Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Támadd hátba az izomrostokat - új húzódzkodás variációkkal!

A két leggyakoribb hiba a húzódzkodás során - 2. rész

Két komoly hiba van, amit a húzódzkodás során a legtöbben elkövethetünk: nem húzódzkodunk, illetve egyetlen húzódzkodás variációra korlátozzuk a repertoárunkat. Az első részben kis hegyi beszéddel remélhetőleg mindenkit kimentettem a kábelek karmai közül, és már ott lógtok lelkesen a húzódzkodó rúdon, hogy felküzdjétek magatokat a csúcsra... :) Helyes! De a csúcsra több út is felvihet, és egyik izgalmasabb mint a másik! Szemezgessünk ezek közül!

húzódzkodás, húzódzkodás szegycsonthoz, húzódzkodás variációk, hátedzés, hátizom, húzódzkodás szűken

Nézzük a másik típushibát: egyetlen húzódzkodás variációra korlátozzuk a repertoárunkat.

Amikor változtatsz a fogás módján és szélességén, vagy épp a húzódzkodás más paraméterein akkor mindig kicsit más izomrostokat dolgozol meg. A változásnak köszönhetően Te se fogsz ráunni a gyakorlatra, a fejlődésed is fel fog gyorsulni, és végén azon kapod magad, hogy egyenesen várni fogod, hogy újra a korláton lóghass! Íme néhány ötlet, hogyan tudod a húzódzkodás előnyeit még változatosabban kihasználni!

Húzódzkodás szegycsonthoz
Egy igen ritkán látott, amolyan hibrid húzódzkodás, mivel az eleje olyan, mint a húzódzkodás, a közepe mint az áthúzás, a vége pedig mint az evezés. Igazi 3 in 1!

A gyakorlat úgy indul, mint a hagyományos húzódzkodás, de mielőtt az állad elérné a rudat, kezdj el hátradőlni és a szegycsontoddal próbáld meg célba venni a rudat! A felső ponton tested nagyjából 45 fokban van a talajhoz képest - és ebből a pozícióból engedd vissza magad.Többféle fogástechnikával kivitelezhető, sőt, meg kell hagyni a mozgássort is általában mindenki a saját világára alakítja... Íme egy videó:

Egykaros negatív (excentrikus) húzódzkodás
Tanultuk, hogy az excentrikus szakaszban mekkora erő van… miért ne használnánk ki a húzódzkodás során? Húzd fel magad két karral, és kontrollálva engedd vissza magad egy karral.

Szakértő kollégák megállapították, hogy az erő és az izomzat növelésére bizony Istenadta lehetőség nyílik a mozdulat negatív (jelen esetben amikor visszaengedjük magunkat) részénél. A gyakorlatok excentrikus szakaszában jóval nagyobb erőt bírunk kifejteni - akár az egy ismétléses maximális súlynak a 125%-ával is többet - így az itt végzett munka nagyobb növekedést okozhat.

húzódzkodás, húzódzkodás szegycsonthoz, húzódzkodás variációk, hátedzés, hátizom, húzódzkodás szűken

Húzódzkodás szűk alsó fogással
Talán a széles fogású változat után ez az a változat, amit még elcsíphetünk a termekben. Remek bicepszfejlesztő gyakorlat, végezd rendszeresen és garantáltan több centit hozhat a karodra, mint a koncentrált karhajlítások együttvéve! Felesleges kezdőként külön bicepsz nappal vacakolni, koncentrálni, éjjel-nappal kalapálni… tanulj meg húzódzkodni, végezd rendszeresen és hidd el, pár hónap és jó néhány centit fogsz megköszönni ennek a variációnak!

Húzódzkodás "vetkőző" sorozattal
Igazi ínyenség a súllyal húzódzkodást. Mivel a legtöbb terem nem áll a helyzet magaslatán, és híján van súlymellényből vagy épp láncokból, így maradjunk az egyszerűbb megoldásoknál: szorítsunk súlyt a láb közé! Engedjük itt szabadjára a fantáziát… ha már fáradsz, akkor egyszerűen engedd el a bokáid közül a súlyt, és próbálj meg még egy-két ismétlést, immár csak saját súllyal összehozni.

