Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Táplálékkiegészítők a másnaposság ellen!

Szilveszter előtt nem árt tudni...

Bár a legtöbb sportoló, testépítő kerüli az alkohol túlzott fogyasztását – ugyanakkor néha, főképp így szilveszter tájt előfordul, hogy kissé eltávolodunk a megszokott elveinktől és ha nem is az asztal alatt ébredünk reggel, akkor is egy embertelen másnapossággal kell szembenéznünk... főképp ha nem a képességeinkhez mérten adagoltuk előző este a torkunkba a szesz-mennyiséget.

Íme pár tipp – többek között a táplálékkiegészítők oldaláról – melyek segítenek leküzdeni a bulizás utáni nyomok kellemetlen maradványait!

A legfőbb probléma az, hogy az alkohol kiszárítja a szervezetet, nem támogatja a normális táplálkozást, illetve a lebomlásakor keletkezett méreganyagok irritálják a gyomrot, és okozzák a legtöbb negatív tünetet. Nézzük mit tehetünk ezek ellen!

Folyadékpótlás a legfontosabb!

Az alkohol az úgynevezett anti-diuretikus hormon (ez az amolyan "szomjúsághormon") termelésének befolyásolásával kiszáradást okoz. A legjobb az lenne, ha még lefekvés előtt innál egy-két nagyobb pohár ásványvizet – bár ez sokszor kivitelezhetetlen, hiszen örülsz, hogy ha annyi lélekjelenléted van, hogy a (saját) ágyadig eltaláltál. Reggel viszont mindenképp pótold a folyadékot – lehetőleg ne kávéval (ami szintén vizelet hajtó) és ne is az előző estéről rád maradt sör-bor kombóval. Helyette tea, ásványvíz, gyümölcslé lenne a legnyerőbb.

Okos dolog, ha hagysz egy előre elkészített teát vagy egy liter vizet az ágyad mellett, - így ha éjjel felébredsz máris tudod hidratálni a tested.

Másnaposan általában nem visszük be a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot, így ha bírja a gyomrod, akkor a fehérjeturmixok is hasznos társaid lehetnek a detoxikóládásban. Ha nem megy le, akkor aminosavakkal próbálkozz!

Ha megy a szilárd kaja, akkor fehérjében gazdag ételek domináljanak. Tojásrántotta egy biztos pont.

A méregtelenítést amúgy a citrullin-malát és a glutamin is elősegíti.

A citrullin-malát a vérkeringés fokozó hatásával hatékonyan távolítja a felhalmozódott káros anyagcseretermékeket, illetve az alkohol lebontását is támogatja a szervezetben.

Glutamin több ponton segíti a másnaposság kiheverését. Az alkohol több mérgező hatása ellen működik: erős antioxidáns, így védi az emésztőrendszered, a májad, csökkenti a hányingert, erősíti az immunrendszered. Gyorsítja az alkohol lebontását. Érdemes már a buli előtt 10-15 g glutamint elfogyasztani, hogy a másnap némiképp kellemesebben teljen!

A BCAA-k (valin, leucin, izoleucin) nemcsak anti-katabolikus hatásúak, de szintén fokozza az alkohol lebontását, segítik a máj működését és enyhítik a másnaposság érzését.

Vitamin és ásványi anyagpótlás

Másnap kiemelten fontos a vitamin és ásványi anyagpótlás! Vitaminok közül a plusz C és B vitamint emelném ki, ásványi anyagok közül pedig a cinkre és a magnéziumra helyezz hangsúlyt. Ezen mikrotápanyagok mind az alkohol mérgező hatása ellen hatnak, és segítik semlegesíteni a testedben.

Ezen kívül javaslom, hogy ne álmodj aznap (normális) edzésről, inkább pihenj, és imádkozz az égiekhez, hogy a haverok ne nyomják tele a közösségi felületek oldalait az előző este készült képeiddel. ;)

Mindenkinek nagyon kellemes Szilvesztert, és edzésekben gazdag Boldog Új Évet kívánunk!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett