakoribb, túlterhelésből származó könyökbántalommal foglalkozunk jelen írásunkban: megnézzük miért alakultak ki, és miképp lehet velük a leghatásosabban leszámolni!

msm.jpg

MSM

Az MSM széles körben alkalmazott étrend kiegészítő, amit használnak egyaránt az izom- és ízületi fájdalom, illetve különféle gyulladások esetében.

combhajlt_srlsei_03.jpg

Combhajlító sérülések fókuszában!

Íme pár tipp, amivel elkerülhetsz egy komolyabb combhajlító sérülést!

gyulladscskknet_telek_05.jpg

Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Ízületi gyulladás esetén kulcsfontosságú lehet a táplálkozásod! Megmutatjuk milyen ételeket vigyél be, és miket kerülj - hogy a gyulladásos folyamatokat minél hamarabb leküzdhesd!

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!