"Side-to-side" (azaz "puszit a kézfejre":)) húzódzkodás
Egy remek kis húzódzkodás változat, amivel biztos nem találkoztál olyan gyakran. A hagyományos széles fogással indulunk neki, itt a kezeid legyenek vállszélességnél kissé szélesebb távolságban. Szóval ahelyett, hogy már az unalmas utakat járva simán középre felhúznád magad, most azt játsszuk, hogy az egyik oldali, majd a másik oldali kezedhez húzod fel magad. Kicsit szemléletes, de olyan mintha egy puszit akarnál nyomni a kézfejedre. Amerikai erőnléti edzők imádják ezzel a variációval kínozni a küzdősportoló klienseket.

húzódzkodás, húzódzkodás szegycsonthoz, húzódzkodás variációk, hátedzés, hátizom, húzódzkodás szűken

Ezen kívül még persze megannyi variáció van, sőt olyan gyorshalál-szettben a fentieket egy köredzés részeként egyszerre is alkalmazhatod... a lényeg, hogy mindig változatoss módon támadd hátba magad! :)

A másik fajsúlyos húzódzkodási hibáról

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Saját testsúlyos edzés a gyakorlatban: így növeld a terhelést!

Az edzésterv átböngészése után már Te is jó pár ötlettel gazdagodva képes leszel arra, hogy saját ízlésedre, fizikai kapacitásodra, céljaidra variálhatsz mindent!

Fitbuilder edzésterv 3. rész: Fókuszban a hát!

Következik a FitBuilder edzésterv harmadik része: ahol a cél nem más, mint a hátad szekrény méretűre növelése!

Húzódzkodás gyorshalál – újratöltve!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak. Garantáltan nagy kedvence lesz azoknak, akik szeretik gyorsan és hatékonyan kinyírni magukat!

Húzódzkodás szegycsonthoz

Egy igen ritkán látott, amolyan hibrid húzódzkodás, mivel ötvözi a hagyományos húzódzkodást, az áthúzás, és valahol az evező mozdulat is felrémlik benne. Igazi 3 in 1!

Húzódzkodás kötéllel, bicepszre

Ez a gyakorlat a egyfelől a szokásos beforgatós-kalapálós-koncentrálós karozás helyett egy igazán inger gazdag alternatíva lesz a bicepsznek – másfelől az alkar izmait és a fogáserősséget is fantasztikusan fejleszti!

Nyak mögé húzódzkodás és nyak mögül nyomás - a feketelistás gyakorlatok!

Két gyakorlat, amely nem feltétlenül javasolt az átlag ember számára... ennek ellenére nagyon sokan csinálják, pedig nem biztos, hogy megérik meg a kockázatot. Megválaszoljuk a miért, és azt is, hogyan helyettesítsd őket!

Balboa – kör

Egy igazán ütős kis gyakorlatsor, melyet mindenképp végig kell nyomnod... és ha az állóképességed fejlesztése nem elég motiváló cél, akkor küzd végig a jó öreg Rocky Balboa kedvéért!

Húzódzkodás edzésterv nulla vagy akár az alatti szintről!

Ott állunk a húzódzkodó keret alatt, meredten bambulunk felfele, de egy ismétlést sem tudnánk kivitelezni. Nem adjuk fel, hanem erőt veszünk magunkon és megtanuljuk fokozatosan az egyik legjobb felsőtest gyakorlatot!

Húzódzkodás "gyorshalál"!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely az egyik személyes kedvencem és mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak.

A húzódzkodás a felsőtest guggolása! Te is kellő tiszteletben tartod?

Két komoly hiba van, amit a húzódzkodás során a legtöbben elkövethetünk. Lefogadom, hogy Te is. Ha érdekel mi az, akkor kttint a cikkre!

Csuklya-fejlesztés ... hiperfokozattal!

Amennyiben Te is tekintélyes, vállak felett kiemelkedő csuklyával szeretnél rendelkezni, akkor olvass tovább!

Húzódzkodás szűk fogással

A szűk fogású húzódzkodások a leghatékonyabb tömegnövelő gyakorlatok, amit a bicepszed valaha is átélt. Ha nem szezongyúrós vagy, akkor a karedzésed markáns része legyen ez gyakorlat!

A hátedzés tíz parancsolata

Úgy érzed, hogy tökéletes a hátedzésed? Lehet. Lehet, hogy fejlődsz az eddigi módszereddel. Viszont rengeteg időt megspórolhatsz, ha betartod ezeket a szabályokat. És hamarabb szárnyra kapsz, mint hinnéd.

Hogyan FOGJUNK hozzá? – avagy jöjjenek a terítékre a különféle fogások.

Szűken, szélesen, befelé, vagy kifelé? Merj hátat fordítani eddigi hát edzéseidnek... mert a hátad megérdemli, hogy minden irányból és különféle fogásvariációkkal dolgoztassuk meg.