Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Szabadulj meg a zsigeri zsírtól!

Zavar a vastag derekad? Lehetséges, hogy a szövetek közti zsír a felelős!

Vannak néhányan (talán Te is közéjük tartozol), akik bár rendszeresen edzenek, emellett diétáznak is... mégis a derék méretük abnormálisan nagy. Sok esetben ez nem is feltétlen a bőr alatti zsírrétegek miatt van, hanem a szövetek közt felhalmozódott zsírpárnák miatt. Tipikusan a férfiakra jellemző kemény tapintású nagy pocakról beszélünk, ami nem csak esztétikailag nem a legideálisabb, hanem sok veszélyt is hordoz. Beszéljünk kicsit erről a témáról, mert ez egy olyan dolog, ami komoly rizikót hordozhat.

A köznyelvben egyszerűen ezt csak a "pocaknak” mondjuk, és gyakorta a kor velejárójának tartjuk. Holott ez valójában a szervek közt felgyülemlett zsír miatt kidomborodó has jelensége, aminek a léte egyáltalán nem törvényszerű.

Fontos még az elején tisztázni, hogy a tipikus szteroid használóknál látható roid guts (magyarul: szteroid bél) jelensége az más dolog - amiről mi beszélünk most az életmód által kialakult jelenség, amihez nem kell semmilyen anabolikus szert használni.

A zsigeri zsírok - mint azt említettük a bevezetőben - nem csupán esztétikai problémát jelentenek, hanem a szív- és keringési betegségek valamint a 2-es típusú cukorbetegség, de akár néhány rák típusnak a lehetőségét is emelheti.

Míg a bőr alatti zsírt egyszerűen mérhetjük egy kaliberes bőrredő méréssel, addig a belső zsírraktárakat általában valamilyen képalkotó eljárással (pl. CT) szokás vizsgálni. Az összes testzsírnak kb. a 10%-át teszi ki a szervek közt felgyülemlett zsír.

Elsőként, amit tehetsz ellene, hogy növeled az aerob jellegű munkát. Ez a zsír sem viselkedik másképpen, mint a bőr alatti: a szervezet tudja hasznosítani, hogy energiát nyerjen belőle. Éppen emiatt, ha több állóképességi munkát végzel, akkor valóban csökkenni fog a felhalmozott zsír a szervek közül is.

Mivel jelenlegi ismereteink szerint a magas intenzitású kardió hatékonyabb a zsírvesztésre, emellett időtakarékosabb is, ezért érdemes lenne beiktatni legalább heti három nap egy mini köredzést, esetleg metcont az edzéseid végére. Továbbá ne feledd el, ha nagyobb az izomtömeged, akkor több kalóriát használsz nyugalmi helyzetben is. 

Az inzulin szint változásai az egyik lehetséges ok, emiatt a szénhidrát fogyasztási szokások sokszor állhatnak a dolog hátterében. Próbáld meg csökkenteni a szénhidrátbevitelt, és arányaiban emelni a fehérjéket. Ez megint úgy hangzik, mint egy általános diétás tanács, de valójában működik a zsigeri zsír esetében is. Különösen az egyszerű cukrok bevitelét csökkentsd!

A szénhidrát felszívódási zavarok okában más is állhat, ezért ha a "hordó hason” kívül tapasztalod rendszeresen, hogy szénhidrát fogyasztása után puffadsz, és egyéb gyomor bántalmaid vannak, akkor érdemes lehet elmenned egy kivizsgálásra, mert lehet, hogy a háttérben valamilyen szénhidrát anyagcsere zavar áll.

A következő dolog, amit a probléma forrásaként neveznek meg az a túlzott alkohol fogyasztás. A kis mennyiségű alkoholnak van ugye pozitív hatásai az egészségre (különösen a vörösbornak) - viszont a rendszeres nagy mennyiségű alkohol fogyasztás egyik tipikus mellékhatása ez. Fogyassz tehát kevesebb alkoholt, ha eddig nem tetted volna.

Ezek a dolgok egyáltalán nem bonyolultak, és könnyen betarthatók. Talán most ez lesz az első alkalom, hogy komolyabban oda fogsz figyelni a táplálkozásra. Ne feledd az sem, hogy a hasi zsírnak nagyon komoly hormonális hatásai lehetnek, amik keresztbe tehetnek egyaránt az egészségednek, és a megjelenésednek. Vedd komolyan!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Egyél több zsírt, hogy testzsírt veszíts?!

Valóban fogyhatunk magas zsírtartalmú étrend mellett?

Hogyan fokozhatod a zsírégetést az edzés alatt?

Most megtudhatod, hogyan étkezz edzés előtt, illetve milyen kiegészítő-párost használj annak érdekében, hogy edzéseddel minél több zsír vesszen a süllyesztőbe!

Legbeváltabb zsírlefaragó módszerek

Mostani írásunkban tényleg a legalapvetőbb tippeket próbáljuk tálalni, hátha segítenek végre túllendülni azon az ingoványon, amibe beleragadtál a nagy fogyásod során.

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

A testzsír százalék megállapítása

A saját testzsír százalékod megállapításának módjai és szerepe a sportteljesítményben.