Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Tévhitek a női fenék-formálásról

A farizom. Népszerű testrész mind a férfiak, mind a nők esetében. A férfiak megőrülnek érte, mi pedig azért, mert mindig nem elég kerek, feszes, formás… Megnézzük most a legnagyobb tévhiteket a női farizom edzésében, aztán pedig azt is, hogy miképp tudsz megszabadulni a lapos, palacsinta popsidtól!

Azt hiszed, hogy a genetika ellen kár felvenni a kesztyűt.

A kesztyűt talán kár felvenned, de az olimpiai rudat és a kézi súlyókat annál kevésbé! Igen, szidhatjuk a genetikát, mert nem olyan géneket kaptunk a sorstól mint Jen Selter…

De igazából ezek csak kifogások. A genetikán nem változtathatsz, az edzéseiden pedig nem akarsz... Kényelmes beletörődni, a combgépben ücsörögni, vagy a taposón megtámaszkodva kiolvasni a Glamour épp aktuális számát. De a puhány fenék edzéstől a feneked is az marad!

Azt hiszed, elég csak fogyni.

A fenék formáját elsősorban a farizmok adják, no meg persze a zsír, bár az inkább torzít az összképen. Tény, hogy egy normális diéta centiket lepucolhat a hátsódból, de a palacsinta-popsi effektuson mit sem segít.

Erősítés nélkül - egy komolyabb fogyókúra miatt is - a farizom megereszkedett, petyhüdt és lapos lesz… amely jóformán egybeolvad a comhajlítóddal. Ennek csak egyetlen dolog az ellenszere: az izomtömeg növelés! A fenék kerekségét az izomszövet fejlesztésével igen is lehet javítani, szóval tessék komolyan venni a súlyzós edzést, és bebújni a guggoló rúd alá.

Te viseled a nadrágot és ne az tartson össze Téged!


Azt hiszed, keményen megedzetted a farizmokat.

Nem feltétlenül abban kell megadni az edzésed minőségének a fokát, hogy másnap lábra tudsz-e állni, vagy hogy az izomláztól a vécézés is nagyobb kihívás, mint diéta alatt elmenni a fornettis előtt. Egy százismétléses láblendítés vagy egy maratoni tárogatás miatt szépen besavasodsz, és másnap emberes izomlázad lesz – azonban itt az ellenállás annyira alacsony, hogy nem fog fejlődést kiváltani! Az izmokat túl kell terhelni ahhoz, hogy fejlődjenek! Lehet, hogy kezdetben még ez is meghatotta a tested, de egy idő után hozzászokik a terheléshez!

Azt hiszed nagy súlyokkal edzel.

Most talán meglepődsz, de ha nem most látsz először edzőtermet, akkor tudsz Te többet is, mint 10 kilóval a válladon bohóckodni. Egy veteránabb, haladó edzettségű nőnek a testsúlyával kell(ene) guggolnia. Vagy legalább is erősen efelé kéne tendálnia. Ha Te is régi mókus vagy a teremben és még az olimpiai rúd sem volt a nyakadban legalább egy falatnyi tárcsával, akkor ideje nagyon elgondolkodni. (Természetesen az első a szabályos mozgásminta elsajátítása, és a fokozatos terhelésnövelés… de legyen növelés. :))

Azt hiszed, hogy csak fenék-nap kell.

Mivel nem akarunk mást, csak kerek hátsót, így kizárólag dedikált popó napokkal tűzdeljük ki az edzéstervünket. Ez persze nem fair a többi izomzatoddal szemben. Egyfelől hiába javulna valamit az alsó fertályon a helyzet, hidd el, egy hájtól lobogó tricepsz vagy egy csontos felsőtest ugyanolyan kiábrándító. Nem beszélve a dolgok egészségügyi vonatkoztatásról.

Itt említeném meg, hogy sokan valóban csak farizom-orientált gyakorlatokat tartanak, a láb többi szekcióját mellőzve. Ez abból a szempontból is hatalmas hiba, hogy például egy szépen megedzett, íves combhajlító sokkal jobban kiemeli a farizom formáját, azaz optikailag is kerekedd, formásabb lesz a hátsód!

Azt hiszed, hogy a tárogató gép és barátai a legjobb teremtartozékok.

Kezdő szinten teljesen felesleges izoláló gyakorlatokkal húzni az időt. Az összetett alapgyakorlatokkal – melyek több izomszövetet vonnak a munkába – sokkal nagyobb terheléssel tudsz dolgozni, és hamarabb fog visszaköszönni a fejlődés is. Még ha haladóbbként szükségét érzed egy-egy izolációs feladatnak, akkor se feledd: alapgyakorlatok mindig elsőbbrendűek lesznek!


Azt hiszed, hogy a taposó gép a megváltás kulcsa.

Tudom, imádjuk a taposó gépet. Kiválóan lehet rajta olvasni, sőt, itt még lépcsőzni könnyebb, hiszen a gépen tudunk támaszkodni, és sokan élnek is ezzel a lehetőséggel – mert amúgy is így jobban dolgozik a farizom… De! Egyfelől az esetlegesen előre dőlt és görnyedt hát hamar fájdalmas végkimenetelt okozhat, másfelől a kartámasszal pont levesszük a terhelést a lábunkról. 

A másik, hogy hiába nyüstölöd a gépet órákig… nincs helyi zsírégetés! Vagyis ha abban a szellemben választottad a taposót, hogy attól majd szöcskeként ugranak le a zsírpárnák a hátsódról, akkor borítékolhatod a csalódást. Nem beszélve arról, amiről már beszéltünk: a kerek, feszes popsihoz nagy terheléssel végzett, erősítő gyakorlatok kellenek. A taposógép ezt nem adja meg Neked, hacsak nem kapod a válladra, és teszel vele egy kör sétálós kitörést.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kérdések, Vélemények

Kedves Szilvi! Erdeklòdessel olvasom a cikkeidet, es most tanacsot szeretnek kerni.
Probalok rovid lenni.Januari fogadalom.Igy kezdodott. 48 eves vagyok,klimaxolok.Atlagos testalkatu,60kg.
Elkezdtem edzeni 2 honapja,megfogadva a tanacsaidat,persze, sajat meretre szabva.Ugy nez ki,hogy mukodik.Legalabbis ami a terfogatnovekedest illeti.:-) Szoval: aminosav edzes elott-utan,multivitamin,tejsavofeherje,es feherje diieta.2 honapja nem eszem kenyeret ,tesztat,krumplit stb. Mondhatom,hogy eletemben nem erztem ilyen jol magam.Eros vagyok,jo a kozerzetem es kevesbe faradekony.A kerdesem: abbahagyjam e tejsavot edzes utan vagy nem. Mert elegge megvastagodtam es fedett vagyok. Jo e ha l-carnitint is szedek?Tudod,en is keszulok a nyarra es be akartam bizonyitani magamnak,hogy ennyi idosen is el lehet kezdeni.25 eve jartam edzeni eleg sokat,ebbol eltem mostanaig.
Szoval,szerinted?
Koszonom,ha valaszolsz
Udv,Kata /firenze

Firenze07 | 2017-03-08 07:07:11

Szia! A fedettség nem a tejsavó hibája, ez egy fontos tápanyag, ami kell a fejlődéshez! Ami esetleg segít, egy kis plusz kardió, amihez természetesen szedhetsz karnitint is! Amúgy nagyon büszke lehetsz magadra, nem kevesen mondhatják el ezt magukról!

Tőke Szilvia | 2017-03-08 11:42:19

Én elég vékony alkat vagyok...nekem híznom kell..genetika!!!
19éves vagyok és 46kg :/
Járok kondizni.
Már 2 hónapja..nekem nagy súlyokkal kell keveset vagy inkább kisúlyal többet..????
Szoktam csinálni külőnben ezt a popsi gyakorlatot.:)
Köszönöm a választ minden tanácsot elfogadok :)

Dalmi | 2017-03-08 22:45:23